De schoofzak |
15 juli 2014 16:54 |
waarom willen de Vlaamse liberalen federaal én regionaal mee aan het stuur?
Aan Dirk Sterckx is gevraagd waarom vld absoluut in beide regeringen wil zitten, of in geen enkele.
Uit dat antwoord blijkt enkel dat de 6° staatsmisvorming een hopeloos ingewikkeld kluwen zal zijn, dat
- iedereen kan saboteren van bij de uitvoering
- daarna ook onvermijdelijk voor ellenlange discussies zal zorgen, want niet zo simpel en klaar als pompwater.
Uit dat antwoord zou ook moeten besloten worden dat de sossen en de tjeven op alle niveaus mee zouden moeten besturen.
Conclusie: de drie oude machtspartijen hebben getekend voor een staatsmisvorming waarbij eigenlijk verkiezingen onwenselijk waren.
Man man, hoe kijk ik op naar de prestatie van het voormalige Chocowakije (benaming gebruikt destijds door mijn kleinste), bij hun overgang naar Tsjechië en naar Slovakije.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...matie-standard
Citaat:
Mee aan het stuur
Dan nu nog even mijn tweede “waarom”: waarom willen de Vlaamse liberalen federaal én regionaal mee aan het stuur?
Heeft u al eens gekeken naar de lijst van samenwerkingsakkoorden die de federale regering en de regionale regeringen moeten afsluiten om de zesde staatshervorming uit te voeren? Heeft u al eens nagekeken of het lukt zonder dat de fiscale hervorming in overleg gebeurt? En hoe moet het met de responsabiliseringsmechanismen uit de bijzondere financieringswet?
Daarom!
|
|