![]() |
Wie is verantwoordelijk voor de doden van vlucht MH17?
In een persconferentie vandaag heeft premier Mark Rutte de schuldvraag gesteld. Hij zegt er persoonlijk voor te zullen zorgen dat de schuldigen gestraft worden.
Dames en heren, ... we willen de onderste steen boven; en als duidelijk wordt dat dit een aanslag was, dan zal ik mij er persoonlijk voor inzetten dat de daders worden opgespoord en hun gerechte straf krijgen. Eerder zullen we niet rusten. Dat zijn we de onschuldige slachtoffers en hun nabestaanden verplicht. http://nos.nl/artikel/676517-rutte-o...oet-boven.htmlWat een grote woorden. Om dit te bespoedigen is zijn minister van Buitenlandse Zaken, Timmermans, met een team van onderzoekers naar Kiev afgereisd. De Nederlandse regering voelt zich dus aangesproken in deze kwestie. En terecht, want de regering is verantwoordelijk voor de veiligheid van Nederlanders, ook als ze vertrekken vanaf luchthaven Schiphol. Rutte heeft zelfs een ministerie van veiligheid in het leven geroepen. En dat ministerie zwijgt nu in alle talen. Dat ministerie heeft zich niet druk gemaakt over het neerhalen van een militair vrachtvliegtuig en straaljagers in Oekraïne. Het gebeurde nog deze week! http://www.trouw.nl/tr/nl/30340/Buit...26/2014/07/14/ http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...Oekraine.dhtml Andere Europese luchtvaartmaatschappijen, o.a. Air France, vlogen al niet meer over Oekraïne vanwege de risico's. Het ministerie van Veiligheid heeft geen risicoanalyse gemaakt of de verkeerde. Misschien hebben zitten slapen. Naast de schuldvraag moet Rutte daarom ook nog de vraag over de eigen verantwoordelijkheid stellen en beantwoorden. Nabestaanden van 194 Nederlandse slachtoffers vragen de regering om rekenschap af te leggen. Als de passagiers de keuze hadden kunnen maken om wel of niet over Oekraïne te vliegen, wat denkt u dat ze hadden gekozen? Ze hadden niet de informatie die het Ministerie van Veiligheid heeft. Ze zijn omgekomen door een misplaatst vertrouwen in de Nederlandse regering. Daarom moet het falende kabinet Rutte worden ontbonden. |
Eerst een coup steunen en dan liggen blijten over de gevolgen van die coup. Pech voor Nederland, pech voor de gesneuvelden.
Oekraïne bombardeert burgerdoelwitten in het oosten van Oekraïne. Dat haalt de pers niet bij ons. In Rusland wel. |
Een Operation Gladio valt overigens niet uit te sluiten.
De belangen voor de US die in Oekraïne op het spel staan zijn gigantisch. Als je bereid bent voor het hogere doel > 1 miljoen Irakezen te doden en honderdduizenden Syriërs, dan kan een vliegtuig gevuld met Nederlanders er ook nog wel af, vermoedelijk. |
Zeker als je daardoor de neuzen van heel de EU opnieuw in de richting krijgt waarin je die graag wil.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() Ik zal er zondag in ieder geval even bij stil gaan staan op Schiphol. |
Citaat:
|
Ongelovigen minder op de wereld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is vreselijk wat er is gebeurd en de separatisten gaan niet vrijuit. Maar Europa is vrij naief van overal onvoorwaardelijk de imperialistische VS en diens kortzichtig eigenbelang te steunen, landen te destabiliseren zonder over mogelijke gevolgen na te denken. Wij hadden daar absoluut niets te zoeken om te beginnen, laat de Oekraieners maar zelf hun problemen oplossen. Na onze inmenging is er een gevaarlijke situatie ontstaan, die duidelijk onderschat is door onze incompetente politiekers. Om daar dan nog eens met een burgervliegtuig te gaan overvliegen is wel degelijk oeredom / mateloos naief, zeker als er daar al een paar vliegtuigen afgeschoten werden de vorige dagen. In die zin dragen onze democratisch verkozenen wel degelijk een verantwoordelijkheid. |
Citaat:
|
2 x 2! voor die 2 vorige postings.
|
Citaat:
Minister Opstelten heeft het volgende verklaard:
|
Ik moet ondertussen mijn mening over die Russen in Oekraine bijstellen. Het is nu ondertussen wel duidelijk dacht ik wie er verantwoordelijk is voor het neerschieten van dat vliegtuig (door de Oekraieners geintercepteerde telefoongesprek van de Russische rebellen). De repliek van Putin vind ik onaanvaardbaar.
De onrechtstreekse verantwoordelijkheid ligt mijns inziens ook bij de piloot / het land Oekraine of wie dat het groen licht ook gegeven heeft voor het overvliegen van dat oorlogsgebied. Ik heb vernomen dat niettegenstaande het vliegtuig van de Oekraiense regering de toestemming had gekregen om over te vliegen, de piloot nog altijd de mogelijkheid of laten we zeggen de bevoegdheid had om dat niet te doen. Heeft Malaysian Airways of de piloot daarmee een fout gemaakt ? Ik denk het wel. "Flying Malaysian Airways might kill you" lijkt me nu toch een goede spreuk te zijn. PS. tot mijn verbazing blijkt mijn voorganger nog niet op de hoogte te zijn van de laatste evoluties ivm met de oorzaak van de crash of het bepalen van de schuldigen. |
Wie is verantwoordelijk voor de doden van vlucht MH17?
Om eerlijk te zijn vind ik dat degene die een burgervliegtuig over een conflictgebied laat vliegen een groot deel van de verantwoordelijkheid heeft...
Da's alvast een probleem dat men in 't oog moet houden. Ik kan begrijpen dat het makkelijker is en minder brandstof kost en zo maar dan nog.. |
Citaat:
|
Citaat:
PS, Puttin speelt ook me met het imperialisme van de VS. Wie denkt dat de 'Skull & Bones' bloedlijnen enkel Amerikaanse families zijn vergist zich. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be