Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Is er eigenlijk een alternatief voor dit forum? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204801)

Nexer 19 juli 2014 10:04

Is er eigenlijk een alternatief voor dit forum?

Zoals de titel reeds stelt: is er één? Of is dit werkelijk het enige grootschalige forum voor politiek in Vlaanderen/België?

Het forum zoals het nu is lijkt meer op een bruine kroeg dan op een plek om discussie te hebben. Geen enkel topic kan gestart worden of mensen gaan elkaar ronduit beledigen zonder zelfs maar aan het onderwerp te raken.

En de moderators laten dat gewoon gebeuren.

Moest het niet zijn dat ik geen hostingkosten wil betalen, ik zou zelf al een alternatief gemaakt hebben. Één met forumsoftware die niet 10 jaar oud is. En dat is geen grapje, de versie van de software die dit forum draait is meer dan 10 jaar oud.

Voor wie denkt dat nieuwere software niet veel te bieden zou hebben, geef ik deze spreuk van Confusius: "De hemel lijkt klein vanuit de bodem van de put".

Dus, is er een alternatief, zover iemand weet?

reservespeler 19 juli 2014 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 7240493)
Zoals de titel reeds stelt: is er één? Of is dit werkelijk het enige grootschalige forum voor politiek in Vlaanderen/België?

Het forum zoals het nu is lijkt meer op een bruine kroeg dan op een plek om discussie te hebben. Geen enkel topic kan gestart worden of mensen gaan elkaar ronduit beledigen zonder zelfs maar aan het onderwerp te raken.

Moest het niet zijn dat ik geen hostingkosten wil betalen, ik zou zelf al een alternatief gemaakt hebben. Één met forumsoftware die niet 10 jaar oud is. En dat is geen grapje, de versie van de software die dit forum draait is meer dan 10 jaar oud.

Voor wie denkt dat nieuwere software niet veel te bieden zou hebben, geef ik deze spreuk van Confusius: "De hemel lijkt klein vanuit de bodem van de put".

Het gaat niet om met welke versie dit forum gedraaid wordt maar om de inhoud. Ik denk niet dat de inhoud zal veranderen als we over de laatste nieuwe software zouden beschikken.

Dit forum voldoet kwa software ruim voldoende.

Henri1 19 juli 2014 10:48

Citaat:

U kunt zich hier wel aanmelden.

Hypochonder 19 juli 2014 10:53

Er is geen alternatief voor dit forum, toch zeker niet in België en in Nederland discussiëren ze niet over Belgische politiek net zoals er hier nauwelijks of niet over Nederlandse politiek wordt gediscussieerd.

Moderators doen hun werk volgens mij vrijwillig en onbetaald dus moet je ook niet veel van die mensen verwachten. Dit forum schoonhouden is trouwens zo goed als onbegonnen werk.

Je bent niet tevreden maar je kan of wil het zelf niet beter doen? Geen reden tot klagen zou ik zeggen.

Nexer 19 juli 2014 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7240534)
Je bent niet tevreden maar je kan of wil het zelf niet beter doen? Geen reden tot klagen zou ik zeggen.

Moest het enkel willen zijn, zou ik je akkoord geven.

Maar als iemand niet de mogelijkheid heeft ergens iets aan te doen, gaan zeggen dat ze dus maar moeten slikken en zwijgen, dat slaat nergens op.

Citaat:

Moderators doen hun werk volgens mij vrijwillig en onbetaald dus moet je ook niet veel van die mensen verwachten.

En welk werk is dat? Kunt u een spoor van hun werk aantonen? Het forum draaiende houden is niet het werk van de moderators. Daar zorgen 3de partijen voor, die staan onderaan iedere pagina te lezen. Sotexis, noemen ze.

Citaat:

Dit forum schoonhouden is trouwens zo goed als onbegonnen werk.

"De hemel lijkt klein vanuit de bodem van de put."

De spreuk betekent zoveel als: "Dat denkt je gewoon, door gebrek aan perspectief/ervaring."

Hypochonder 19 juli 2014 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 7240569)
Moest het enkel willen zijn, zou ik je akkoord geven.

Maar als iemand niet de mogelijkheid heeft ergens iets aan te doen, gaan zeggen dat ze dus maar moeten slikken en zwijgen, dat slaat nergens op.

En welk werk is dat? Kunt u een spoor van hun werk aantonen? Het forum draaiende houden is niet het werk van de moderators. Daar zorgen 3de partijen voor, die staan onderaan iedere pagina te lezen. Sotexis, noemen ze.

"De hemel lijkt klein vanuit de bodem van de put."

De spreuk betekent zoveel als: "Dat denkt je gewoon, door gebrek aan perspectief/ervaring."

Als je het zoveel beter weet en kan, doe het dan zelf en laat gerust weten waar je het doet, ik zal komen kijken en je zal feedback krijgen.

BigF 19 juli 2014 12:57

Citaat:

Dit is werkelijk het enige ja.

Citaat:

Dus volgens jou gaan in een bruine kroeg mensen elkaar direct beledigen?
Je kan dan misschien Confusius wel mooi citeren, over kroegen ken je klaarblijkelijk niks.

Citaat:

De moderators zijn vrijwilligers en wat ze doen is nooit goed. Grijpen ze in dan zijn ze te streng, grijpen ze niet in dan zijn ze te soft.
Om in de kroegensfeer te blijven: In een bruine kroeg is er ook maar 1 moderator en die zal ook slechts ingrijpen als het echt nodig is.

Citaat:

Zoals gezegd; de ouderdom van de forumsoftware gaat de inhoud hier niet veranderen. En als je denkt dat je het zelf beter zou kunnen; tientallen zijn u al voor geweest en hebben het wel geprobeerd. Ga ze nu maar zoeken, ze zijn allemaal verdwenen.

Citaat:

Leg mij dan eens uit wat die nieuwe software gaat veranderen aan de inhoud?
Peeschijven uitdelen en mazouteren?

Citaat:

Nee, we wachten vol spanning op u.
;-)

Libro 19 juli 2014 13:34

Hier kan je tenminste nog ongestraft uw liefde voor naakte vrouwelijke vormen en blitse karren tentoon spreiden, anders bleef ik hier ook weg. Er zitten hier de laatste tijd namelijk teveel van het ergste soort mensen, de soort die in hun eigen nest schijten en er nog fier op zijn ook.

Thuleander 19 juli 2014 14:15

Jammer genoeg niet.

Vlaanderen Boven 19 juli 2014 14:36

Citaat:

Klopt. Maar dat ligt niet aan het forum zelf, wel aan de gebruikers die elkaar ondertussen al jaren kennen en steeds weer opnieuw dezelfde 'discussies' voeren.

Geen garantie dat het daar op jouw nieuw forum anders zou lopen, als er ooit al volk op zou afkomen, wat helemaal niet zeker is met de tanende populariteit van internetfora.

cookie monster 19 juli 2014 23:53

Alternatief , mmmm , hangt er van af wat je wil , anders ....
is forum politics het enige alternatief (??)!!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7240530)
U kunt zich hier wel aanmelden.

:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be