Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Weinig Belgische vlaggen aan de gevels (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204880)

reservespeler 21 juli 2014 18:31

Weinig Belgische vlaggen aan de gevels

Het is mij opgevallen dat er zeer weinig Belgische vlaggen aan de gevels hangen vandaag.
Zouden de mensen dan toch een groot onderscheid maken tussen voetbal en het puur Belgisch gevoel?

Henri1 21 juli 2014 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7244299)
Het is mij opgevallen dat er zeer weinig Belgische vlaggen aan de gevels hangen vandaag.
Zouden de mensen dan toch een groot onderscheid maken tussen voetbal en het puur Belgisch gevoel?

Om die te zien moet u buitenkomen.

reservespeler 21 juli 2014 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7244391)

Ik ben de hele dag buiten geweest, zelfs op het moment dat het regende.

hollande 21 juli 2014 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7244391)

hij was gaan skiën in Wallonië.:lol:

Anselmo 21 juli 2014 19:41

Met het openbare vervoer deze namiddag van Brasschaat naar Antwerpen.
1 (één) belgische vlag !
Waar zijn al die Jupiler-vlaggen naartoe ?

GZV 21 juli 2014 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7244495)
Met het openbare vervoer deze namiddag van Brasschaat naar Antwerpen.
1 (één) belgische vlag !
Waar zijn al die Jupiler-vlaggen naartoe ?

Op ebay.

Anselmo 21 juli 2014 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GZV (Bericht 7244504)
Op ebay.

8O

reservespeler 21 juli 2014 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hollande (Bericht 7244445)
hij was gaan skiën in Wallonië.:lol:

Wat wil u hiermee zeggen? O...... ventje.

Eduard Khil 21 juli 2014 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7244299)

hier hetzelfde. De paar die ik gespot heb waren de jupilers die bleven hangen. 99% van de belgische vlaggen is weg, inclusief de officiele (niet jupilers) wat op zich toch wat vreemder is.

Another Jack 21 juli 2014 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7244643)
hier hetzelfde. De paar die ik gespot heb waren de jupilers die bleven hangen. 99% van de belgische vlaggen is weg, inclusief de officiele (niet jupilers) wat op zich toch wat vreemder is.

Iedereen zijn hobby...

westdiep 21 juli 2014 20:57

In onze gemeente hebben ze de vlaggen in de verkeerde volgorde gehangen aan 3 masten! Ze hebben de Vlaamse Leeuw de plaats van de Driekleur gegeven!

Ik vind het straf dat al die belgische driekleur spotters daar nog niets van gezegd hebben?

Misschien dat na het kleine aantal mensen die zich bezighouden met vlaggen allerhande uit te hangen, ook het aantal mensen die er iets om geven zodanig gedaald is dat niet volledig Vlaanderen door een comité bezocht wordt?

De schoofzak 21 juli 2014 21:35

Ik was vandaag in Ronse.

Dat is een stadje met faciliteiten, daar zit nog een kern van Franssprekende b. en een hele hoop Franstalige immigranten.

Er waren er, van die tricolore schandvlaggen.
Enkele 'echte', zonder publiciteit op.
Enkele jupiler-vlaggen; vooral aan cafés die dat bier serveren natuurlijk.

Maar niks, niks ofte niks "feestgevoel". De terrassen gedeeltelijk bezet met het klassieke publiek, voor de rest toch wat zondags-doods, en dat was het dan.

Tuurlijk, ook geen voorposters zoals pandakneus op 11 juli zag.

.

TheFourHorsemen 21 juli 2014 21:56

Bij mij in de straat hangt er nog welgeteld 1 Jupilervlag. Wat een contrast met de 10-15 vlaggen die er enkele weken geleden aan de gevels hingen. Wat een vaderlandsliefde... :)

Hypochonder 21 juli 2014 22:28

Het feit dat er voor het voetbal veel vlaggen hingen hebben ze wel toto op het bot uitgemolken voor de Belgicistische zaak.

hamac 21 juli 2014 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7244773)
Bij mij in de straat hangt er nog welgeteld 1 Jupilervlag. Wat een contrast met de 10-15 vlaggen die er enkele weken geleden aan de gevels hingen. Wat een vaderlandsliefde... :)

Als onze rolmodelpapa het niet nodig vindt om te komen opdagen, dan is dat niet bevorderlijk voor het enthousiasme van het publiek om hun vaderlandsliefde te tonen, terwijl ze tegelijk nog eens moeten uitkijken dat de vertegenwoordigers van hetzelfde vaderland hen niet beroofd van hun centen.

Skobelev 22 juli 2014 05:25

Een 60 km gereden, weinig of geen Belgische vlaggen gezien, blijkbaar is het enige affiniteit van de bevolking met België toch enkel bij de rooie duivels te zoeken.
Opdoeken dus maar

AVV.VVK 22 juli 2014 08:29

Toch grappig om te zien dat België inderdaad (bijna) geen nationalisten kent.

De toekomst ligt bij Vlaanderen!

quercus 22 juli 2014 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elia (Bericht 7245180)
En hoe zat het met de verkoop van de koekendozen?

Bij mij thuis heb ik er in een weinig gebruikte kast nog eentje gevonden. Met Aaalbèèèrt & Paollala. Ik moet er dringend eentje kopen met Flip & Mattie...

Skobelev 22 juli 2014 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7245189)
Bij mij thuis heb ik er in een weinig gebruikte kast nog eentje gevonden. Met Aaalbèèèrt & Paollala. Ik moet er dringend eentje kopen met Flip & Mattie...

Worden die koekjes daar niet heel snel muf in? ;-)

Anna List 22 juli 2014 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elia (Bericht 7245215)
Dan lees je De Morgen niet. Volgens deze populistische en dus linkse krant was 21 juli een enorm succes.
Bekijk deze link maar eens.

Hier zijn de foto's te bewonderen van de 'leuke' actie van De Morgen, de krant van de kleine man en dus van de gelijke kansen.

https://twitter.com/search?q=%23oDie...sh&mode=photos

Yves Besmet mag fier zijn!

DM stelt idd wel nog een aantal B-nationalisten te werk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be