![]() |
'Verplichte' Brusselaar in Vlaamse Regering
Kan iemand mij juist uitleggen hoe beslist wordt welke partij de Brusselaar moet leveren? Volgens het nieuws MOET open-vld dit doen. Is dit:
1) een verplichting die de andere partijen opleggen aan Open-VLD 2) iets dat Open-VLD zelf voorstelt 3) een soort beurtrol dat nu - per toeval - bij Open-VLD terecht komt Kan er nergens informatie over vinden :/ |
Citaat:
|
Waarom is er überhaupt een verplichte Brusselaar? Is er dan ook een verplichte Gentenaar, Antwerpenaar, Leuvenaar, Westendenaar, Erps-Kwerpsenaar en ga zo maar door?
Als men Brussel van haar allures wil ontdoen, begin dan maar met haar in de Vlaamse regering als gelijk welke andere stad te beschouwen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is toch mijn mening. |
Citaat:
ik ga zelfs met je akkoord :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Open VLD moet die leveren omwille van het feit dat ze Brusselse aangelegen als bevoegdheid hebben. Beurtrollen, hoe komt een mens daarbij. :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je bedenkt tot welk belachelijk laag percentage van de bevolking de Vlamingen in Broekzele zijn teruggevallen dan vind ik die aanwezigheid van een Vlaamse Brusselaar in de Vlaamse regering er toch wel over hoor.
De realiteit is dat Broekzele verworden is tot een Waalse stad en als dusdanig ook wordt gepercipieerd door het buitenland. Het is een stad die zichzelf buitenmatig opblaast en graag het fabeltje verspreidt dat alle welvaart in deze bananenstaat aan hen toe te schrijven is. Voor mij hoeft die Beulemansstad helemaal niet "vertegenwoordigd" te zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En tesamen met een andere boel van afspraken, tot een evenwichtig geheel bevonden, want anders gaan ze niet verder met het vormen van een regering. . |
Citaat:
|
Basisregel zou kunnen zijn dat elke minister in elke regering de beste zou moeten zijn op die plaats, mits respect dat er democratische legitimatie is.
Dat zou kunnen leiden tot een b. regering met niet één francofone ... of niet één Vlaming. (in theorie: de politieke familie waaruit de minister komt, bepaalt zijn legitimatie) Of in die regering met alle Vlaamse ministers afkomstig uit dezelfde stad of dorp. Politiek is geen "exacte wetenschap". . |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be