Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De nieuwe verdraagzaamheid. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204959)

vlaams realist 23 juli 2014 13:27

De nieuwe verdraagzaamheid.

http://www.lesoir.be/606547/article/...uifs-interdits

Goudbever 23 juli 2014 13:30

Foute titel er staat zionisten niet toegelaten niet joden niet toegelaten

Karel Martel B 23 juli 2014 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7248193)

Waarom is dat in het frans als het in Sint-Niklaas is?

Karel Martel B 23 juli 2014 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 7248198)
Foute titel er staat zionisten niet toegelaten niet joden niet toegelaten

Misschien moet je eerst het artikel volledig lezen vooraleer te reageren?

vlaams realist 23 juli 2014 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 7248211)
Misschien moet je eerst het artikel volledig lezen vooraleer te reageren?

Yep, de vertaling uit het Turks word in het artikel meegegeven. Toch wel straf hier in 2014. De Vlaamse pers ligt er niet wakker van blijkbaar. Ik ook niet, mn hond wil niet binnen in een Turks café.:lol:

Lof der Zotheid 23 juli 2014 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7248246)
Yep, de vertaling uit het Turks word in het artikel meegegeven. Toch wel straf hier in 2014. De Vlaamse pers ligt er niet wakker van blijkbaar. Ik ook niet, mn hond wil niet binnen in een Turks café.:lol:

En zelfs als het enkel zionisten zou betreffen, is dit ook discriminatie.

Witte Kaproen 23 juli 2014 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 7248208)

Zou ook in Saint Nicolas ,
een gemeente tegen Luik,
kunnen zijn .

het artikel spreekt over een café in "La rue de la Coopération"

Everytime 23 juli 2014 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 7248208)

Het is in Saint-Nicolas, in de streek van Luik.

vlaams realist 23 juli 2014 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7248282)
Zou ook in Saint Nicolas ,
een gemeente tegen Luik,
kunnen zijn .

het artikel spreekt over een café in "La rue de la Coopération"

Ja hoor, best mogelijk. Tgaat me dan ook niet echt over de taal van de tekst.
Frans, Turks of iets anders. Ik vond de inhoud nogal straf. En mn hond kan toch niet lezen.

Karel Martel B 23 juli 2014 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7248292)
Het is in Saint-Nicolas, in de streek van Luik.

Ha, dat is beter. Behalve dan voor de Joodse bevolking aldaar.

Everytime 23 juli 2014 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7248193)

Ik raad dus alle Joden van die streek naar die café te gaan, op antwoord van hun affiche. Een slechte reactie en de Joden in kwestie bellen de politie die natuurlijk ter plaatse zal komen. Met hun affiche zullen ze al serieuse problemen hebben. Zoeken de uitbaters geweld, zal dat ook vermeld worden : geweld is een overtreding. Met de gevolgen die ik u al laat raden.

Ik kan u een ding verzekeren : die uitbaters zullen zeer snel Joden in hun café terug accepteren en zullen zich van zichzelf voor hun discriminerend gedrag verontschuldigen. Wat hebben ze liever? Gevangenis met gevolg dat hun café definitief gesloten wordt of zwijgen en de Joden accepteren? Ik denk dat de keuze zeer snel gemaakt zal zijn.

Everytime 23 juli 2014 14:41

http://www.lameuse.be/1062526/articl...-aux-chiens-pa

Politie is dus al ter plaatse gekomen en de uitbater heeft zijn affiche moeten verwijderen. Al een goed begin. Dat de Joden van de buurt dus naar die café gaan : de uitbater zal geen andere keuze hebben dan ze dienen, net als andere klanten. De politie is al een eerste keer in het café gekomen en ik denk niet echt dat de uitbater een "tweede bezoek" van de politie wenst.

vlaams realist 23 juli 2014 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7248328)
http://www.lameuse.be/1062526/articl...-aux-chiens-pa

Politie is dus al ter plaatse gekomen en de uitbater heeft zijn affiche moeten verwijderen. Al een goed begin. Dat de Joden van de buurt dus naar die café gaan : de uitbater zal geen andere keuze hebben dan ze dienen, net als andere klanten. De politie is al een eerste keer in het café gekomen en ik denk niet echt dat de uitbater een "tweede bezoek" van de politie wenst.

Wow, heeft de politie haar werk gedaan? Kheb ook de comments onder je link even gelezen. Das niet altijd even mooi.

Nebur 23 juli 2014 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 7248253)
En zelfs als het enkel zionisten zou betreffen, is dit ook discriminatie.

Ik vind dat een cafébaas mensen mag weigeren, om welke reden dan ook. Zijn café, zijn eigendom, zijn regels. En wie het daar niet mee eens is, blijft maar buiten.

vlaams realist 23 juli 2014 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 7248377)
Ik vind dat een cafébaas mensen mag weigeren, om welke reden dan ook. Zijn café, zijn eigendom, zijn regels. En wie het daar niet mee eens is, blijft maar buiten.

Kben het een beetje eens met je. Maar we leven in een land waar discriminatie niet is toegelaten. Als eigenaars zich tot een bepaald publiek willen richten, dan zullen ze daarmee rekening moeten houden. Inventieve eigenaars vinden er wel iets op.
Doodgewoon stellen dat Joden niet binnen mogen is er zwaar over. Effe lachen en de affiche wegnemen is niet voldoende. Vervolging is zeker gepast. Gewoon om dat soort gedrag af te leren.

Hoomer 23 juli 2014 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 7248377)

Dus mogen ze volgens jou terug de bierkaartjes bovenhalen die sinds 1974 verboden zijn en die, in Mechelen althans, aan elke cafédeur hingen met de tekst: "Defendu aux Nord-Africains"

Nebur 23 juli 2014 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7248399)
Kben het een beetje eens met je. Maar we leven in een land waar discriminatie niet is toegelaten. Als eigenaars zich tot een bepaald publiek willen richten, dan zullen ze daarmee rekening moeten houden. Inventieve eigenaars vinden er wel iets op.
Doodgewoon stellen dat Joden niet binnen mogen is er zwaar over. Effe lachen en de affiche wegnemen is niet voldoende. Vervolging is zeker gepast. Gewoon om dat soort gedrag af te leren.

Vervolging is niet gepast. Ik ben het er mee eens dat dit soort gedraag moreel gezien onaanvaardbaar is. Maar de overheid moet niet de behoeder van de moraliteit zijn. Racisme is dwaas en verwerpelijk, maar mensen hebben het recht om racistisch te zijn. Maar de maatschappij heeft - als optelsom van individuen - voldoende hefbomen in handen om dergelijke situaties af te straffen, zonder daarbij de overheid te moeten inschakelen.

Nebur 23 juli 2014 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 7248424)
Dus mogen ze volgens jou terug de bierkaartjes bovenhalen die sinds 1974 verboden zijn en die, in Mechelen althans, aan elke cafédeur hingen met de tekst: "Defendu aux Nord-Africains"

Ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou mogen; het is moreel verwerpelijk, maar dat is geen voldoende reden om de overheid in te schakelen.

Hoomer 23 juli 2014 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 7248437)
Ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou mogen; het is moreel verwerpelijk, maar dat is geen voldoende reden om de overheid in te schakelen.

Dat had toen niets te maken hoor met moreel verwerpelijk, die dachten dat elke vrouw op café een hoer was en hoe zatter de mannen werden hoe erger hun gedrag werd, tot ze in geen enkel maar dan ook geen enkel café nog werden toegelaten.
Het was hun besef van normen en waarden dat op nul stond niet dat van ons.

vlaams realist 23 juli 2014 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 7248434)
Vervolging is niet gepast. Ik ben het er mee eens dat dit soort gedraag moreel gezien onaanvaardbaar is. Maar de overheid moet niet de behoeder van de moraliteit zijn. Racisme is dwaas en verwerpelijk, maar mensen hebben het recht om racistisch te zijn. Maar de maatschappij heeft - als optelsom van individuen - voldoende hefbomen in handen om dergelijke situaties af te straffen, zonder daarbij de overheid te moeten inschakelen.

Vervolging,( die vrijwel zeker op een sisser gaat aflopen. ) is hier zeker wél gepast. De onderliggende redenen en de gevoeligheden mogen ook wel eens in de pers verschijnen. De vernietiging van Israel zal echter niet hoog scoren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be