![]() |
VLD: machtsgeil of irrelevant?
De VLD is als deus ex machina plots op de proppen gekomen om een Vlaamse regering op poten te helpen zetten. En dit op 1 dag tijd. Wanneer andere partijen gedurende weken, zoniet maanden met mekaar onderhandelen, en de VLD zich op enkele uren tijd aansluit bij een coalitie, dan stel ik mij de vraag: wat moeten we nu denken van die VLD? Misschien zie ik het verkeerd, maar er lijken mij maar twee mogelijkheden te zijn:
1. Ofwel is de VLD zodanig machtsgeil (voor mij zijn ze overigens al lang de meest machtsgeile partij van Vlaanderen) dat ze bereid zijn geen enkele onderhandeling te voeren over het programma om toch maar postjes te kunnen binnenrijven. 2. Ofwel werd hun programma al zodanig goed vertegenwoordigd door het reeds opgestelde akkoord tussen N-VA en CD&V dat ze geen grote eisen of veranderingen meer voor ogen hadden. En dus dat ze in die zin ideologisch eigenlijk compleet irrelevant geworden zijn, aangezien andere en grotere partijen hun programma vertegenwoordigen. Zie ik dat verkeerd? |
Ik denk allebei op dit moment, maar ik weet niet wat ze na andere verkiezingen hebben gedaan, dus ik kan het helemaal mis hebben.
Zij (liberalen) winnen er denk ik ook meer bij omdat MR ook in de federale regering zit. |
Geloof je nu werkelijk dat de VLD niet van in het begin discreet werd betrokken?
|
Centrum-rechts.
|
Citaat:
Welzijn en Onderwijs, samen goed voor meer dan 2/3 van het Vlaamse budget is in handen van 2 ACW'ers |
Citaat:
|
Citaat:
Jaja... |
Citaat:
|
Citaat:
Het is niet of/of, maar en/en. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De VLD is dat, maar ze pleegde wel géén kiezersbedrog door al in de Brusselse en de VL regering te stappen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die echt geloven dat dat akkoord met de oVLD eventjes in 1 weekendje genegocieerd werd. Briljant gespeeld! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be