![]() |
Vlaams regeerakkoord en gevolgen voor werknemers
- De Vlaamse overheid gaat fors afslanken en uitzendkrachten worden toegelaten in de Vlaamse administraties.
- 50% van de Provinciemedewerkers worden ontslagen. Bij de andere Vlaamse administraties wordt het ambtenarenbestand fors afgebouwd. - de verlofdagen bij de Vlaamse administraties (ook bij het onderwijs) worden herbekeken en afgesteld op die van de privésector. Dit geldt ook voor de feestdagen. - gemeenschapsdienst wordt beschouwd als passend werkaanbod tot 65 jaar. Mensen die dit weigeren verliezen hun werkloosheidsuitkering. - tijdskrediet wordt enkel toegestaan als zorgverlof voor kinderen of ouders. - werklozen moeten actief werk zoeken tot 65 jaar en dit kunnen bewijzen. Bij langere werkloosheidsperiode wordt de werkloosheidsuitkering van 50-plussers stopgezet. Ook 64 jarigen mogen geen opleiding weigeren. - oudere werknemers in de zorgsectoren verliezen hun aanvullende rechten op landingsbanen. - Ook bij "De Lijn" wordt fors bezuinigd en verliezen honderden chauffeurs hun job. |
Slechte tijden voor carrotiers ...
Misschien moet je bij de volgende controle nog wat harder hoesten of kermen. |
Citaat:
Benieuwd hoeveel van die 30% van deze regering beter zal worden, niet veel denk ik. |
Citaat:
:roll::roll: |
Citaat:
Dat er bespaard wordt bij De Lijn, het meest holle rode subsidievat allertijden? |
Citaat:
Bovendien komen ze hier nog eens onbeschaamd de rol de klokkkenluider spelen. |
Citaat:
|
Ik vraag me af wie het regeerakkoord grondig gelezen heeft,
en neem me alleszins voor alleen maar te reageren op zaken waar correct gequoot wordt uit het regeerakoord zelf. . |
Citaat:
Voor een select groepje ja... maar waarschijnlijk niet voor mensen zoals U of ik. Maar ja U DENKT waarschijnlijk tot de groep te behoren die beter worden van een neoliberaal beleid. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Het doel was uitkuisen opdat het in de toekomst ook betaalbaar blijft. |
Waar staat dit in het regeerakkoord ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar vind je dat in het regeerakkoord? |
Citaat:
|
Vastbenoemde provincie ambtenaren afdanken, hoe gaan ze dat doen, vraag ik mij af.
Thuis zetten met pre voor de rest van hun leven ? Overplaatsen naar de Vlaamse administratie ? |
Citaat:
|
Citaat:
Slechte ervaringen mee gehad? Op welk vlak is een leraar een deel van het probleem? |
Citaat:
Er is niks zo deprimerend om gedwongen te worden te solliciteren voor jobs die je weet dat je niet krijgt omwille van je leeftijd. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be