Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ik wil niet opdraaien voor... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=205052)

Libro 24 juli 2014 22:17

Ik wil niet opdraaien voor...

Blijkbaar zijn er hier mensen die niet willen bijdragen een de kinderbijslag. Ik daarentegen wil niet opdraaien voor:
-verlaagde registratierechten voor verdeling na echtscheiding: ze moeten maar van de eerste keer met de juiste trouwen;
-de afschrijving van de bakker zijn Mercedes of de nutteloze herinrichting van zijn winkel omdat de oude installatie afgeschreven is;
-het begrotingstekort dat het gevolg is van fiscale cadeau's aan bedrijven en vermogenden.

Waar willen jullie niet voor opdraaien?

manta 24 juli 2014 22:20

Wegentaks... Overal puttekes en boebbels. En daar betalen we al jaren voor...

Miauw! 25 juli 2014 01:32

Voor het vervangen van de lekkende borstimplantaten van de buurvrouw.

Bobke 25 juli 2014 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7251343)
Blijkbaar zijn er hier mensen die niet willen bijdragen een de kinderbijslag. Ik daarentegen wil niet opdraaien voor:
-verlaagde registratierechten voor verdeling na echtscheiding: ze moeten maar van de eerste keer met de juiste trouwen;
-de afschrijving van de bakker zijn Mercedes of de nutteloze herinrichting van zijn winkel omdat de oude installatie afgeschreven is;
-het begrotingstekort dat het gevolg is van fiscale cadeau's aan bedrijven en vermogenden.

Snap ik niet.
Dat kost ons toch niets?
Ik betaal in elk geval geen frank belasting meer omddat die bakker een nieuwe Merchedes koopt.

Bobke 25 juli 2014 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7251343)

Snap ik niet.
Dat kost ons toch niets?
Ik betaal in elk geval geen frank belasting meer omddat die bakker een nieuwe Merchedes koopt.

Libro 25 juli 2014 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7251600)
Snap ik niet.
Dat kost ons toch niets?

Dus een lagere of geen belastingaftrek zou het gat in de begroting niet dichten?

Bobke 25 juli 2014 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7252051)
Dus een lagere of geen belastingaftrek zou het gat in de begroting niet dichten?

Als jij meer belastingen betaalt zou het gat ook gedicht worden, maar daar ben je niet echt voor te vinden heb ik begrepen.
Dus blijft over, de staat minder laten uitgeven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be