Pandareus |
28 juli 2014 20:26 |
Yves Desmet over Bruno Tobback, radio 1
Ik hoorde op radio 1 Desmet van DM eventjes het proces maken van Bruno Tobback, en het was met de boomzaag moet ik zeggen.
In verband met zijn ellendig lauwe tot zelfs lamlendige reactie over de miskleun in Landen zij hij letterlijk dat er in alle familie's wel een dorpsidioot rondloopt (burgemeester van landen dus) maar dat zijn reactie daarop totaal ondermaats was. 'Ga dan naar huis, en bak een ei'.
En dat komt dan direct na een opiniestuk waarin hij betrokkene al fileerde tot op het bot.
Enkele dagen geleden had hij Tobback al eens afgemaakt in zijn editoriaal onder de titel : 'burgemeester gino en dj jos'.
citaat om van te smullen : " Iedere partij kan een dorpsidioot in de rangen hebben, maar niet wanneer hij de kern van de eigen waarden brutaal schoffeert. In Aalst is een hele afdeling voor veel minder uit de spa gezet. Nu volstond bruno tobback eerst met de onwaarschijnlijke reactie dat hij de "ernstige problematiek wel begreep, maar het gebruikte instrument niet".
Jongens toch. Mocht ik een lidkaart van de spa hebben, ik stuurde ze vandaag terug. Wat een ideologische schraalheid, wat een principeloze treurnis is het daar toch geworden."
Tobback zal morgenvroeg wel weer overgaan tot de orde van de dag.
|