Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Verplicht label voor bezette gebieden en halal voedsel? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=205349)

Doge 29 juli 2014 08:04

Verplicht label voor bezette gebieden en halal voedsel?

De regering wil een verplicht label voor eten uit bezette gebieden
http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Con...gebieden.dhtml

Prachtig, dit soort keuze wil ik ook als consument. Dan graag ook een label als het uit een moslim land komt waar ze kinderen huwen, clitorissen bijsnijden en een halal label.

Halal labels bestaan al maar die mogen verwijderd worden, bijvoorbeeld quasi alle kippen worden halal geslacht, 3/4 van het schapenvlees en 1/4 van het rund maar dat weten we dus niet meer door het verwijderen van de labels.

De labels voor bezette gebieden is dus een perfecte opstap om de rest ook te verplichten, waar we als consument al jaren recht op hebben.

E. Migrant 29 juli 2014 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7260053)
http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Con...gebieden.dhtml

Prachtig, dit soort keuze wil ik ook als consument. Dan graag ook een label als het uit een moslim land komt waar ze kinderen huwen, clitorissen bijsnijden en een halal label.

Halal labels bestaan al maar die mogen verwijderd worden, bijvoorbeeld quasi alle kippen worden halal geslacht, 3/4 van het schapenvlees en 1/4 van het rund maar dat weten we dus niet meer door het verwijderen van de labels.

De labels voor bezette gebieden is dus een perfecte opstap om de rest ook te verplichten, waar we als consument al jaren recht op hebben.

Ik wil graag producten kopen uit Judea en Samaria.

TheFourHorsemen 29 juli 2014 08:28

Goed idee. Dan kan ik meer Israëlische producten kopen en minder (geen is helaas niet mogelijk vanwege olie) halalproducten of producten uit moslimlanden.

Karel Martel B 29 juli 2014 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7260053)

Behoort dat tot lopende zaken?

fonne 29 juli 2014 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 7260102)
Behoort dat tot lopende zaken?

Gewoon weer een zotternij van Johan Vandelanotte. Vanaf nu mogen we alleen nog in Gaza biologisch geteelde dadels met fairtrade certificaat uit de Oxfam winkel kopen. De staat bepaalt voor U waar en wat ge moet kopen.
Misschien kan JVDL terloops ook nog belastingsvrije terroristencheques invoeren, in analogie met de ecocheques?

Doge 29 juli 2014 10:16

Blijkbaar wordt dit iets europees

http://www.knack.be/nieuws/wereld/eu...al-100990.html

"De Europese Commissie wil specifieke labels op producten die afkomstig zijn uit de door Israël bezette Palestijnse gebieden."

Heimwee 29 juli 2014 10:17

Ik ben alvast een voorstander van meer labels. Zoals meermaals opgemerkt kan dit ook zionisten toelaten deze politiek te steunen. Bewuster consumeren is een goede zaak, wat de politieke ideologie van de consument ook is.

Verplichte halallabels (en koosjerlabels), alsook verplichting te vermelden wat het land van oorsprong is, lijken me goede initiatieven.

Marie van de koster 29 juli 2014 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7260085)
Goed idee. Dan kan ik meer Israëlische producten kopen en minder (geen is helaas niet mogelijk vanwege olie) halalproducten of producten uit moslimlanden.

2

DucDEnghien 29 juli 2014 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7260204)
Gewoon weer een zotternij van Johan Vandelanotte. Vanaf nu mogen we alleen nog in Gaza biologisch geteelde dadels met fairtrade certificaat uit de Oxfam winkel kopen. De staat bepaalt voor U waar en wat ge moet kopen.
Misschien kan JVDL terloops ook nog belastingsvrije terroristencheques invoeren, in analogie met de ecocheques?

U liegt.

Bob 29 juli 2014 19:06

Niet de kwaliteit is blijkbaar van belang, wel wie het, en waar het, geproduceerd is.
Het spijtige is, dat een deel van de bevolking zo'n oogkleppen op heeft, dat ze er rekening mee gaan houden. Lijkt wel op de sociale kontrole van vroeger, waar de inwoners van een dorp, van de pastoor, niet bij een niet-gelovige middenstander mochten kopen.

Skobelev 29 juli 2014 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heimwee (Bericht 7260213)
Ik ben alvast een voorstander van meer labels. Zoals meermaals opgemerkt kan dit ook zionisten toelaten deze politiek te steunen. Bewuster consumeren is een goede zaak, wat de politieke ideologie van de consument ook is.

Verplichte halallabels (en koosjerlabels), alsook verplichting te vermelden wat het land van oorsprong is, lijken me goede initiatieven
.

yes, eindelijk, dan kunnen we die halalsmeerlapperij meteen herkennen.

circe 29 juli 2014 19:27

Ik eis labels! ik eis labels!

Dan kan ik zelf kiezen om producten uit de "bezette gebieden" te kopen, zodat die arme Palestijntjes hun job niet gaan verliezen.
En verder probeer ik al langer om geen producten uit halal gebieden te kopen. Heb me recent toch nog laten vangen aan marokkaanse dadels.

fonne 29 juli 2014 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7261036)
U liegt.

Nu ook weer niet overdrijven. Een lichte extrapolatie van de gevolgen van het surrealistische linkiewinkie-gedachtengoed.
Is het waar dat monsieur Didjé in Wallonië de eer opgeëist heeft bevallen te zijn van deze zotternij?

fonne 29 juli 2014 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7261121)

Dan kan ik zelf kiezen om producten uit de "bezette gebieden" te kopen, zodat die arme Palestijntjes hun job niet gaan verliezen.
En verder probeer ik al langer om geen producten uit halal gebieden te kopen. Heb me recent toch nog laten vangen aan marokkaanse dadels.

Ik eis door de boer persoonlijk met het mes gekeelde varkens uit de bezette Vlaamse gebieden.

DucDEnghien 29 juli 2014 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7261139)
Nu ook weer niet overdrijven. Een lichte extrapolatie van de gevolgen van het surrealistische linkiewinkie-gedachtengoed.
Is het waar dat monsieur Didjé in Wallonië de eer opgeëist heeft bevallen te zijn van deze zotternij?

Nee, wat Didier betreft. Weer een leugen.

Doge 29 juli 2014 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7261121)

ik scandeer even met je mee, hopelijk komt dit label er want dat is het opstapje voor andere labels waar we al jaren recht op hebben. :-)

hurricane 29 juli 2014 20:36

Weer een idee van onze rode broeders ?
Kiesvee gaat duidelijk voor !

Marie van de koster 30 juli 2014 10:34

Ik zie het er nog van komen dat ik aan de fruitrayon sta in de supermarkt en dat iedereen in 't oog houdt wie het aandurft vruchten uit Israël te kopen ... Antisemitisme ten top.
Maar afgezien van mogelijke problemen met fanatieke antisemitisten zouden de labels veel klaarheid scheppen zodat ik geen halal-rommel meer moet kopen!

Doge 30 juli 2014 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7261909)
Ik zie het er nog van komen dat ik aan de fruitrayon sta in de supermarkt en dat iedereen in 't oog houdt wie het aandurft vruchten uit Israël te kopen ... Antisemitisme ten top.
Maar afgezien van mogelijke problemen met fanatieke antisemitisten zouden de labels veel klaarheid scheppen zodat ik geen halal-rommel meer moet kopen!

Voor fruit en groenten wel maar halal vlees en koosjer is net dezelfde rommel, ooit gaan er wel labels komen maar tot dan koop je best geen vlees in de supermarkt.

Marnik 30 juli 2014 11:34

Is dit het soort label dat de anti-fascisten in gedachte hadden?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be