Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De VS leveren nieuwe wapenvoorraad aan Israel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=205583)

atmosphere 1 augustus 2014 20:13

De VS leveren nieuwe wapenvoorraad aan Israel

De VS veroordelen sommige Israelische aanvallen op Gaza maar leveren wel wapens.
http://www.theguardian.com/world/201...un-school-gaza
US condemns shelling of UN school in Gaza but restocks Israeli ammunition
Citaat:

The Pentagon confirmed a CNN report that the US had recently provided Israel with a shipment of ammunition. “The United States is committed to the security of Israel, and it is vital to US national interests to assist Israel to develop and maintain a strong and ready self-defense capability,” said Pentagon press secretary Rear Admiral Kirby. “This defense sale is consistent with those objectives.”

The Israeli military requested the addition ammunition on 20 July . The US defense department approved the sale three days later, Kirby said.

Two of the requested munitions were sourced from a secret stockpile the US keeps in Israel for emergencies. White House approval was not required to release the weaponry War Reserve Stockpile Ammunition-Israel (WRSA-I), Kirby added. He did not say whether the White House was involved in the decision to supply the other ammunition apparently requested by the Israelis.

The provision of ammunition could prove controversial for Washington, which has expresssed growing concern about the deaths Palestinian civilians while maintaining support for its close ally.
Het gaat om een bedrag van ongeveer 650 miljoen dollar aan wapens.

maddox 1 augustus 2014 20:34

Ik wou dat FN die leveringen mocht doen.

sepper 1 augustus 2014 21:03

Ik zie geen reden om geen wapens aan Israel te leveren. Het is misschien beter zo. Israel is een van de meest technologisch ontwikkelde landen, moesten ze zelf hun wapens ontwikkelen en produceren zouden daar wel eens heel efficiënte moordtuigen uit kunnen komen.

Moest Israel geen wapens hebben, kunnen we ons binnen de paar weken verwachten aan de uitroeiing van de volledige Israelische bevolking door de arabieren die er rond leven.

Odhaviing 1 augustus 2014 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7265649)
De VS veroordelen sommige Israelische aanvallen op Gaza maar leveren wel wapens.
http://www.theguardian.com/world/201...un-school-gaza
US condemns shelling of UN school in Gaza but restocks Israeli ammunition

Het gaat om een bedrag van ongeveer 650 miljoen dollar aan wapens.

Goeie poging om wat menselijke reacties te krijgen.
Je hebt een goed punt maar ik begin er verder niet aan. (zie ander topic :-()
Laat ze maar verder (bloed)baden in hun groot gelijk

Boduo 1 augustus 2014 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7265675)

Ik en nog anderen, vermoeden dat FN ook wapentuig levert...
Des te beter voor de slabakkende Waalse industrie.

Islamitisch Verzet 2 augustus 2014 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7265649)

Het hypocriete Westen in actie.

Citaat:

Obama noemde het ook "hartverscheurend" te zien hoeveel burgerdoden er vallen in de Gazastrook. De Amerikaanse president wil dan ook dat al het mogelijke gedaan wordt om te voorkomen dat meer Palestijnse burgers worden gedood.

Nietzsche 2 augustus 2014 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Islamitisch Verzet (Bericht 7265918)

Daar is niets hypocriet aan, dat is hoe diplomatiek werkt.

Het volk lekker voorliegen. Lang leven Israël, mogen ze de wapens van de VS effectief gebruiken. :-D

Johnny Blaze 2 augustus 2014 00:28

Amunition? You mean freedom.

atmosphere 2 augustus 2014 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Islamitisch Verzet (Bericht 7265918)

Maar dan toch vooral de VS !

Islamitisch Verzet 2 augustus 2014 21:49

Jon Stewart : "We cannot be Israel's rehab sponsor and its drug dealer"

maddox 2 augustus 2014 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Islamitisch Verzet (Bericht 7267005)
Jon Stewart : "We cannot be Israel's rehab sponsor and its drug dealer"

Klinkt wel als een gouden handel. Ik zie de mogelijkheden wel.

Maar die staan niet in de koran, dus da's al veel te moeilijk voor U. Daarom dat er dhimmies zijn, om het denkwerk te doen.

Het idiote is dat muzels , als ze een gebied inpalmen, na een paar decennia alle creativiteit uit hun dhimmies en slaven hebben geslagen , geneukt en gemoord.

Schimmelpenninck 3 augustus 2014 00:04

Israël moet gewoon gedemilitariseerd worden. Ontwapend!

Net zoals ze ook de Palestijnen ontwapend willen.
Vervang als wat militair is door blauwhelmen, en geef langzaam de inwoners hun land terug die de Joods staat van hen gestolen heeft door massamoorden.

Vroeger was het PLO, dan Arafat nu Hamas. Zolang ze niet alle inwoners vermoord hebben zullen ze geen rust kennen.

Sluit hier al die WOII musea en vervang ze door musea van de genocide die Israël nu al 50 jaar uitvoert op de Palestijnen.

Pandareus 3 augustus 2014 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck (Bericht 7267081)

Vervang als wat militair is door blauwhelmen, en geef langzaam de inwoners hun land terug die de Joods staat van hen gestolen heeft door massamoorden.

Vroeger was het PLO, dan Arafat nu Hamas. Zolang ze niet alle inwoners vermoord hebben zullen ze geen rust kennen.

Sluit hier al die WOII musea en vervang ze door musea van de genocide die Israël nu al 50 jaar uitvoert op de Palestijnen.

Wie stel je voor die de taak op zich mag nemen van het op te nemen tegen het israelische leger, nadat de regering weigert in te gaan op dat nogal onnozele voorstel ?

DeProf_eet 3 augustus 2014 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7265675)

Ik wou dat ik begot zelf de wapens mocht leveren.

maddox 3 augustus 2014 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7267090)
Ik wou dat ik begot zelf de wapens mocht leveren.

Daar zit iets in. Da's money in the pocket and chicks for free.

atmosphere 3 augustus 2014 02:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7267087)
Wie stel je voor die de taak op zich mag nemen van het op te nemen tegen het israelische leger, nadat de regering weigert in te gaan op dat nogal onnozele voorstel ?

De misplaatste stoerdoenerij over Israel zien we hier steeds de revue passeren.
Zonder de diplomatieke steun van de VS is het einde verhaal voor het Israëlische bezettings-beleid. De diplomatieke steun is nog veel belangrijker dan de militaire steun.

Hoe dan ook zijn de Amerikanen rechtstreeks bij het conflict betrokken, op elke denkbare manier.

Bobke 3 augustus 2014 06:30

Citaat:

Zo kan ik het ook.
Ik geef u een stuk woestijn en als het een bloeiend gebied is eis ik het terug.

sepper 3 augustus 2014 06:37

Citaat:

Dat zouden de arabieren errond wel graag willen: de vrije hand om alle joden uit te roeien, zonder enige tegenstand.
Sta me toe om niet mee te willen werken aan deze genocide, het is al walgelijk genoeg dat u dat voorstelt.

Jay-P. 3 augustus 2014 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7267129)
Zo kan ik het ook.
Ik geef u een stuk woestijn en als het een bloeiend gebied is eis ik het terug.

Juist ja. Een stuk woestijn met een hoop water dat ze nodig hebben voor hun koshere zwembaden te vullen.

Ad hoc reactie van het locale soort, mijn onderschrift is opnieuw bevestigd.

Pandareus 3 augustus 2014 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7267118)
De misplaatste stoerdoenerij over Israel zien we hier steeds de revue passeren.
Zonder de diplomatieke steun van de VS is het einde verhaal voor het Israëlische bezettings-beleid. De diplomatieke steun is nog veel belangrijker dan de militaire steun.

Hoe dan ook zijn de Amerikanen rechtstreeks bij het conflict betrokken, op elke denkbare manier.

Naast de kwestie. Schimmelpenninck zegt dat israël moet ontwapend worden, wie gaat dat doen ?
Daar gaat volk naar komen kijken denk ik...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be