![]() |
Slachtoffer botst op moordenaar met verlof
'Allez Bolleken, gaat ge u gedragen, ja? Ge moogt er enen dag tussenuit! Maarre... zie wel da ge vanavond op tijd terug zijt voor 't eten, hé!!!'
Kan iemand me uitleggen waarvoor Justitie nog dient in dit land? http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...t-verlof.dhtml |
Citaat:
Zijn straf is bijna voorbij, dus alles komt goed. |
Citaat:
|
Waarom hij één dag vrijkrijgt van de gevangenis is me al een raadsel. Wat is dan eigenlijk het nut van gevangenisstraffen :s
off-topic: weer zo'n typische HLN-titel, een slachtoffer van een moordenaar, die hem tegenkomt :roll: |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
je kunt niet aan elk slachtoffer een zendertje plaatsen he. Als die moordenaar niet in Antwerpen mag komen bijvoorbeeld, maar hij gaat naar Brugge. En dat slachtoffer is toevallig in Brussel, ja... Kan niemand iets aan doen.
Maar die verlofdagen mogen eens ter discussie komen. Een gevangenisstraf moet uitgezeten worden, van begin tot eind, zonder verlof. Ze hebben er luxe genoeg, dat het geen straf meer is! |
Citaat:
|
Citaat:
Na 7 jaar zal je wel anders piepen. |
Citaat:
En dan waren het nog niet eens echte gedetineerden. |
Citaat:
|
Citaat:
doodslag 1 dag ... geweldpleging, inbraak en diefstal 1/2 dag ? dat zou kunnen werken... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is daar nu "typisch Belgisch" aan? Ik denk dat er in de EU geen enkel land is waar zo'n systemen niet bestaan. Het kan ook straffer: vorig jaar mocht een gedetineerde in Duitsland een dag op verlof en heeft op die dag zijn ex vermoord (hij zat een straf uit wegens stalking van zijn ex).
Like it or not. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wat tv kijken en jointjes roken. Dat is het zo'n beetje. Dat heb ik van een ex-gedetineerde. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be