Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   schaf de zoo's af in naam van de volksgezondheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=206015)

bembem 12 augustus 2014 21:35

schaf de zoo's af in naam van de volksgezondheid

Naar aanleiding van de ebola outbreaks, zou ik zeggen dat dierentuinen met al hun exotsiche diersoorten een potentiële bedreiging vormen voor de volksgezondheid, wie weet wat voor een natuurlijke virus reservoirs ze daar wel niet kweken .... 8O

bembem 12 augustus 2014 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stekeltje 't egeltje (Bericht 7281771)
En waarom zou dat zijn? Die dieren zijn al behoorlijk goed onderzocht en komen dagelijks in contact met mensen. Waarom zouden zij een risico vormen? Weet jij wel hoe virussen werken?
Trouwens, de gele medemens die hier sinds niet zo lang verblijft, heeft die geen ebola?

ze zijn een potentieel risico, geen risico op zich .....

CLAESSENS Joris 12 augustus 2014 23:03

Wat er vooral in dierentuinen gekweekt wordt zijn zeldzame en met uitsterven bedreigde dieren.
In een omgeving waarin dat andere dier, aka de stroper, ze niet allemaal kan afmaken...
niks mis mee...

NieuwNoors 12 augustus 2014 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stekeltje 't egeltje (Bericht 7281771)
En waarom zou dat zijn? Die dieren zijn al behoorlijk goed onderzocht en komen dagelijks in contact met mensen. Waarom zouden zij een risico vormen? Weet jij wel hoe virussen werken?
Trouwens, de gele medemens die hier sinds niet zo lang verblijft, heeft die geen ebola?

Jij verblijft hier reeds 2 dagen? :lol:

NieuwNoors 12 augustus 2014 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stekeltje 't egeltje (Bericht 7281855)
Minder lang dan de geeltjes!

Idd! :-D

bembem 12 augustus 2014 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stekeltje 't egeltje (Bericht 7281855)
Minder lang dan de geeltjes!

lol ik heb geen ebola hoor :lol:

bembem 12 augustus 2014 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7281852)
Wat er vooral in dierentuinen gekweekt wordt zijn zeldzame en met uitsterven bedreigde dieren.
In een omgeving waarin dat andere dier, aka de stroper, ze niet allemaal kan afmaken...
niks mis mee...

dat weet ik wel Joris, het is alleen niet erg natuurlijk van die dieren ver van hun natuurlijke biotoop te houden ... ik zie uitstervende diersoorten dan ook liever in een zoo in het land van herkomst, oei klink ik nu niet ietwat VB? :lol:

Lance 13 augustus 2014 00:19

bembem, ik snap trouwens niet dat je nog op zoek bent naar jouw ideale job. De journalistiek lijkt me echt wel jouw ding. Dat diploma kan je tegenwoordig zelfs via afstandsonderwijs halen. In de rioolpers is er altijd wel een postje vrij voor een geel exotisch beestje dat met uitsterven bedreigd wordt.

P.S.: Ik lees nog enkel jouw topics. Ben ik nu ongezond obsessief of gewoon verliefd? :p

bembem 13 augustus 2014 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7281886)
bembem, ik snap trouwens niet dat je nog op zoek bent naar jouw ideale job. De journalistiek lijkt me echt wel jouw ding. Dat diploma kan je tegenwoordig zelfs via afstandsonderwijs halen. In de rioolpers is er altijd wel een postje vrij voor een geel exotisch beestje dat met uitsterven bedreigd wordt.

P.S.: Ik lees nog enkel jouw topics. Ben ik nu ongezond obsessief of gewoon verliefd? :p

oulala ik heb hier een aanbidder hihihi .. nu wat betreft de rioolpers, ik zie me daar wel in, ik hou namelijk van roddelen en scoops maar dat wist je ondertussen wel al :lol: lol, ik zal iets verklappen .. ik ben aan een 'project' bezig in die richting ... hihihi

reservespeler 17 december 2016 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7281734)
Naar aanleiding van de ebola outbreaks, zou ik zeggen dat dierentuinen met al hun exotsiche diersoorten een potentiële bedreiging vormen voor de volksgezondheid, wie weet wat voor een natuurlijke virus reservoirs ze daar wel niet kweken .... 8O

Sluit de grenzen voor asielzoekers, zij hebben soms ziektes op zich die hier al lang overwonnen zijn.

Ook geelkes die al hier zijn en te lui zijn om te werken, op het vliegtuig zetten en terug naar hun roots.

eno2 17 december 2016 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8320838)
Sluit de grenzen voor asielzoekers, zij hebben soms ziektes op zich die hier al lang overwonnen zijn.

Ook geelkes die al hier zijn en te lui zijn om te werken, op het vliegtuig zetten en terug naar hun roots.

Dit is een landgenote beschermd onder de wet (onder andere tegen racisme en deportatie) en een medeforummer normaal beschermd onder het forumreglement.

eno2 17 december 2016 18:21

Ik ben 100% tegen zoo's maar vanwege de dieren zelf.

reservespeler 17 december 2016 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8320852)
Dit is een landgenote beschermd onder de wet (onder andere tegen racisme en deportatie) en een medeforummer normaal beschermd onder het forumreglement.

Wie voelt er zich hier aangesproken?
Had ik het over één iemand?
Ik dacht het niet.

reservespeler 17 december 2016 18:49

Zonder zoo's waren bepaalde dieren al uitgestorven.

Eyjafjallajökull 17 december 2016 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7281889)
oulala ik heb hier een aanbidder hihihi .. nu wat betreft de rioolpers, ik zie me daar wel in, ik hou namelijk van roddelen en scoops maar dat wist je ondertussen wel al :lol: lol, ik zal iets verklappen .. ik ben aan een 'project' bezig in die richting ... hihihi

Hoe zit het met dat project inmiddels ?

eno2 17 december 2016 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8320872)
Wie voelt er zich hier aangesproken?

Ik niet. Ik ben niet geel.
Citaat:

Had ik het over één iemand?
Ik dacht het niet.
Ik dacht van wel, naar intentie.

Maar goed dat je tracht terug te krabbelen.

eno2 17 december 2016 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8320873)

Kan ook door afzonderlijke kweekprogramma's zonder spektakelfunctie en zonder een enorme gamma aan fauna op te sluiten. .

Xenophon 17 december 2016 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8320873)

Welke?

eno2 17 december 2016 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8320941)
Welke?

Dierenverzorgers

alias dierencipiers

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be