| Bruno232 |
24 september 2004 21:57 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Tiens, nu horen we jullie niet meer over het verschil tussen de provincies he? Nu horen we jullie niet declameren dat de Belgen 1 volk zijn he? :lol:
|
Ik heb geen problemen met verschillen, zelfs zeer grote verschillen (als die zouden bestaan), tussen Vlaanderen en Wallonië. Een democratie moet kunnen leven met verschillen. Dit gezegd zijnde, laten we even de kaartjes bekijken.
Woningen gebouwd voor 1919: breuklijn tussen noordoost en rest van het land. Oorzaak is me niet bekend.
Buitenechtelijke vruchtbaarheid: enorm veel in Wallonië, vooral in Henegouwen. Oostbelgië vreemd genoeg minder.
Zelfde voor W-Vlaanderen (behalve de kust) en Limburg. Centrum gematigd
Verplaatsing per fiets naar het lager onderwijs: enorme concentratie in Limburg, Antwerpen en n-O-W-Vlaanderen, globaal minder in Brabant. Luxemburg gematigd veel evenals oostbelgië, Henegouwen bijna niks (op een deel na).
Werkzoekenden: (uiteraard) minder in het Vlaams gewest.Antwerpen en delen van Limburg (mijnstreek) lijken me wel met problemen te kampen. Wallonië zwaar getroffen, Henegouwen dramatisch.
|