Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Waarom ik mijn abonnement op De Tijd heb opgezet. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=206071)

ViveLaBelgique 14 augustus 2014 12:35

Waarom ik mijn abonnement op De Tijd heb opgezet.

De media hebben het niet gemakkelijk. Door de information overload van het internet wordt duidelijk dat veel opiniemakers, redacteurs en eindredacteurs zich bezondigden aan een grote bias en onwetendheid in hun bijdrages.

Op zoek naar meer kwaliteit had ik een abonnement genomen op De Tijd. Ook hier ben ik teleurgesteld. De artikels uit hun archief blijken doorgaands correcter dan hun huidig journalistiek werk.

De volgende redenen wegen door in mijn beslissing om mijn abonnement op te zeggen:

- Geld in het buitenland is voor De Tijd altijd d'office "zwart geld".
- Diamantairs en multimiljonairs worden d'office bekeken alsof het over Dutroux gaat.
- Tijdens de verkiezingsstrijd kwamen ze zowaar met een eigen verkiezingsaffiches van hun eigen journalisten zonder dat deze op een lijst staan.
- Rick Van Cauwelaert als opiniemaker is een minwaarde voor De Tijd.
- Men schrijft soms miljoenen euro terwijl het om miljarden euro gaat.
- Ik zeg mijn abonnement op en krijg spontaan een aanbod om 6 maanden goedkoper abonnee te blijven.
- De eerste zes maanden voor gedrukte+digitale editie waren goedkoper dan de eerste zes maanden enkel de digitale editie. Ik was enkel in de digitale editie geïnteresseerd maar heb economisch gekozen voor het minst ecologische abonnement.
- De grootste aandeelhouder van de Luxemburgse banksector is de Koninklijke familie van Qatar. Dit is een publiek geheim dat zelfs De Tijd niet wenst te ontrafelen.

Voorlopig blijf ik zoeken naar meer kwaliteitsvolle berichtgeving dat meer beantwoordt aan het hoogstaand niveau van de betere bijdrages aan forum.politics.be.

non-conformist 14 augustus 2014 13:11

Staat dat mooi in uw living zo'n opgezet abonnement ?

Orie 14 augustus 2014 13:49

Nu dat bijna elk medium de online versie gratis aanbiedt, hoef je daar toch niet voor te betalen. Vroeger bestond er geen internet.

Eyjafjallajökull 14 augustus 2014 14:06

Fijn, een taxidermist !

Antoon 14 augustus 2014 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Orie (Bericht 7284222)
Nu dat bijna elk medium de online versie gratis aanbiedt, hoef je daar toch niet voor te betalen. Vroeger bestond er geen internet.

Correct. Ik geef geen geld meer uit aan gedrukte media.

Eduard Khil 14 augustus 2014 14:13

ik ben fan van de Tijd. Het is de enige krant die de socio-economische realiteit van België nog objectief en correct durft weer te geven. Al de andere kranten zijn veel te tendentieus. Vroeger had je nog Knack, maar daar zijn een aantal nieuwe elementen toegekomen (en een aantal oude elementen vertrokken, naar de tijd trouwens) die alles naar de kloten hebben geholpen

Antoon 14 augustus 2014 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7284267)
ik ben fan van de Tijd. Het is de enige krant die de socio-economische realiteit van België nog objectief en correct durft weer te geven. Al de andere kranten zijn veel te tendentieus. Vroeger had je nog Knack, maar daar zijn een aantal nieuwe elementen toegekomen (en een aantal oude elementen vertrokken, naar de tijd trouwens) die alles naar de kloten hebben geholpen

Knack is inderdaad rotzooi geworden. Ik ben zelfs gestopt met ze online te lezen.

Eduard Khil 14 augustus 2014 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door (Stan) Laurel (Bericht 7284324)
De grote fout die werd gemaakt, toen werd besloten om Knack te verlinksen, was dat men dacht dat Knack werd gelezen omdat het Knack was. Zij gingen er niet vanuit dat Knack werd gelezen omwille van de (toen nog) vrij tot zeer neutrale berichtgeving.

Men dacht, dat de abonnees Knack zouden blijven lezen, en dat omwille van de inhoudelijk andere artikels de lezer zou verlinksen. Hillarisch.

helaas. Wederom de totale afgang voor links

Anselmo 14 augustus 2014 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7284267)

De Tijd is zijn geld nog altijd waard.
Weekend uitgave is in feite een "must"

Wat zienderogen achteruit gaat is GVA.
Het voorbeeld van journalistiek, dat de visie van zijn aandeelhouders belangrijker acht dan de mening van zijn lezer/abonnee.
Hun goed recht als ze deze krant echt kapot willen laten gaan .

Gamla 15 augustus 2014 04:01

Mijn felicitaties. Je abonneren op regimeleugens was inderdaad geen goed idee.

maddox 15 augustus 2014 05:07

Ik heb geen behoefte aan een financiele versie van de Pravda.

ViveLaBelgique 7 oktober 2014 22:45

Volgens De Tijd stelde N-VA als exclusieve eis dat de herzieningsvatbaarheid van grondwetsartikel 195 in het nakend regeerakkoord werd opgenomen.

Daar was blijkbaar niet veel van aan. Een reden te meer dat ik blij ben dat ik mijn abonnement op De Tijd heb opgezegd.

cookie monster 8 oktober 2014 17:40

Ik ben enkel op TV Vlaanderen & internet & mobiel geabonneerd ,
de rest heb ik letterlijk geen malle moer aan !!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be