Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Vlaams Blok en Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=20611)

Tantist 25 september 2004 03:09

Vlaams Blok en Brussel

Quizvraagje:

Van wie komt volgende uitspraak:

"En effet, le VB, contrairement �* d'autres partis flamands, n'a jamais joué la carte flamingante �* Bruxelles"

Mooie prijzen te winnen!

Clemens 25 september 2004 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Quizvraagje:

Van wie komt volgende uitspraak:

"En effet, le VB, contrairement �* d'autres partis flamands, n'a jamais joué la carte flamingante �* Bruxelles"

Mooie prijzen te winnen!

Blokker Demol

Koenraad Maesschalck 25 september 2004 11:52

Ik zou ook denken aan Johan Demol? De man waarvoor Patrick Sessler weggging bij het VB omdat hij hem te Vlaamsgezind vond. :twisted:

Nu ja, er zullen altijd mensen zijn die Franstalige Vlamingen ook als Vlamingen beschouwen en hen in de 19 gemeenten van de hoofdstad verstandig wensen te benaderen, en je zult ook wel altijd taalflamingantjes hebben die van hun benepen kleinburgerlijkheid een deugd gemaakt hebben. Elk z'n prioriteiten zeker. De eurocraten en de islamitische vreemdelingen weten wel wie ze verkiezen. 8)

Tantist 25 september 2004 12:35

Nog altijd niemand prijs...

PS: overigens opmerkelijk hoe "Koenraad" bedrog en leugens verstandig noemt. Het is genoteerd voor als er nog iemand durft beweren dat het VB het beste voor heeft met ons volk ;-)

C uit W 25 september 2004 12:51

erik arckens, in een Vlaams Blok pamflet dan nog !

(Meervoud :hug:)

Tantist 25 september 2004 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
erik arckens, in een Vlaams Blok pamflet dan nog !

(Meervoud :hug:)

Ping ping!!! We have a winner!

En dat dit geen slip of the tongue was waar de partij niet achter staat, bewijst de reactie van Gu"Koenraad" en het feit dat dit opgenomen was in die VB publicatie "Vérités Bruxelloises" (3e jaargang, nr 35, mei 2004, pagina 7).

Alle smoesjes over strategie en verstandig benaderen ten spijt: dit is puur kiezersbedrog.

Tantist 26 september 2004 00:45

Stilte bij de Blokkers... Dat kan ik begrijpen...

Koenraad Maesschalck 26 september 2004 01:13

Citaat:

Nog altijd niemand prijs...

PS: overigens opmerkelijk hoe "Koenraad" bedrog en leugens verstandig noemt. Het is genoteerd voor als er nog iemand durft beweren dat het VB het beste voor heeft met ons volk ;-)

Welk "bedrog en leugens"? 8O :? :lol:

Koenraad Maesschalck 26 september 2004 01:15

Citaat:

Stilte bij de Blokkers... Dat kan ik begrijpen...

Ik niet, er is totaal geen reden voor. Enkel in uw taalflamingantische gedachtenkronkels is dat te begrijpen.

Koenraad Maesschalck 26 september 2004 01:20

Citaat:

Ping ping!!! We have a winner!

En dat dit geen slip of the tongue was waar de partij niet achter staat, bewijst de reactie van Gu"Koenraad" en het feit dat dit opgenomen was in die VB publicatie "Vérités Bruxelloises" (3e jaargang, nr 35, mei 2004, pagina 7).

Alle smoesjes over strategie en verstandig benaderen ten spijt: dit is puur kiezersbedrog.

Wat zit gij hiert nu allemaal weer uit uw NVA-nek te kletsen? Op geen enkel moment pleegt het Vlaams Blok kiezersbedrog jongen! Het Vlaams Blok heeft inderdaad GEEN flamingantische weg gevolgd in Brussel, gelukkig maar. Dergelijke zaken gaan we reserveren voor die dommeriken van Meervoud-Roze Leeuwen en co. Voor de zestienduizend achthonder éénenveertigste keer: Brussel zal enkel bij Vlaanderen blijven als de Franstalige kiezers, de gewone Franstalige man, voor ons gewonnen wordt, als zij mede voor Vlaanderen kiezen. En dit kan enkel door hen enerzijds op de grote voordelen van Vlaanderen te wijzen en anderzijds door het een tweetalig statuut voor de Brusselse Gewest-gemeenten voor te stellen.

Tantist 26 september 2004 01:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Het Vlaams Blok heeft inderdaad GEEN flamingantische weg gevolgd in Brussel, gelukkig maar.

Dat is genoteerd...

Koenraad Maesschalck 26 september 2004 01:47

Citaat:

Dat is genoteerd...

U wist dus niet dat het Vlaams Blok een nationalistische partij is, en niet zozeer een flamingantische? 8O :lol:
Of zijn dat synoniemen voor jou? 8)

Tantist 26 september 2004 01:54

Ik wacht vol ongeduld op uw uitvluchten, waarvan ik het gevoel heb dat je ze hier snel zal posten :lol:

Koenraad Maesschalck 26 september 2004 02:06

Citaat:

Ik wacht vol ongeduld op uw uitvluchten, waarvan ik het gevoel heb dat je ze hier snel zal posten :lol:

Welke uitvluchten? Waarvoor?

Tantist 26 september 2004 02:15

Citaat:

Welke uitvluchten? Waarvoor?

Post ze maar hoor...

Koenraad Maesschalck 26 september 2004 02:28

Citaat:

Post ze maar hoor...

????? 8O Hallo, teveel alcohol gedronken vanavond / vannacht zeker?

Sinistra 26 september 2004 02:56

Citaat:

Wat zit gij hiert nu allemaal weer uit uw NVA-nek te kletsen? Op geen enkel moment pleegt het Vlaams Blok kiezersbedrog jongen! Het Vlaams Blok heeft inderdaad GEEN flamingantische weg gevolgd in Brussel, gelukkig maar. Dergelijke zaken gaan we reserveren voor die dommeriken van Meervoud-Roze Leeuwen en co. Voor de zestienduizend achthonder éénenveertigste keer: Brussel zal enkel bij Vlaanderen blijven als de Franstalige kiezers, de gewone Franstalige man, voor ons gewonnen wordt, als zij mede voor Vlaanderen kiezen. En dit kan enkel door hen enerzijds op de grote voordelen van Vlaanderen te wijzen en anderzijds door het een tweetalig statuut voor de Brusselse Gewest-gemeenten voor te stellen.

Ach..Brussel is al lang een verloren stad. Als wij de onafhankelijkheid van Vlaanderen moeten laten afhangen van Brussel dan is vlaanderen in 2100 nog niet onafhankelijk. Antwerpen is een véél realistischere optie als hoofdstad van een Vlaamse replubliek. Laat Brussel zich maar met Wallonië het nieuwe "België" vormen zo zal de droom "La Belgique sera latine" ooit nog werkelijkheid worden.

Tantist 26 september 2004 03:00

Ik denk dat dat eerder op jouw van toepassing is. Of heb je niet begrepen dat je nu moet uitleggen waarom het Vlaams Blok geen Vlaamsgezinde partij is, maar wel een nationalistische. En vergeet niet van dat nationalistische een definitie te geven. Dit wordt top entertainment!

PAJOT 26 september 2004 08:33

Citaat:

Ik denk dat dat eerder op jouw van toepassing is. Of heb je niet begrepen dat je nu moet uitleggen waarom het Vlaams Blok geen Vlaamsgezinde partij is, maar wel een nationalistische. En vergeet niet van dat nationalistische een definitie te geven. Dit wordt top entertainment!

Waarom vervang je flamingantisch door Vlaamsgezind ?

Flamingantisme is taalnationalisme ; aldus is het slechts een onderdeel van het Vlaams-nationalisme, dat naar mijn mening in Brussel / Frans-Vlaanderen niet essentieel is. De strategie van het Vlaams Blok is in Brussel niet flamingantisch, en ze hebben gelijk. Het Vlaams Blok eist wel de toepassing van de taalwetten, welke eis door ALLE partijen - N-VA incluis - slechts met het woord, maar niet met de daad, wordt beleden.

Zowel flamingantisme als Vlaams-nationalisme zijn natuurlijk moeilijk te verdedigen in respectievelijk Groot- en Heel-Nederlands opzicht.

Betweter 26 september 2004 08:55

Beste Tantist,

Je kan dit inderdaad een slip of the tongue noemen. Iedereen weet wel waar het Vlaams Blok voor staat, niet? Of wil hier iemand beweren dat het Vlaams Blok niet Vlaamsgezind is?
Brussel is een meoilijke materie. Het Vlaams Blok accepteert de tweetaligheid daarvan en eist een correcte naleving van de taalwetten (dus niet hoe het nu dikwijls is: ééntalig Frans). Het Vlaams Blok heeft overigens in zijn begintekst voor Brussel in de eerste zin gezged: het Vlaams Blok ijvert voor een Onafhankelijk Vlaanderen met Brussel als hoofdstad. Hoe komt het dat er franstaligen voor ons stemmen? Simpel, die mensen kunnen leven met dat Vlaanderen Onafhankelijk-voorstel en stemmen veelal op het VB omwille van hun vreemdelingenstandpunten.
Het is wel heel makkelijk en goedkoop om daar kritiek op te leveren. Het grappige is dan nog om te zien wie net die kritiek levert. Eerst en vooral de N-VA, die propaganda maakte met de verkieizngen in het Frans en het Turks! En van de CD&V met Chabert en Grouwels zal ik maar zwijgen zeker?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be