![]() |
Vlaams Blok en Brussel
Quizvraagje:
Van wie komt volgende uitspraak: "En effet, le VB, contrairement �* d'autres partis flamands, n'a jamais joué la carte flamingante �* Bruxelles" Mooie prijzen te winnen! |
Citaat:
|
Ik zou ook denken aan Johan Demol? De man waarvoor Patrick Sessler weggging bij het VB omdat hij hem te Vlaamsgezind vond. :twisted:
Nu ja, er zullen altijd mensen zijn die Franstalige Vlamingen ook als Vlamingen beschouwen en hen in de 19 gemeenten van de hoofdstad verstandig wensen te benaderen, en je zult ook wel altijd taalflamingantjes hebben die van hun benepen kleinburgerlijkheid een deugd gemaakt hebben. Elk z'n prioriteiten zeker. De eurocraten en de islamitische vreemdelingen weten wel wie ze verkiezen. 8) |
Nog altijd niemand prijs...
PS: overigens opmerkelijk hoe "Koenraad" bedrog en leugens verstandig noemt. Het is genoteerd voor als er nog iemand durft beweren dat het VB het beste voor heeft met ons volk ;-) |
erik arckens, in een Vlaams Blok pamflet dan nog !
(Meervoud :hug:) |
Citaat:
En dat dit geen slip of the tongue was waar de partij niet achter staat, bewijst de reactie van Gu"Koenraad" en het feit dat dit opgenomen was in die VB publicatie "Vérités Bruxelloises" (3e jaargang, nr 35, mei 2004, pagina 7). Alle smoesjes over strategie en verstandig benaderen ten spijt: dit is puur kiezersbedrog. |
Stilte bij de Blokkers... Dat kan ik begrijpen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of zijn dat synoniemen voor jou? 8) |
Ik wacht vol ongeduld op uw uitvluchten, waarvan ik het gevoel heb dat je ze hier snel zal posten :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat dat eerder op jouw van toepassing is. Of heb je niet begrepen dat je nu moet uitleggen waarom het Vlaams Blok geen Vlaamsgezinde partij is, maar wel een nationalistische. En vergeet niet van dat nationalistische een definitie te geven. Dit wordt top entertainment!
|
Citaat:
Flamingantisme is taalnationalisme ; aldus is het slechts een onderdeel van het Vlaams-nationalisme, dat naar mijn mening in Brussel / Frans-Vlaanderen niet essentieel is. De strategie van het Vlaams Blok is in Brussel niet flamingantisch, en ze hebben gelijk. Het Vlaams Blok eist wel de toepassing van de taalwetten, welke eis door ALLE partijen - N-VA incluis - slechts met het woord, maar niet met de daad, wordt beleden. Zowel flamingantisme als Vlaams-nationalisme zijn natuurlijk moeilijk te verdedigen in respectievelijk Groot- en Heel-Nederlands opzicht. |
Beste Tantist,
Je kan dit inderdaad een slip of the tongue noemen. Iedereen weet wel waar het Vlaams Blok voor staat, niet? Of wil hier iemand beweren dat het Vlaams Blok niet Vlaamsgezind is? Brussel is een meoilijke materie. Het Vlaams Blok accepteert de tweetaligheid daarvan en eist een correcte naleving van de taalwetten (dus niet hoe het nu dikwijls is: ééntalig Frans). Het Vlaams Blok heeft overigens in zijn begintekst voor Brussel in de eerste zin gezged: het Vlaams Blok ijvert voor een Onafhankelijk Vlaanderen met Brussel als hoofdstad. Hoe komt het dat er franstaligen voor ons stemmen? Simpel, die mensen kunnen leven met dat Vlaanderen Onafhankelijk-voorstel en stemmen veelal op het VB omwille van hun vreemdelingenstandpunten. Het is wel heel makkelijk en goedkoop om daar kritiek op te leveren. Het grappige is dan nog om te zien wie net die kritiek levert. Eerst en vooral de N-VA, die propaganda maakte met de verkieizngen in het Frans en het Turks! En van de CD&V met Chabert en Grouwels zal ik maar zwijgen zeker? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be