![]() |
Oekraïne beschiet Russische pantserwagens
|
Russische troepen horen niet in Oekraïne!
|
Poetin heeft nu geen keuze meer. Als hij Oost-Oekraïne niet binnenvalt na deze aanval, lijdt hij enorm gezichtsverlies in eigen land.
|
Citaat:
|
Citaat:
De in Kiev zetelende handpopjes van NATO inc. willen gewoonweg het Russisch konvooi de toegang ontzeggen. Ze worden wat zenuwachtig en proberen nog wat... Maar Poetin wilt geen oorlog. |
Voila:
RT - Aid convoy to Ukraine faces disruption, may be attacked - Russia
|
No stress!
Citaat:
|
Citaat:
Oekraïne is fout bezig en de Russen ook. |
Citaat:
Uit uw bericht: Citaat:
Ik voel me meer dan eens onder een Goebbelsregime in België. Zelfs in Bolivia wordt er pluralistischer geïnformeerd. Er groeit een regelrechte informatiekloof in Europa die doet denken aan koude oorlogspropaganda. Aan beide kanten evenveel. Nee, we zijn niet net effe iets beter. Dat wensen we te denken. |
Ben ik de enige die soms het gevoel heeft dat er een WW3 zit aan te komen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch denk ik niet dat de VS 'bewust' aansturen op een 'wereldoorlog'. Het lijkt eerder op een onvrijwillig gevolg van agressief imperiaal handelen in het licht van de onhoudbaarheid van het imperium. De kans bestaat wel dat de VS gokken op een verdeling van de wereld in blokken, de vrije handel dus overboord gooien (de sancties economie) behalve daar dat ze er voordeel bij kunnen doen, nu dat anderen concurrentieel beginnen worden. En Europa is in heel dit spel een speelbal van de VS eerder dan een zelfstandige actor. Het zit gevangen in door de VS gecontroleerde structuren zoals de NATO. En gegeven een bijzonder eenzijdige media in het continent zie ik daar niet vlug verandering in komen. Europa zou nochtans de VS een halt kunnen toeroepen en tot een minder agressieve koers overhalen. Het heeft hier zelfs een historische verantwoordelijkheid toe gegeven het feit dat er twee wereldoorlogen ontstonden op dit continent. |
Citaat:
Maar gans onvrijwillig lijkt me dat niet, het ganse gebeuren lijkt me eerder 'gescript', decennialang. |
Citaat:
Oorlog zou dus inderdaad gezien kunnen worden als een recept om wereldhegemonie te bekomen. En wie buiten de VS ziet zich voorbestemd de wereld te leiden? Niet Europa, niet Rusland en niet China op dit moment. Het is die megalomanie die zo gevaarlijk is juist. Tussen haakjes. Zelfs al beschiet Oekraïne dat hulpkonvooi rechtstreeks zal dat nog goed gepraat worden in het westen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een JS III uit 1945 van het Oekraïense leger.
Israel maakte alle Egyptische exemplaren buit in 1967 en gebruikte ze ingegraven als geschut. Maar anno 2014 natuurlijk hopeloos verouderd. ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be