kelt |
16 augustus 2014 10:23 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker
(Bericht 7286680)
Allemaal praat voor de vaak, IS is niet te stoppen, omdat het niet enkel dat is, de IS is gewoon een deel van de Islam.
Dat is ook waarom zoveel moslims akkoord gaan met die gekken.
Ik geloof niet dat alle moslims het prima vinden dat hoofden worden afgesneden van andersgelovigen, maar ik geloof wel dat ze het aanvaarden voor het groter doel, namelijk de verovering door de Islam.
|
klein detailtje misschien,de meeste Koerden zijn ook "moslims"...;-)
Maar verder,in ieder geval,"dankzij" IS hebben de Koerdische bewegingen uit 3 landen (Irak,Syrie en Turkije") nu DE kans sinds.....wel....sinds eeuwen ...om met steun van de grootmachten notabene,een internationaal erkende staat te maken.Het komplete falen van de regionale machten (Turkije ,de navelstaardersstaat voorop) maakt hen irrelevant in het huidige conflict.
Totnogtoe,om vooral Turkije en verschillende Arabische naties niet voor het hoofd te stoten werd dit internationaal een beetje op "het achterste vuurtje" gehouden.De neiging van de Koerden om onder elkaar ook te vechten hielp ook niet....
Maar IS is gewoonweg levensbedreigend.....democraten en vredelievenden worden eenvoudigweg vernietigd of tot slaaf gemaakt........
...en ik kan er niet nalaten op te wijzen,ganse bataljons van die "IS" en aanverwanten komen vanuit het "moreel zo hoog verheven" West-Europa....
De rest van de wereld zag het opgegeven wijsvingertje,maar het lijkt nu wel een gestrekte middenvinger...
|