Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Croo dreigt in Polspoel & Desmet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=20613)

mulder7 25 september 2004 07:33

De Croo dreigt in Polspoel & Desmet

Deze belgicistische krokodil dreigt ermee dat de VLD zich terugtrekt uit de Vlaamse regering indien de federale regering valt. Daarmee werden de oude en nooit afgezworen naam van zijn partij, Pest Voor Vlaanderen, en hun allezsverslindende drang naar de macht herbevestigd. Daarmee zijn ze de "waardige" opvolger van de vroegere CVP.
En wat een sterk Vlaams front leek te kunnen en zullen worden, is bij deze weer gedecimeerd. Vanaf nu gaan we weer lekker plat op de buik voor Wallonië :evil: .

Fieseler 25 september 2004 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Deze belgicistische krokodil dreigt ermee dat de VLD zich terugtrekt uit de Vlaamse regering indien de federale regering valt. Daarmee werden de oude en nooit afgezworen naam van zijn partij, Pest Voor Vlaanderen, en hun allezsverslindende drang naar de macht herbevestigd. Daarmee zijn ze de "waardige" opvolger van de vroegere CVP.
En wat een sterk Vlaams front leek te kunnen en zullen worden, is bij deze weer gedecimeerd. Vanaf nu gaan we weer lekker plat op de buik voor Wallonië :evil: .

Helaba... niet zo snel!
Ben jij niet blij dat de PVV weer zijn ware gelaat laat zien aan Vlaanderen?
Daarenboven wordt Leterme en co nogmaals geconfronteerd met het feit dat het Blok dan eigenijk oncontournable wordt.

Herinner U het voorstel van Frank, Filip en Gerolf om met de CD&V- NVA een minderheidsregering te formeren?
Gisterenavond heeft SStevaert gedreigd met Brussel zonder geld te zetten!?

[font=Arial Black]Hoe zat dat met dat bewuste confliktmodel?????[/font]

Steenbok66 25 september 2004 09:02

Och, ook ik denk dat men best die hele prullencourrousel laat schieten...
laat Yveske en zijn kornuiten nu maar proberen tot een akkoord te komen met de sossen en de zwarten...
ze gaan onherroepelijk de weg op van NL waar Balkenende het ook niet kan...
van Duitsland waar de sossen en de groenen het niet kunnen...
van Frankrijk waar de sossenhet niet konden en hun opvolgers trouwens ook niet...
oppositie is veel plezanter... je kunt prullen zonder dat je iets moet doen...
en dan wordt het hier ook plezant, want dan is men de pispaal kwijt en moet men er een andere zien te vinden...
meer dan 40 jaar kalotten en sossenbewind hier te lande heeft de boel zo verpest dat geen enkele rechtgeaarde politieker er nog uit geraakt:
- een staatshervorming van mijn kl*t*n...
- een budgetair kerkhof en men moet in dat verband niet zeggen dat diene Dehaene dat opgelost had... hij heeft de belastingen dergelijk hoge vluchtlaten nemen dat een noodzakelijke correctie daarvan zelfs niet volstaat..
- geen bewegingsruimte voor Yveske, een manneke van goed wil... maar hij kan nog geen scheet laten zonder eerst de coryfeën te moeten hun zeg laten doen en bepalen wat hij mag en niet mag...
- kortom, dat die het nu maar doen...

Raven 25 september 2004 09:36

Hopelijk houdt CD&V/N-Va voet bij stuk.

De regeringen vallen misschien, maar hun populariteit zal de lucht inschieten als ze nu tonen dat ze niet gaan buigen. Ze zullen de verloren stemmen aan het Vlaams Blok terug kunnen winnen, en evenals wordt de nood aan seperatisme alsmaar duidelijker voor de bevolking.

België werkt niet! En ik vermoed dat het begint door te sijpelen bij enkele goeie mensen zoals mijn brave mede-limburger Stevaert. Maar laat niet gezegd worden: "Het waren de Vlamingen die België hebben stuk gemaakt"

Vlaanderen_onafhankelijk 25 september 2004 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Och, ook ik denk dat men best die hele prullencourrousel laat schieten...
laat Yveske en zijn kornuiten nu maar proberen tot een akkoord te komen met de sossen en de zwarten...
ze gaan onherroepelijk de weg op van NL waar Balkenende het ook niet kan...
van Duitsland waar de sossen en de groenen het niet kunnen...
van Frankrijk waar de sossenhet niet konden en hun opvolgers trouwens ook niet...
oppositie is veel plezanter... je kunt prullen zonder dat je iets moet doen...
en dan wordt het hier ook plezant, want dan is men de pispaal kwijt en moet men er een andere zien te vinden...
meer dan 40 jaar kalotten en sossenbewind hier te lande heeft de boel zo verpest dat geen enkele rechtgeaarde politieker er nog uit geraakt:
- een staatshervorming van mijn kl*t*n...
- een budgetair kerkhof en men moet in dat verband niet zeggen dat diene Dehaene dat opgelost had... hij heeft de belastingen dergelijk hoge vluchtlaten nemen dat een noodzakelijke correctie daarvan zelfs niet volstaat..
- geen bewegingsruimte voor Yveske, een manneke van goed wil... maar hij kan nog geen scheet laten zonder eerst de coryfeën te moeten hun zeg laten doen en bepalen wat hij mag en niet mag...
- kortom, dat die het nu maar doen...

Wel frappant dat in zowel Nederland als Vlaanderen de buikriem aangespannen MOET worden na paars wanbeleid...

PS: je kaartje klopt niet, je bent nog een stuk NL-Limburg vergeten...

Vlaanderen_onafhankelijk 25 september 2004 10:54

Ik vraag mij af waarmee de VLD eigenlijk bezig is?

Als zij dit dreigement gaan waarmaken heb je twee mogelijke situaties (zeker als groen het been stijf houdt en niet tot de regering wil deelnemen en eigenlijk heb ik ze liever niet in de regering).

Ofwel wordt de VLD compleet teruggeslagen tot waar ze thuishoort: een klein oppositiepartijtje en dan is het te zien naar wie de verloren VLD-stemmen gaan. De CD&V of de sp.a? dan is op dat vlak nog geen probleem voor de regeringsvorming omdat die twee, eventueel met hun kartelpartners een meerderheid kunnen vormen. Als de verloren VLD-stemmen naar het Vlaams Blok gaan, kom je automatisch bij het tweede scenario.

Als alles bij het oude blijft of de VLD-stemmen naar het Blok gaan, wordt deze partij incontournable in de regeringsvorming, dus moet je het Vlaams Blok toelaten in de regering. Want ik neem aan dat de VLD dan ook weigert toe te treden tot de Vlaamse regering.
Nu, deze situatie is de nachtmerrie voor de traditionele partijen, want dan blijkt nu dat alle moeite die in het cordon sanitaire kroop de afgelopen jaren tevergeefs is geweest.

Mijn vraag is nu. Neemt De Croo zijn verantwoordelijkheid als hij de oorzaak is van de terugval van de VLD en raken we eindelijk van dit monster af?
Neemt de VLD - of PVV - haar verantwoordelijkheid voor het succes van het Vlaams Blok?
Of gaan ze zoals vanouds weer alles afschuiven op de kiezer die zogezegd niet weet wat zijn stem aanricht?

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Peace 25 september 2004 10:55

De momentele gebeurtenissen in de wetstraat maken weer eens duidelijk dat België een staat in ontbinding is.

Door het Vlaams Blok niet bij de politieke beslissingen te willen betrekken moeten politici zich in de meest onmogelijke bochten wringen die een behoorlijk bestuur onmogelijk maken.
Het zou misschien heel wat soelaashebben gebracht wanneer het Vlaams Blok een absolute meerderheid had bekomen in Brussel. Dit had de onderhandelingen over de luchthaven en in het bijzonder DHL waarschijnlijk aanzienlijk vereenvoudigd.

Hans1 25 september 2004 14:01

Ik zou eerder zeggen dat de Vlaams-nationale ideologie op sterven na dood is. Niemand gelooft nog in confederalisme, laat staan separatisme.

Dank U, DHL !;-)

Tantist 25 september 2004 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
[font=Arial Black]Hoe zat dat met dat bewuste confliktmodel?????[/font]

Yep, dat begint nu te werken. we zijn nog maar net de vakantie uit en België kraakt weer in zijn voegen. Ik ben optimistisch, maar verwacht wel niet te veel. Ik zie Leterme nog buigen.

Tantist 25 september 2004 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik zou eerder zeggen dat de Vlaams-nationale ideologie op sterven na dood is. Niemand gelooft nog in confederalisme, laat staan separatisme.

Dank U, DHL !;-)

:rofl:

Het is dankzij DHL dat de Belgische staat nu uit zijn voegen barst!!! Als er een aardbeving komt, zal die ons niet naar het stenen tijdperk van het unitaire België brengen, maar naar een onafhankelijk Vlaanderen!

Dank u DHL! ;-)

Spolpoel 25 september 2004 14:14

Citaat:

Dank U, DHL !;-)

... zegt een lid van een unitair micropartijtje dat niet eens zichtbaar is op de 'Belgische' politieke landkaart. Een franskiljoon groupusculetje dat in het zog van de FDF loopt en buigt, maar weliswaar 0 % (nul!) politieke macht heeft.

Nul Hansje !
Nul ! :-D

En 't ziet er naar uit dat die 0 bij volgende verkiezingen een 0 zal blijven. :-D

Peace 25 september 2004 14:15

Citaat:

Dank U, DHL !;-)

Wat doet u eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bent u misschien de hofnar van Berke van saksen coburg? 8O

vrijevlaming 25 september 2004 14:19

Citaat:

Dank U, DHL !;-)

is er iemand die de tel heeft biijgehouden van hoeveel keer we nu al zijn uitgestorven?

Vlaanderen_onafhankelijk 25 september 2004 14:22

Citaat:

Dank U, DHL !;-)

Nogmaals, toon aan...

En De Croo is in deze zaak geen waardig voorbeeld. Hij is beligicist tot in de kist. Wordt het niet tijd eens verder te gaan met die waanideeën van jullie?

Hans1 25 september 2004 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
:rofl:

Het is dankzij DHL dat de Belgische staat nu uit zijn voegen barst!!! Als er een aardbeving komt, zal die ons niet naar het stenen tijdperk van het unitaire België brengen, maar naar een onafhankelijk Vlaanderen!

Dank u DHL! ;-)

Ja, dat is dan voor u de periode vóór het stenen tijdperk , zeker?:lol:

Hans1 25 september 2004 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Nogmaals, toon aan...

En De Croo is in deze zaak geen waardig voorbeeld. Hij is beligicist tot in de kist. Wordt het niet tijd eens verder te gaan met die waanideeën van jullie?

Kan u eens aantonen dat separatisme de DHL-crisis wel kan oplossen. Dat is nu al bijna een week dat ik die vraag stel zonder antwoord te krijgen. Zit je vast?;-)

Hans1 25 september 2004 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
is er iemand die de tel heeft biijgehouden van hoeveel keer we nu al zijn uitgestorven?

Oei manneke, heeft er nog iemand bijgehouden hoeveel keer men gezegd heeft dat België barst? Dat is nu al 100 jaar dat men dat zegt !:lol:

Jan van den Berghe 25 september 2004 14:51

Citaat:

Kan u eens aantonen dat separatisme de DHL-crisis wel kan oplossen. Dat is nu al bijna een week dat ik die vraag stel zonder antwoord te krijgen. Zit je vast?;-)

Uw vraag is dan ook zo vaag en zo in het wilde weg gesteld, dat er inderdaad geen antwoord op komt.

Wat bedoelt u juist met "separatisme kan de DHL-crisis oplossen"? Bedoelt u niet eerder dat een onafhankelijk Vlaanderen de zaak anders had opgelost? Dan is ook nog de vraag welke situatie er zou zijn: een Vlaanderen met of zonder Brussel.

Raven 25 september 2004 15:24

Citaat:

En hoe denkt Hans1 dat zijn unitair België dit zou opgelost hebben?

... ja, kan het al raden. Eerst iedere nederlandstalige over de grens hebben gezet, en Vlaanderen ombouwen tot 1 groot DHL waar elk vliegtuig over de resterende Vlaamse illegale voddenbevolking heen vliegt, & heel Wallonië mag komen werken.

Ik pas.

Vlaanderen_onafhankelijk 25 september 2004 16:36

Citaat:

Kan u eens aantonen dat separatisme de DHL-crisis wel kan oplossen.

Dat hangt er vanaf.
Ik weet niet of landen zomaar mogen beslissen of vliegtuigen door hun luchtruim mogen vliegen. Zoniet, dan wordt het probleem vanzelf opgelost bij een splitsing.
Als ze dat wel mogen, dan is ook separatisme geen oplossing voor de DHL-crisis. Ik geloof sowieso dat DHL in Zaventem aan zijn plafond zit. Zaventem zit te dicht bij Brussel en dan ook nog eens aan de oostelijke kant. Daarom dat ik voorstander ben om DHL een alternatief aan te bieden, bijvoorbeeld in Brustem.
Als Vlaanderen effectief onafhankelijk is, komt er veel Vlaams geld vrij. Een deel van dat geld zou kunnen aangewend worden om ofwel
-> Op heel lange termijn een nieuwe luchthaven te bouwen. Dit is echter zo goed als onmogelijk omdat je in Vlaanderen nog nauwelijks echt open gronden hebt.
-> Een gebeid onteigenen en daar de nachtvluchten over sturen. De vrijgekomen gebieden kunnen dan gebruikt worden om bedrijven te vestigen. Maar dan nog zit je met het probleem Brussel.

Hoedanook, deze crisis heeft eveneens aangetoond dat ook een unitair land geen soelaas brengt.

Je zit dan nog steeds met de verschillende stromen binnen die unitaire regering en bovendien moet er dan of een Waal of een Vlaming Eerste Minister zijn en wordt het voor de tegenpartij gemakkelijk om die persoon aan te pakken over zijn afkomst, ieder zal uiteindelijk trachten het beste te bereiken voor zijn regio.

Bovendien zit je dan ook nog eens met het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië en dan heb ik het niet over de taal, op zich al een enorme hinderpaal, maar over de verschillende bevoegdheden. Vlaanderen heeft een enorme voorsprong op Wallonië wat betreft verkeersinfrastructuur en -veiligheid, milieunormen en zeker het onderwijs. Als je dat allemaal terug onder één regering gaat brengen moet je dat verschil wegwerken en ofwel gaat Vlaanderen dan terug achteruit ofwel Wallonië vooruit. Dat eerste is onbespreekbaar en dat tweede onbetaalbaar.

Ten derde heb je dan nog eens het perfecte bewijs. Op de bevoegdheden die geregionaliseerd zijn, is Vlaanderen stuk voor stuk vooruit gegaan. Een bewijs dat de federalisatie op dat vlak wel geslaagd is. Deze bevoegdheden terug centraliseren kan je niet meer omdat er in Vlaanderen en Wallonië nu eenmaal een heel andere opvatting is. Recent hebben we daaromtrent nog een voorbeeld gezien toen Vlaanderen de staatsschuld versneld wou verminderen, maar Wallonië niet. Nog een voorbeeld is het verschil in verkeersveiligheid, wat zich het beste uit in het aantal flitspalen.

Als Vlaanderen en Wallonië onafhankelijk worden, hoeft de solidariteit niet opeens te verdwijnen hoor. Wel kan Vlaanderen dan zelf beslissen hoeveel het eventueel wil investeren in Wallonië, afhankelijk van de eigen economie. Nu hangt het vast aan een 'bepaald' bedrag. Bepaald in die zin dat Vlaanderen het grootste deel van de SZ en van de schuldaflossing betaald. Als Vlaanderen autonoom is, kan het zelf kiezen waarmee het Wallonië steunt en hoeveel het wil geven. Gaat het eens niet, dan hoeft het niet.

Citaat:

Dat is nu al bijna een week dat ik die vraag stel zonder antwoord te krijgen. Zit je vast?;-)
Zo, dan ken je dat gevoel ook eens... (Geen antwoorden krijgen)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be