![]() |
Even Niet Goed Opgelet. Werkloosheid Uitkering
Ik lees hier dat Vlaanderen nu arbeid heeft gekregen "en" kan werklozen sanctioneren
ik moet toegeven , ik heb dat niet 100 % gevolgd vandaar ik deze topic start met vraag naar u toe voor een up date hoe staat het er nu voor en hoe binnen een paar maanden? ik zelf splits arbeid en uitkering ( sociale zekerheid ) mijn beperkte kennis zegt - Vlaanderen is nu bevoegd voor arbeidsbeleid en activering - federaal bepaald de bedragen en tijd van de werkloosheid - enkel federaal kan ( anno 2014 augustus ) een werkloze schorsen. Hoe dat binnen een paar weken, maanden eruit ziet, dat zou ik ook graag weten. weet dat bovenstaand geen standpunt is van mij, enkel een opsomming van mijn beperkte kennis. dank voor de info |
Werklozen 'schorsen' Plezant, plezant, plezant...... voor een NVA'er.
Genieten van de miserie van een ander! |
Citaat:
iemand schorsen uit een school , de directie zal dat moeten beslissen iemand sanctioneren in een klas, de Leeraar zal de strafstudie bepalen elk zijn bevoegdheid mijn vraag nu : kan het Vlaamse niveau iemand schorsen van de uitkering van werkloosheid ? Kan het Vlaamse niveau iemand anno augustus 2014 eenzijdig sanctioneren ? kan het Vlaamse niveau in de nabije toekomst eenzijdig sancioneren ? u snapt al waar ik naartoe wil hé hoe zit het met uw dossierkennis ? |
Citaat:
Twee groepen die zich in de toekomst aan schorsing mogen verwachten zijn:
|
Citaat:
|
Citaat:
schorst die zelf, of adviseert deze een schorsing naar een hogere instantie ? ik bedoel. u rijdt 20 km te snel. de politieagent bekeurd u rijdt 50 km te snel, de politieagent belt een rechter met de vraag tot intrekken van het rijbewijs. |
Citaat:
Vanaf 2015 komt er ook gemeenschapsdienst voor werklozen dwz dat zij dan 1 of meer keer per week bijvoorbeeld straten moeten keren, ... In feite komt het erop neer dat de Vlaamse politici zeggen dat er zeer veel werk is en dat werklozen onwillig zijn en dus misbruik maken vh systeem. De vakbonden wachten nu af hoe dit alles gaat evolueren maar daar komen zeker akties. Zij zeggen dat er veel minder werkaanbod is dan de politiek beweerd en dat 50-plussers kansloos zijn op de arbeidsmarkt! Er zou ook sprake zijn van het herkeuren van invaliden en het inschakelen van mensen met een psychische aandoening in bijvoorbeeld sociale tewerkstelling. Wij moeten gewoon afwachten tot begin oktober wat er in het regeringsakkoord staat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men straft dus niet enkel de leeglopers maar ... Hopelijk komt U ook niet in de werkloosheid terecht als je pakweg 55 jaar zijt. De delokalisaties en bedrijfssluitingen zijn nog lang niet gedaan. Tijdens de zomermaanden hoor je daar niets van maar het is bijna september! Bij mijn vakbond wordt in de wandelgangen gezegd dat dit is om migranten die op hun 50 ste (tot kort werden werkloze 50 plussers als onbemiddelbaar aanzien) in hun thuisland permanent verbleven en riant leefden van hun dopgeld in een land met lage levensstandaard, het moeilijk te maken. Als ge U maandelijks moet melden ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En er is steeds de mogelijkheid om dopgeld te schorsen wegens niet actief genoeg zoeken naar werk of te lang werkloos. |
En gaan ze die VDAB-cel dan moeten uitbreiden met nog meer door de staat-gesubsidieerde jobkes?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Besparen enzo. Maar migranten komen naar hier, hebben blijkbaar recht op dopgeld, en daarna keren ze terug naar het thuisland om den dikke jan of moet ik eerder zeggen den dikke mohammed uit te hangen. |
ik wil niet aandringen, maar ik blijf een beetje wachten op info hoe alles in elkaar zit.
laat mij een verhaal verzinnen om mijn vragen duidelijk te maken. stel , ik ben een jongeman die net is afgestudeerd en in september op de arbeidsmarkt komt. op dat moment ben ik een "Vlaming" want ik ben werkzoekende en arbeid valt onder Vlaamse bevoegdheid. De RVA doet haar best met haar instrumenten om mij aan een job te helpen. ik vind een job. in de loop der maanden gaat het slecht met me. ik raak bij slechte vrienden en ook raak ik aan verkeerd spul. op termijn verlies ik mijn job en ik krijg een afkeer tegen de maatschappij en al wat bedrijven en rijk is. op dat moment ben ik " Vlaming " en "Belg". de Vlaamse bevoegdheid komt in actie om mijn asap aan een nieuwe job te helpen de federale bevoegdheid komt in actie om mijn stempelgeld te bepalen de RVA heeft mij intussen al een paar opleidingen en sollicitatie plaatsen aangeboden. maar uit afkeer van de maatschappij , ga ik daar niet op in. ik blijf intussen mijn stempelgeld behouden die van het federale komt. en nu komt mijn vraag. hoe zit dat nu met schorsing en sancties. ik weet intussen dat er in de toekomst een speciale cel komt in de VDAB die mijn dossier zal opvolgen. Maar dit is toekomst en anno 2014 augustus nog geen feit Stel , ik krijg een sanctie. Wie zal dat adviseren en uiteindelijk beslissen ? Ik neem aan dat de RVA zal berichten aan de speciale toekomstige cel binnen VDAB en dat VDAB zal een "advies" geven tot een sanctie. Maar welk instantie mag die sanctie uitspreken. Is dat VDAB zelf, een speciale rechter? is deze beslissing op Vlaams niveau of federaal niveau. Stel, na een paar sancties blijf ik mij keikoppig verzetten tegen te maatschappij en weiger elke opleiding en solicitatie. ik krijg een schorsing van mijn stempelgeld die van het federale komt . Wie zal dat adviseren en uiteindelijk beslissen ? Ik neem aan dat de RVA zal berichten aan de speciale toekomstige cel binnen VDAB en dat VDAB zal een "advies" geven tot een schorsing. Maar welk instantie mag die schorsing uitspreken. Is dat VDAB zelf, een speciale rechter? is deze beslissing op Vlaams niveau of federaal niveau. dank voor de info. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be