Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Stevaert verpletterd door smurfen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=20615)

eno2 25 september 2004 12:15

Stevaert verpletterd door smurfen!

Smurfen zullen ervoor zorgen, dat zekere onderdelen van het recht, dat in dit land nog bestaat, geïmplementeerd wordt.

Zaventem kan de locale, regionale, federale, nationale en Europese normen verplichtingen van veiligheid en gezondheid nu al niet nakomen, hoe dan in de toekomst?

Brusselaars willen wel de lusten, niet de lasten, krijten de politici in koor, begeleid door de de baslijn en de bourdon van Geert Bourgeois.
Maar het zijn de Vlamingen die met het leeuwenaandeel van de tewerkstelling gaan lopen in Zaventem, het aantal Brusselaars dat er werkt is zéér laag.

De steamroller van Stevaert is ondertussen vastgereden op een paar half-verpletterde smurfen, of beter: slechtverpletterde smurfen.

Een beetje cultuurfilosofie studeren blijkt te helpen, voortgaande op het citaat van Johan Sanctorum uit De Tijd van 23/9/O4:
"België is de hoer van Europa waar door iedereen overheen gerold wordt".

Dat een lokale HUB voor Benelux beter door Schiphol kan uitgeoefend worden,
is blijkbaar geen gedachte van een pooier.

Eno2

Raven 25 september 2004 12:30

Om het in de woorden van Steve Stevaert te zeggen.

Vlaanderen is zeer solidair met Brussel waar een werkloosheid heerst van meer dan 20%. Dat het net deze regio is die wilt saboteren dat er werk gecreeërd wordt in een andere streek is niet mooi. Als ze hun steenkoppige houding niet veranderen, en weigeren te zoeken naar een haalbare oplossing, dan is Vlaanderen verplicht de financiële transfers naar de regio Brussel te herzien.

skippy 25 september 2004 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven

Vlaanderen is zeer solidair met Brussel waar een werkloosheid heerst van meer dan 20%. Dat het net deze regio is die wilt saboteren dat er werk gecreeërd wordt in een andere streek is niet mooi. Als ze hun steenkoppige houding niet veranderen, en weigeren te zoeken naar een haalbare oplossing, dan is Vlaanderen verplicht de financiële transfers naar de regio Brussel te herzien.

DHL is al weg, de rest voglt. Niemand wil nog investeren in dit apeland. Wij kopen in Polen grond aan 4000 euro met fundaties bouwgrond en en trekken die kosten af in den belziek, binnen 5 jaar hier den boel failliet en alle winsten in den niewe firma. Bouwgrond privé en gebouw op de firma. Beslag op firma: o percent, gebouw staat op privégrond.

Hans1 25 september 2004 13:50

Ik heb gehoord dat de 25.000 vluchten-grens in het Brussels regeringsakkoord staat, mede goedgekeurd door... jawel Steve Stevaert... Of hoe groot de waarde is van een politiek engagement.

jusbou 25 september 2004 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik heb gehoord dat de 25.000 vluchten-grens in het Brussels regeringsakkoord staat, mede goedgekeurd door... jawel Steve Stevaert... Of hoe groot de waarde is van een politiek engagement.

heb ik ook gehoord maar op radio donna zeiden ze dat het er 22 000 waren geen 25 000. of is mijn nederlands dan toch niet zo "up to scratsch" als ik dacht :-D

Mitgard 25 september 2004 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skippy
DHL is al weg, de rest voglt. Niemand wil nog investeren in dit apeland. Wij kopen in Polen grond aan 4000 euro met fundaties bouwgrond en en trekken die kosten af in den belziek, binnen 5 jaar hier den boel failliet en alle winsten in den niewe firma. Bouwgrond privé en gebouw op de firma. Beslag op firma: o percent, gebouw staat op privégrond.

maak de westeuropese bevolking nog maar wat armer.
verplaats de welvaart maar naar het oosten.
vroeg of laat komen we het weer halen.
polen herinnert zich haar laatste bezoek van de germanen vast nog.

"If their native state sinks into the sloth of prolonged peace and repose, many of its noble youths voluntarily seek those tribes which are waging some war, both because inaction is odious to their race, and because they win renown more readily in the midst of peril, and cannot maintain a numerous following except by violence and war."

Tacitus, Germania

voicelesscharlie 25 september 2004 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
maak de westeuropese bevolking nog maar wat armer.
verplaats de welvaart maar naar het oosten.
vroeg of laat komen we het weer halen.
polen herinnert zich haar laatste bezoek van de germanen vast nog.

"If their native state sinks into the sloth of prolonged peace and repose, many of its noble youths voluntarily seek those tribes which are waging some war, both because inaction is odious to their race, and because they win renown more readily in the midst of peril, and cannot maintain a numerous following except by violence and war."

Tacitus, Germania

Laten we den Belziek meteen verkopen aan de chinezen.
Na aflossing van de schulden zou ieder inwoner er nog 100.000 euro aan overhouden.Alleen dan chinees wreten.

Chipie 25 september 2004 20:45

Gisteren nog met Vlaming gesproken die net uit Polen kwam waar hij vernomen had dat er een golf Poolse arbeiders op ons af ging komen om hier het werk te doen dat onze werklozen niet meer willen/kunnen doen (Poolse advocaten waren alles in een perfect juridisch fraske aan het steken):
* bouwarbeiders
* beenhouwersgasten enz.
Angstaanjagend, wist hij te vertellen.
Terloops vertelde hij erbij dat die mensen hier de werkloosheid niet zouden verhogen, gezien er hier toch niemand voor te vinden was.
Het zou niets te maken hebben met goedkope lonen. De gangbare lonen zouden door Poolse (interim)firma's aangerekend worden... maar dat betekent voor die Poolse firma's gigantische winsten (zullen personeel vermoedelijk minder betalen + enorm lage loonkosten en belastingen).

Tja, het zou misschien toch niet onverstandig zijn 'iets' meer druk op onze werklozen te leggen...

Onze politiekers kunnen natuurlijk de plezante blijven uithangen...

Darwin 26 september 2004 08:37

Ach, Europa is een verloren continent.

Luddo 26 september 2004 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven

Als de Brusselaars nu bij de pinken zijn dan stellen ze hoge financiële eisen voor de goedkeuring van die spreiding over Brussel. Van den Stief krijgen ze dan maar de helft (proficiat Stief!) en dan hebben ze nog het dubbele van dat waar ze recht op hebben. Zo werkt dat! De Stief heeft alleen een voorzet gegeven om de Brusselaars hun goedkeuring rijkelijk te laten verzilveren. Hou dat maar eens in de gaten en zeg dat de Ludo het voorspeld heeft

Henry 26 september 2004 11:52

De mensen zijn hier gewoon veel te verwend. Je kan behoorlijk luxueus leven zonder te werken. OCMW'ers en werklozen worden om de oren geslagen met gratis voorzieningen, gratis opleidingen enzovoorts. En wat moeten ze ervoor doen? Niks! Om het hen nog gemakkelijker te maken, wil de regering zelfs de stempelcontrole afschaffen.

In Wallonië worden de werklozen daarnaast niet gecontroleerd, zodat ze vrolijk kunnen zwartwerken.

Blijkt dat het krasspel Win for Life vooral in Vlaanderen succes heeft. Logisch, in Wallonië krijgt het merendeel van de bevolking een Win for Life van de regering. Met Vlaams geld!

Raven 26 september 2004 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Als de Brusselaars nu bij de pinken zijn dan stellen ze hoge financiële eisen voor de goedkeuring van die spreiding over Brussel. Van den Stief krijgen ze dan maar de helft (proficiat Stief!) en dan hebben ze nog het dubbele van dat waar ze recht op hebben. Zo werkt dat! De Stief heeft alleen een voorzet gegeven om de Brusselaars hun goedkeuring rijkelijk te laten verzilveren. Hou dat maar eens in de gaten en zeg dat de Ludo het voorspeld heeft

Steve Stevaert is eens in mijn geboortestad (de zusterstad van zijn stad) op campagne geweest, en de man is niet beschaamd om met de mensen te babbelen. (integenstelling tot zowat elke andere 'hoge' politici)

Hij is ne "goeie" man, wilt constructief zijn en kan nuchter nadenken, ie is zelfs bereid alles behalve een "discuteur" te zijn als je hem de minste kans geeft.

Toen hij op de radio bezig was hoorde ik meteen dat, integenstelling tot al de rest, hij een ingestudeerd tekstje aan het vertellen was. Ik denk dan ook echt dat de DHL crisis en de niet-meewerkende houding van Brussel hem fameus dwars zit waardoor ie nu, al is het van de partij uit, begonnen is met "discuteren".

Maar ie zal wel vlug inkrimpen. Een cafébaas wilt gewoon dat de vechters uit z'n kot zijn gejaagd, niet dat de problemen zijn opgelost.

Supe®Staaf 26 september 2004 12:52

Citaat:

Bravo Luddo!
Heb jij Waalse vrienden?
Je beheerst perfect hun denk- en onderhandelwijze.
:-D

Distel 26 september 2004 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Bravo Luddo!
Heb jij Waalse vrienden?

Pas maar op, zodadelijk komt de u BUB nog wijsmaken dat ze u voor de rechter gaan slepen voor zo'n uitspraak, en voor je het weet komt ene Superstaaf u dan nog vertellen dat ze dat - als de rechter consequent zou zijn - zouden moeten winnen.

8)

Luddo 26 september 2004 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Bravo Luddo!
Heb jij Waalse vrienden?

Ik praat regelmatig met Walen en ik neem hen niets kwalijk! Zij maken gebruik van de tamheid en de toegeeflijkheid van de Vlaamse onderhandelaars en ze pakken wat ze krijgen kunnen! Ik herhaal het nog eens: Ik neem hen hun "arrogantie" niet kwalijk maar maak mij boos op de platbroekigheid van de "Vlaamse" "bewindvoerders"!

solidarnosc 26 september 2004 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henry
De mensen zijn hier gewoon veel te verwend. Je kan behoorlijk luxueus leven zonder te werken. OCMW'ers en werklozen worden om de oren geslagen met gratis voorzieningen, gratis opleidingen enzovoorts. En wat moeten ze ervoor doen? Niks! Om het hen nog gemakkelijker te maken, wil de regering zelfs de stempelcontrole afschaffen.

In Wallonië worden de werklozen daarnaast niet gecontroleerd, zodat ze vrolijk kunnen zwartwerken.

Blijkt dat het krasspel Win for Life vooral in Vlaanderen succes heeft. Logisch, in Wallonië krijgt het merendeel van de bevolking een Win for Life van de regering. Met Vlaams geld!

Je weet helemaal niet waarover je spreekt dus zou ik er mocht ik u zijn ook niet al te veel over zeggen.

Luddo 26 september 2004 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Je weet helemaal niet waarover je spreekt dus zou ik er mocht ik u zijn ook niet al te veel over zeggen.

Inderdaad, dear Henry: Eerst toestemming vragen vooraleer je over zo een delikaat onderwerp iets schrijft!

Peace 26 september 2004 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ach, Europa is een verloren continent.

Laten wij dat gebeuren?

Als het aan mij ligt in elk geval niet.
Het is gewoon tijd om orde op zaken te stellen.

solidarnosc 26 september 2004 21:11

Citaat:

Inderdaad, dear Henry: Eerst toestemming vragen vooraleer je over zo een delikaat onderwerp iets schrijft!

Een toestemming heeft ie niet nodig. Dat ie alleen eens nadenkt of ie wel weet waarover ie praat vooraleer ie honderdduizenden Vlamingen als luierikken, profiteurs en sociaal profitariaat bestempeld. Omdat de meeste van die mensen geen tijd hebben om op zo'n forum te verspillen zeg ik het maar. ;-)

Tegendradigaard 27 september 2004 13:05

Is Steve Stevaert dan verpletterd door Louis Michel, de blauwe oppersmurf ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be