De schoofzak |
17 augustus 2014 07:41 |
Is Chef protocol stad Brussel een PS-er? Die mogen vrouwen hun kledij aftrekken.
PS-ers weten wat goed is voor de mensen;
net zoals alle sossen, bedoelen zij het altijd goed, en dus mogen wij al hun daden goedkeuren. Of het nu dj Jos is, of dames hun kledij aftrekken.
Voor alle duidelijkheid: ik ben erge tegenstander van het dragen van godsdienstige kledij in het openbaar, als die kledij waarden uitdraagt die tegen onze Westerse cultuur gaan.
Ik moet zelf die opvatting in overeenstemming brengen met de Westerse vrijheid dat iemand zich kleedt binnen de wet, zoals hij/zij dat wilt ...
Maar inbreuken op wetten edm moeten vastgesteld worden door flikken.
Ook op dat principe zijn uitzonderingen, maar zoals het nu gebeurde in Brussel, is er over.
Titel: Chef protocol trekt sluier oosterse prinses af
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...inses-af.dhtml
Citaat:
De chef protocol van de stad Brussel heeft een diplomatieke rel ontketend door op straat de sluier af te rukken van een prinses van Qatar. Jean-Marie Pire (60) wilde duidelijk maken dat een nikab in ons land verboden is. De vrouw diende een klacht in. "Ik geef toe dat het niet mijn slimste zet is."
Als chef protocol van de stad Brussel ontvangt Jean-Marie Pire vooraanstaande personen op het stadhuis, onder wie ook staatsleiders. Van de man wordt verwacht dat hij de bezoeken in goede banen leidt.
Maar Pire lapte de protocollaire regels aan zijn laars toen hij donderdag, buiten zijn werkuren, door de stad aan het wandelen was. In de Violetstraat, vlak bij de Grote Markt, kruiste hij drie vrouwen gehuld in een nikab, een sluier die het hele gezicht bedekt en alleen de ogen vrijlaat. Eén van hen sprak Pire aan om de weg naar de Grote Markt te vragen. "Ik antwoordde dat ik niet met vrouwen spreek van wie ik het gezicht niet zie. Op die manier probeerde ik duidelijk te maken dat een nikab dragen in ons land verboden is. Toen ze me niet begrijpend aankeek, heb ik haar sluier afgetrokken. Ik had dat niet mogen doen, ik geef het toe, maar wat zij deed was ook niet wettelijk."
Uit goede bron vernamen we dat Pire dronken zou zijn geweest op het moment van de feiten. Maar zelf ontkent hij dat.
Het parket van Brussel bevestigt dat er een pv werd opgesteld voor slagen en verwondingen. De vrouw zelf zal wel een boete moeten betalen voor het dragen van de nikab, aangezien de wet in ons land effectief verbiedt om je gezicht te *bedekken.
|
|