![]() |
Wetenswaardigheden
Het is toch komkommertijd , alhier de weetjes die eigenlijk geen nut hebben maar toch eventjes de wenkbrauwen doen fronsen .
Wist je dat een volwassen populier 1.500 liter water per dag opzuigt . Dat een muggenzwerm uit duizenden mannetjes en 1 wijfje bestaat . Dat het enkel vrouwelijke muggen zijn die steken , zij hebben mensenbloed nodig om hun eitjes aan te maken . |
Al gemerkt dat uw bericht integraal gaat over wie wat en hoeveel zuigt?
|
Dat zal wel .
Reden waarom muggen de ene wel en de andere niet steken lijkt te zijn koolstofdioxide . Dit wijst op een levend wezen , hoe levendiger hoe meer je gestoken wordt . Lag ik ooit met een ouwe in het ziekenhuis , ik kreeg steeds de steken . Die ouwe overleed de volgende dag aan een eenvoudige ingreep . Muggen , ze weten wel wat ze doen ... |
Ik heb altijd gelezen/gehoord dat ze op de temperatuur afgaan.
Hun antennes zijn gevoelig voor temp. en ze kiezen het warmste lichaam uit. |
Citaat:
|
Citaat:
Anderzijds , alcohol helpt , nog nooit zat gestoken geweest . Muggen , ze kiezen er de gezondste blieken uit , en dat ben ik ondermeer als ik eens nuchter te bed inga ... Zelden maar t'gebeurt . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe meer koolstof je uitademend hoe gezonder en hoe meer de muggen afkomen om je wat ongezonder te maken . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog iets over muggen .
In mijn regenbak , regenwater van mijn garage zitten 3 vissen , 2 goudwindes en een goudvis . Reden , die eten ook waterinsecten . Muggen leggen hun eitjes in het water , dat worden dan larven enz... Vandaar vissen . Een kennis van mij zei ooit , ik heb een vijver laten graven in mijn hof maar heb hem weer laten toegooien . Ik vroeg waarom . Muggen dat ge daarvan hebt . Ik vroeg heb je er vissen ingestoken . Nee zei hij waarom . Muggen , we weten er zo weinig van ... |
Citaat:
|
Komkommertijd .
Na de bloei hebben komkommers , in kassen gekweekt soms maar 10-14 dagen nodig om uit te groeien tot volwaardige komkommer . t'Is maar dat get weet . |
Citaat:
Citaat:
|
Het valt op dat ze in Limburg meer muggen hebben dan elders .
Ligt het aan hun kaas of wassen ze zich minder ... |
Lemmy is gestopt met roken.
|
Citaat:
|
t'Is gedaan .
Ik heb hem nog met een luchtballon zien landen in Deinze voor een optreden in de Brielpoort of zoiets . Zijn duvel is dood , nu gaat hij met de luchtballon naar de hemel . Hoop ik voor hem . |
Citaat:
Ik als gitarist, ik herken dat, Phil Cambell staat te dansen van verveling terwijl ze spelen, zo traag gaat het. Het einde van Motorhead is in zicht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be