![]() |
Slechte kennis van het Frans zal meest van al separatisme in de hand werken
In de gazet van vandaag staat dat het nog nooit zo slecht gesteld was als vandaag, met de kennis van het Frans door studenten eerste jaars.
We hebben nu al ministers - vaak zelfs die waarvan we het tegendeel verwachten - die zich perfect in het Frans kunnen uitdrukken. En vanzelfsprekend: alle verkozenen in het Vlaamse parlement, oefenen zich amper door het te spreken in de praktijk, in commissies, in andere contacten enz. D�*t fenomeen zal meer bijdragen tot de afscheidingsbeweging, dan wat anders ook. Ze voelen dat aan de andere kant, tot in hun kleine teen, dat dat wringt. titel: Kennis Frans nog nooit zo slecht link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140820_01224781 Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dan mag je wel zeggen dat het Engels er toch op vooruit gegaan is. Nog een zijbemerking: die prof. weet er ook de ballen van. De belangrijkste oorzaak van het achteruitgaan van de kennis van het Frans, is dat de leraren niet meer mogen eisen van de leerlingen dat er "flink geoefend moet worden, veel geleerd en heel wat werk ingestoken". Voor mij is een taal leren een kwestie van veel werk, veel oefenen, veel studeren. Desnoods spelenderwijs door naar muziek, nieuws ... te luisteren/kijken, maar toch. . |
Ik moet toegeven, sinds ik mijn middelbaar heb afgerond (5jaar geleden), heb ik mijn Frans ook niet meer geoefend, dus is het meer dan roestig. Maar dat juist afgestudeerde studenten zo laag scoren is wel bedroevend :(
|
Kennelijk worden er wonderen verwacht van een volk dat ook de eigen taal op tv alleen nog maar kan begrijpen dmv ondertitels....
|
Ai ai wat nu. Franstaligen zullen geen Frans meer kunnen blijven spreken in Vlaanderen geen Vlaming zal hen nog verstaan. Men zal moeten beginnen moeite doen Nederlands te spreken in Vlaanderen net zoals Vlamingen al eeuwen ten dage Frans spreken in Wallonië. De verdere verfransing van heel Belgie was dan ook het doel van het Frans als verplichte 2de taal in het Nederlandstalig onderwijs terwijl Franstaligen de taal van de meerderheid in Belgie helemaal niet verplicht als 2de taal op hun bord kregen.
|
Citaat:
|
Komt door het opgeklopte anti-Frans sfeertje dat sedert jaren wordt gepredikt...
"Stomme taal!" "Ik kan dat niet!" "Ge hebt dat niet nodig!" "Zij moeten geen Nederlands volgen!" |
Citaat:
"Uit cijfers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat studenten Frans vorig jaar bij het begin van het eerste jaar maar een gemiddelde score van 35,9 procent halen, het laagste ooit." Studenten van het eerste jaar soliciteren niet bij HR afdelingen van bedrijven, ze moeten nog studeren.....dus wat was uw belachelijk punt dat u wilde maken ? |
Citaat:
|
Citaat:
maar goed, het punt is natuurlijk dat sommigen uit een soort revanchisme, minderwaardigheidsgevoel en haat voor alles wat Franstalig is liever Vlaanderen het sociaal-economisch slechter wil laten hebben dan het Frans de 2e taal te laten blijven in ons onderwijs. Het is nu al slecht gesteld, zet het Frans op de 3e plaats en het wordt pas echt dramatisch. Wie gelooft dat dit geen gevolgen gaat hebben op economisch en dus ook sociaal vlak, die is ofwel naïef (zoals vele Vlaams-nationalisten) of gewoon kwaadwillig. Van jou weet ik niet of je naïef bent. |
Citaat:
|
Citaat:
Duitsers kennen geen Frans en het is de economische motor van Europa. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
in een concurrentiestrijd moet je niet je concurrenten imiteren, je moet er net je van onderscheiden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Onderwijs is sinds 1988 een Vlaamse bevoegdheid. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be