Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   DHL (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=78)
-   -   DHL - "delokalisatie chartervluchten onhaalbaar" (Thomas Cook) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=20636)

De Zuiveraar 25 september 2004 21:50

DHL - "delokalisatie chartervluchten onhaalbaar" (Thomas Cook)
 
DHL - "delokalisatie chartervluchten onhaalbaar" (Thomas Cook)
25/09/2004 21:54 -->(Belga) De delokalisatie van chartervluchten naar regionale luchthavens in België is onrealistisch en onhaalbaar. Het kan leiden tot vervelende toestanden voor de klanten en het betekent een sterke verhoging van de operationele kosten van de touroperator. Dat zegt Thomas Cook België zaterdagavond in een mededeling. Als Thomas Cook Airlines niet meer kan blijven opereren uit Zaventem, ziet de luchtvaartmaatschappij zich verplicht zijn airline te sluiten met als gevolg een verlies van 220 banen. Een ingreep op de nachtoperaties van de charters in Zaventem zal ook voor gevolg hebben dat de touroperators een verlies lijden van 30 procent van het cliënteel. "Als enkel de chartervluchten zouden worden geaffecteerd in het kader van het plaatsruimen voor nachtoperaties van DHL, zou dit neerkomen op een discriminatie van de verschillende gebruikers van de luchthaven van Zaventem. Aangezien dit de concurrentiepositie van Thomas Cook België ernstig zou schaden, zal Thomas Cook deze zaak dan ook met alle beschikbare middelen aanvechten", luidt het. (dwm)




Staartje....

Tantist 25 september 2004 22:25

Vraagsken: waarom kan men niet meer vliegen op regionale luchthavens, zoals Charleroi, Oostende of Deurne? Te duur is het alleszins toch niet, waarom zou anders o.a. Ryanair daar zitten?

voicelesscharlie 25 september 2004 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Vraagsken: waarom kan men niet meer vliegen op regionale luchthavens, zoals Charleroi, Oostende of Deurne? Te duur is het alleszins toch niet, waarom zou anders o.a. Ryanair daar zitten?

Omdat ze daar geen sorteercentrum hebben.

Justanother one 26 september 2004 00:08

Deurne is ook al gedoemd te mislukken, door diezelfde soort FLINSTONES denkers. Wanneer we deze soort mensen zouden laten regeren, dan hebben we gegarandeerd terug het stenentijdperk, en weet je..... daar had je ook lawaai.

Ik protesteer morgen tegen de havenschepen die afblazen, tegen de trams gedurende de dag (want sta ook met een nachtploeg) tegen de autosnelweg, (autoos snel weg dus) en tegen de spoorwegen want daar davert je kot van uit elkaar.

Goed op weg naar de wei en de koe, (al loeit die je ook soms uit je bed). En vergeet niet.... de haan is er ook nog....

voicelesscharlie 26 september 2004 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Justanother one
Deurne is ook al gedoemd te mislukken, door diezelfde soort FLINSTONES denkers. Wanneer we deze soort mensen zouden laten regeren, dan hebben we gegarandeerd terug het stenentijdperk, en weet je..... daar had je ook lawaai.

Ik protesteer morgen tegen de havenschepen die afblazen, tegen de trams gedurende de dag (want sta ook met een nachtploeg) tegen de autosnelweg, (autoos snel weg dus) en tegen de spoorwegen want daar davert je kot van uit elkaar.

Goed op weg naar de wei en de koe, (al loeit die je ook soms uit je bed). En vergeet niet.... de haan is er ook nog....

En de mestoverlast dan?

ingenious 26 september 2004 04:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Vraagsken: waarom kan men niet meer vliegen op regionale luchthavens, zoals Charleroi, Oostende of Deurne? Te duur is het alleszins toch niet, waarom zou anders o.a. Ryanair daar zitten?

thomas cook kiest voor zaventem, omwille van de centrale ligging. toen ik deze zomer naar spanje vloog, twijfelde ik tussen ryanair en virgin, en ik heb voor virgin gekozen, hoewel het iets duurder was. de enige reden was dat ik geen zin had om helemaal naar charleroi te sporen.

wat ik niet goed begrijp, is waarom thomas cook perse 's nachts moet vliegen. kan iemand me dit uitleggen?

Isegrim 26 september 2004 04:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
thomas cook kiest voor zaventem, omwille van de centrale ligging. toen ik deze zomer naar spanje vloog, twijfelde ik tussen ryanair en virgin, en ik heb voor virgin gekozen, hoewel het iets duurder was. de enige reden was dat ik geen zin had om helemaal naar charleroi te sporen.

wat ik niet goed begrijp, is waarom thomas cook perse 's nachts moet vliegen. kan iemand me dit uitleggen?

Waarschijnlijk om de duur van de vakantie zo maximaal mogelijk uit te buiten.

TomB 26 september 2004 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
wat ik niet goed begrijp, is waarom thomas cook perse 's nachts moet vliegen. kan iemand me dit uitleggen?

Veelal de zwaarste kost aan een vliegtuig is de afschrijving. Het is dus uitermate belangrijk voor de eigenaar van een vliegtuig om het zo veel mogelijk te gebruiken. Als je dat niet doet, is het economisch niet haalbaar in de huidige markt. Je kan theoretisch ook de prijs van de vluchten omhoog trekken, maar dan verdwijnen die vluchten natuurlijk naar Parijs, Amsterdam etc.

Verder is het Europese luchtruim 1 van de dichtsbevolkte. Ze hebben er zelfs speciaal RVSM voor moeten uitvinden (een systeem waarbij vliegtuigen de helft korter op elkaar kunnen vliegen)

Optimale spreiding is dus uitermate belangrijk voor de economische haalbaarheid van die industrietak, alsook voor de veiligheid in het luchtruim. Het eerste zorgt voor pakken werkgelegenheid, het tweede is iets waarop je ethisch gezien geen toegevingen mag maken.

voicelesscharlie 26 september 2004 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Veelal de zwaarste kost aan een vliegtuig is de afschrijving. Het is dus uitermate belangrijk voor de eigenaar van een vliegtuig om het zo veel mogelijk te gebruiken. Als je dat niet doet, is het economisch niet haalbaar in de huidige markt. Je kan theoretisch ook de prijs van de vluchten omhoog trekken, maar dan verdwijnen die vluchten natuurlijk naar Parijs, Amsterdam etc.

Verder is het Europese luchtruim 1 van de dichtsbevolkte. Ze hebben er zelfs speciaal RVSM voor moeten uitvinden (een systeem waarbij vliegtuigen de helft korter op elkaar kunnen vliegen)

Optimale spreiding is dus uitermate belangrijk voor de economische haalbaarheid van die industrietak, alsook voor de veiligheid in het luchtruim. Het eerste zorgt voor pakken werkgelegenheid, het tweede is iets waarop je ethisch gezien geen toegevingen mag maken.

Ik begrijp niet goed dat uitgerekend in den Belziek daar weer een commotie rond moet ontstaan.Zijn de belgen dan zulke mentale dwergen.
Als je weet dat er in Londen maar liefst 11 vliegvelden zijn .Dan spreek ik nog niet over Kennedy Airport in New York.:roll:

Tantist 26 september 2004 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Omdat ze daar geen sorteercentrum hebben.

Aaah... Worden de mensen die met Thomas Cook vliegen gesorteerd? :lol:

voicelesscharlie 26 september 2004 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Aaah... Worden de mensen die met Thomas Cook vliegen gesorteerd? :lol:

Zouden ze beter doen met al die illegalen.:idea:

Tantist 26 september 2004 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
thomas cook kiest voor zaventem, omwille van de centrale ligging. toen ik deze zomer naar spanje vloog, twijfelde ik tussen ryanair en virgin, en ik heb voor virgin gekozen, hoewel het iets duurder was. de enige reden was dat ik geen zin had om helemaal naar charleroi te sporen.

Ik vind het ook vreemd, maar vanop de website van Thomas Cook kan je kiezen tussen vertrekken van Brussel, Charleroi, Bierset, Oostende en Rijsel...

Citaat:

wat ik niet goed begrijp, is waarom thomas cook perse 's nachts moet vliegen. kan iemand me dit uitleggen?
Dat snap ik wel: alles is zo overvol in Zaventem dat er wel 's nachts gevlogen moet worden. Vandaar dat ik zo voor die regionalisatie ben

Tantist 26 september 2004 14:48

En de kwestie van dichtbij...

De West-Vlamingen kunnen naar Oostende of Lille gaan.
De Oost-Vlamingen ook, maar Brussel ligt ook zeer nabij.
De Vlaams-Brabanders hebben Brussel
Antwerpen heeft Deurne, en ook Eindhoven
Naar Eindhoven kunnen ook de Limburgers gaan, maar ook Bierset is nabij en zeker Maastricht-Aken.

Ik snap dan niet dat iedereen zit samen te proppen in Brussel nationaal. Centralisatie is hier niet echt verstandig.

voicelesscharlie 26 september 2004 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
En de kwestie van dichtbij...

De West-Vlamingen kunnen naar Oostende of Lille gaan.
De Oost-Vlamingen ook, maar Brussel ligt ook zeer nabij.
De Vlaams-Brabanders hebben Brussel
Antwerpen heeft Deurne, en ook Eindhoven
Naar Eindhoven kunnen ook de Limburgers gaan, maar ook Bierset is nabij en zeker Maastricht-Aken.

Ik snap dan niet dat iedereen zit samen te proppen in Brussel nationaal. Centralisatie is hier niet echt verstandig.

Dan moeten de regionale luchthavens uitgebreid worden.
Daar willen ze geen vergunning meer voor leveren met al die (gif)groendenkers.

Jan V. 26 september 2004 16:36

De Zuiveraar: misschien kan u ook wel iets meer dan alleen maar een woord toevoegen aan een artikel? U kunt een discussie altijd starten aan de hand van een artikel maar u kunt ze ook sturen door in uw eerste post een gerichte vraag of opinie in te sluiten. Het pure c/p'en heeft geen toegevoegde waarde en is ongewenst hier.

ingenious 26 september 2004 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Veelal de zwaarste kost aan een vliegtuig is de afschrijving. Het is dus uitermate belangrijk voor de eigenaar van een vliegtuig om het zo veel mogelijk te gebruiken. Als je dat niet doet, is het economisch niet haalbaar in de huidige markt. Je kan theoretisch ook de prijs van de vluchten omhoog trekken, maar dan verdwijnen die vluchten natuurlijk naar Parijs, Amsterdam etc.

Verder is het Europese luchtruim 1 van de dichtsbevolkte. Ze hebben er zelfs speciaal RVSM voor moeten uitvinden (een systeem waarbij vliegtuigen de helft korter op elkaar kunnen vliegen)

Optimale spreiding is dus uitermate belangrijk voor de economische haalbaarheid van die industrietak, alsook voor de veiligheid in het luchtruim. Het eerste zorgt voor pakken werkgelegenheid, het tweede is iets waarop je ethisch gezien geen toegevingen mag maken.

ok, nu ben ik mee. merci tomb. ;-)

Griffin 26 september 2004 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik snap dan niet dat iedereen zit samen te proppen in Brussel nationaal. Centralisatie is hier niet echt verstandig.

Je moet je vluchten ook vol krijgen hé ;) + zorgen dat passagiers makkelijk kunnen overstappen naar andere bestemmingen, je luchthavenfaciliteiten hebben (op iedere luchthaven weer?), ...
Luchthavens mogen dan een oorzaak van "files" in de lucht kunnen worden, door vooraf te berekenen hoe laat elk vliegtuig waar zal zijn, kunnen opstoppingen grotendeels vermeden worden. Het is nu al zo dat men daarom soms vluchten vertraagt, nog voor ze vertrokken zijn.

Griffin 26 september 2004 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
wat ik niet goed begrijp, is waarom thomas cook perse 's nachts moet vliegen. kan iemand me dit uitleggen?

Dat heeft ermee te maken dat ze vliegtuigen de klok rond gebruiken: 's ochtends vroeg (nachtvlucht dus) vliegt het toestel naar bestemming X met een volle lading toeristen en daar keert het terug met een volle lading uitgeputte/rustte toeristen naar Brussel. En in de middag en de avond (afhankelijk van de afstand en vluchtduur) wordt er dan meestal nog een vluchtje heen en weer gedaan.

Tegendradigaard 27 september 2004 13:15

Wacht maar binnekort kom ik mee jullie nachtrust verstoren als ik vertrek naar de zon... hehe nog enkele weken. 'k vertrek om 6u15 trouwens is dat een nachtvlucht of is dat al een dagvlucht ?

Tegendradigaard 27 september 2004 13:16

Als we opstijgen richting Brussel dan ga ik om die Brusselaars te kloten hard roepen in het vliegtuig als we overvliegen. 't zal ze leren se ...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be