Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Israëlische gezondheidszorg efficiënter dan die in alle Europese landen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=206486)

Eliyahu 24 augustus 2014 16:04

Israëlische gezondheidszorg efficiënter dan die in alle Europese landen

Bs'd

Israëlische gezondheidszorg efficiënter dan die in alle Europese landen

Artikel van Likoed Nederland in het kader van ‘ongehoord nieuws’, 3 september 2013.
Gezond oud in Israël - bijvoorbeeld in het verzorgingshuis voor Nederlanders Beth JulianaGezond oud in Israël – bijvoorbeeld in het verzorgingshuis voor Nederlanders Beth Juliana

Tijd voor goed nieuws over Israël – dat u dus waarschijnlijk niet in de Nederlandse media zult aantreffen.

De Israëlische werkloosheid is verder gedaald, naar een nieuw laagste niveau in dertig jaar (6,3%). Een knappe prestatie ten opzichte van Europa, waar de werkloosheid bijna het dubbele is (12,1%), juist het hoogste niveau van de afgelopen dertig jaar.

De Israëlische ruimtevaartindustrie heeft een nieuwe communicatiesatelliet in een baan om de aarde gebracht. Ook een prestatie waar niet veel landen toe in staat zijn.

En, zoals de titel van dit artikel aangeeft, blijkt uit een onderzoek van Bloomberg dat Israël een efficiëntere gezondheidszorg heeft dan die in alle Europese landen.

Israël staat wereldwijd op de vierde plaats – na drie Aziatische landen: Hong Kong, Singapore en Japan.

De vergelijking met bijvoorbeeld Nederland valt zeer schrijnend uit voor Nederland. Nederland geeft per inwoner bijna twee-en-een-half keer zo veel uit aan gezondheidszorg dan Israël ($ 5.995 tegen $ 2.426).
Toch is de levensverwachting in Nederland lager dan het door terreur geplaagde Israël (81,2 tegen 81,8 jaar). De levensverwachting wordt gezien als belangrijke indicator voor de kwaliteit van de gezondheidszorg.

Ook gecorrigeerd voor het verschil in welvaartsniveau, geeft Nederland veel meer uit: als percentage van het nationaal inkomen geeft Nederland 13% uit, tegen Israël 7,8%.

Hoe triest was het dan wel niet, dat dagblad Trouw meende Israël te moeten bashen met een artikel dat de kwaliteit van de Israëlische gezondheidszorg belachelijk maakte.
Het had beter kunnen kijken wat er van het Israëlische succes te leren is.

.
.
.

Charlie don't Surf 24 augustus 2014 16:37

piazzolla 24 augustus 2014 17:08

likud.nl :lol:

Eliyahu 24 augustus 2014 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla (Bericht 7299169)
likud.nl :lol:

Bs'd

Leer eens lezen.

Er staat:

blijkt uit een onderzoek van Bloomberg
dat Israël een efficiëntere gezondheidszorg heeft dan die in alle Europese landen

.
.
.

piazzolla 24 augustus 2014 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7299181)
Leer eens lezen.
.[/color]

Er staat "Artikel van Likoed Nederland" uit 2013 ..., zionistische propaganda.
Ga elders spammen.

vlaams realist 24 augustus 2014 17:23

Dan gaan we de vergelijking met Islamitische landen niet moeten maken zekerst ? Dat moet nogal een jalouzie opwekken , denken dat je superieur bent , en zien dat anderen het steeds beter doen . Ik begin de haat te begrijpen .
Ofwel de teleurstelling in de eigen "wetenschap" uit het sprookjesboek .
De beste wetenschappers en planners zijn nu de Joden . Tot frustratie van wie het benijd .

Eppes 24 augustus 2014 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7299195)
Dan gaan we de vergelijking met Islamitische landen niet moeten maken zekerst ? Dat moet nogal een jalouzie opwekken , denken dat je superieur bent , en zien dat anderen het steeds beter doen . Ik begin de haat te begrijpen .
Ofwel de teleurstelling in de eigen "wetenschap" uit het sprookjesboek .
De beste wetenschappers en planners zijn nu de Joden . Tot frustratie van wie het benijd .

We hebben in het verleden al eens gehad over IQ.
Maar volgens mij blijft de belangrijkste factor voor het slagen van de joden in de wetenschap,technologie enz,...:
_ de attitude
_ de mentaliteit
_ de wil om een oplossing te vinden voor elk probleem
_ opleiding
_ positivisme
_ elkaar blijven stimuleren en steunen
_ enz enz

Daar ligt volgens mij de sleutel.
Moslims zijn met ong 1.5miljard mensen.Geef mij gewoon één voorbeeld op vlak van geneeskunde,farmacie,technologie,wetenschap,zelfs filosofie of psychologie,...waar een persoon van moslimafkomst een doorbraak of uitvinding heeft gemaakt en die eventueel zijn naam draagt.
Joden zijn met 14 miljoen mensen en de moderator hier zal mij eruitgooien wegens plaatsgebrek,indien ik namen of produkten zou posten uitgevonden door joden.
Ik wens hier geen racistische polemiek te beginnen of beweren dat joden intellectueel superieur zijn,maar als je de attitude niet hebt,negativisme uitstraalt,enz,dan geraak je nergens.
Joden zijn zeker niet slimmer om op jaloers te zijn,verander van attitude en je kan het ook

Eppes 24 augustus 2014 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eppes (Bericht 7299311)
Maar volgens mij blijft de belangrijkste factor voor het slagen van de joden in de wetenschap,technologie enz,...:
_ de attitude
_ de mentaliteit
_ opleiding
_ positivisme
_ enz enz

Moslims zijn met ong 1.5miljard mensen.Geef mij gewoon één voorbeeld op vlak van geneeskunde,farmacie,technologie,wetenschap,zelfs filosofie of psychologie,...waar een persoon van moslimafkomst een doorbraak of uitvinding heeft gemaakt en die eventueel zijn naam draagt.
Joden zijn met 14 miljoen mensen en de moderator hier zal mij eruitgooien wegens plaatsgebrek,indien ik namen of produkten zou posten uitgevonden door joden.
Ik wens hier geen racistische polemiek te beginnen of beweren dat joden intellectueel superieur zijn,maar als je de attitude niet hebt,negativisme uitstraalt,enz,dan geraak je nergens.
Joden zijn zeker niet slimmer om op jaloers te zijn,verander van attitude en je kan het ook

Dit is wat ik met positieve attitude bedoel(duidelijk hier niet het geval)

https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater

Paddenstoel 25 augustus 2014 00:42

Citaat:

_ de attitude
_ de mentaliteit
_ opleiding
_ positivisme
_ enz enz

Joden zijn intellectueel superieur.

Dat is staalhard bewezen.

Die optiek maakt het feit dat men zijn kracht, energie en vooral financiële middelen alsook mensenlevens moet verwoesten aan die stomme oorlog met de Arabieren met hun lange tengels die de Joden het licht in de ogen niet gunnen alsook het interessante midden oosterse klimaat, laat staan de successen die zij kennen in eenzelfde regio als zij, terwijl ze niet eens natuurlijke rijkdommen hebben, maakt het zeer schrijnend.
Intussen zijn er mogelijk vele uitvindingen die de wereld enorm ten goede hadden gekomen verloren gegaan!!!!!!!

piazzolla 25 augustus 2014 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel (Bericht 7299721)

Die optiek maakt het feit dat men zijn kracht, energie en vooral financiële middelen alsook mensenlevens moet verwoesten aan die stomme oorlog met de Arabieren met hun lange tengels die de Joden het licht in de ogen niet gunnen alsook het interessante midden oosterse klimaat, laat staan de successen die zij kennen in eenzelfde regio als zij, terwijl ze niet eens natuurlijke rijkdommen hebben, maakt het zeer schrijnend.
Intussen zijn er mogelijk vele uitvindingen die de wereld enorm ten goede hadden gekomen verloren gegaan!!!!!!!

You, da man !!!

microwezen 25 augustus 2014 02:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel (Bericht 7299721)

Lehman brothers, City-bank, Merrill Lynch en Bear Stearns overgenomen, Citygroup aan het staatsinfuus en zo kan ik nog wel even door gaan. Nee, écht waar, staalhard bewijs!

Meh.

En wat zijn die "joden"? Israëliërs of mensen die het joodse geloof aanhangen?
Of zijn het gewoon yanks die (toevallig) een joodse moeder hadden?
Aan het DNA is in ieder geval niets te zien.

SDX 25 augustus 2014 03:30

Piaz, je hoeft hier geen foto van jezelf te plaatsen hoor.

ViveLaBelgique 25 augustus 2014 12:06

Citaat:

Het cijfer "0" (nul).

piazzolla 25 augustus 2014 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7299802)
Piaz, je hoeft hier geen foto van jezelf te plaatsen hoor.

Neen neen, u zult het moeten stellen met diee jongeman. Trouwens ik ben ervan overtuigd dat je zowat hetzelfde niveau bereikt als paddestoel, komt wel goed hoor.

SDX 25 augustus 2014 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla (Bericht 7300161)
Neen neen, u zult het moeten stellen met diee jongeman. Trouwens ik ben ervan overtuigd dat je zowat hetzelfde niveau bereikt als paddestoel, komt wel goed hoor.

Paar trapjes hoger dan 't jouwe dan.

Ik zie dat je al concurrentie gekregen hebt van 'n andere plaatjesplaatser.

Pfewww, dat soort argumenten doet 'n mens achterover slaan.

piazzolla 25 augustus 2014 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7300176)
Paar trapjes hoger dan 't jouwe dan.

Goed zo ! :D

Dixie 25 augustus 2014 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf (Bericht 7299119)

en nu leren wat spam juist wil zeggen :lol:

IanVD 25 augustus 2014 13:03

Citaat:

Gewoon omdat het bestaat: Nobelprijswinnaar voor Scheikunde 1999en zijn kijk op de Islam

Dixie 25 augustus 2014 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haggar (Bericht 7300210)
Lijkt een beetje op one-liners

helemaal niet, eerder op het steeds wederkeren naar een plek waar je niet hoort omdat je ongewenst bent :-D

Dixie 25 augustus 2014 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haggar (Bericht 7300210)
Lijkt een beetje op one-liners, alvast even minderwaardig

zelfkennis :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be