![]() |
Trein wordt goedkoper in daluren
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Reger...-daluren.dhtml
De trein wordt dus goedkoper wanneer niemand 'm nodig heeft. Juist ja. Heel fijn. En wat met de werkende mens die (nog steeds) opeengeperst als een tonijn in een blik 's morgens naar het werk moet reizen? Die zich blauwbetaalt voor een zitplaats, maar niet k�*n zitten omdat de trein gewoon propvol is? Ben ik nu de enige die de logica achter deze verandering niet begrijpt of hoe zit het??? |
Citaat:
De redenering hier is eigenlijk simpel: men hoopt zo mensen die een keuze hebben wanneer ze reizen te overhalen om dat buiten de spits te doen. Zo zitten de treinen voller buiten de spits, én ontstaat er extra plaats tijdens de spits omdat er dan enkel mensen zitten die echt niet anders kunnen dan tijdens de spits te reizen. Trouwens, dat 'blauw betalen', dat valt allemaal nog reuze mee. Ik denk dat een werknemer die met een abonnement naar z'n werk rijdt minder betaalt aan dat abonnement dat wanneer hij diezelfde verplaatsing met de auto zou doen. |
Citaat:
Het volgende principe dat mag worden toegepast is dat van de luchtvaartmaatschappijen: hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper je ticket. Eurostar past dat principe ook al toe voor treinverbindingen. Aangezien Cornu dat idee ook genegen is zal het ook wel op tafel komen. |
Buiten de spitsuren rijden treinen quasi leeg, als er al een rijdt.
Maar het is wel een kapitalistisch gegeven. Met veel aanbod en een lage vraag zakken de prijzen. Nu, is het aanbod wel "veel", in verhouding tot het nut? |
Denkt U nu echt dat de paar 100 of zelfs paar 1000 tickets aan lagere prijs veel betekenen op het volledige NMBS kostenplaatje?
|
Citaat:
Ik zie mensen al de vroegste trein nemen omdat die goedkoper is, om dan 2 uur aan de deur van't werk te mogen wachten. Of andersom, wachten tot de late daluur-trein eindelijk eens vertrekt, even een paar uurtjes wachten. |
Citaat:
Kantoor jobkes zitten op overvolle treinen zoals nu het geval is . Niet werkenden mogen kiezen tussen overvol en duur , of zitplaats en goedkoper . Kan alleen maar werken als de treinen rijden vanaf 05 h en blijven rijden tot 00 h . Anders geraken die mensen in ploegen niet op het werk of niet naar huis . Zoals nu het geval is . |
Citaat:
En misschien hebt u het niet door, maar als het goedkoper wordt in de daluren te reizen, dan zullen een aantal mensen die niet gebonden zijn door werk of uren misschien uitwijken naar die periodes. Hierdoor ontstaat er dus meer ademroute in de spits. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar waw, er is een drukbereden spoor in de daluren... Nu de rest nog rendabel maken, en hopen dat ze niet gaan leiden onder brown/blackouts. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Brussel, daar komen we gewoon amper of niet. Kust: de weinige keren dat we er komen altijd met de wagen. Zelfde verhaal: geen parkeerproblemen, geen gezever over wanneer er eens een trein terug vertrekt en vooral, als je op de leukere plekjes aan de kust wil geraken, geen problemen met aansluitingen en geen lange wachttijden om daar te geraken. Luchthaven Brussel: nooit ofte nimmer via de trein. Als ik van een reis terugkom, ontspanning of zaken, heb ik geen zin om te wachten op een trein, geen zin om langer dan nodig onderweg te zijn om thuis te geraken en zeker geen zin om met koffers in treinstellen te gaan zeulen. En, belangrijkste van allemaal in alle bovenstaande scenario's: geen gezever of zorgen over vertragingen, gebrek aan stiptheid of godbetert: stakingen. (en nee, ik woon niet bepaald in het hol van Pluto) |
Citaat:
Helaas is dat niet overal he. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be