Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   rehabilitaite nu! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=206559)

4x10E6 26 augustus 2014 17:46

rehabilitatie nu!

"Dat herstelbeleid, pfff, daar is de partij misschien wel mee bezig, maar daar draait het eigenlijk niet om”, liet Bruno De Wever deze week in DS optekenen. Bruno De Wever geeft hiermee aan dat het gros van de vlaems-nazionalisten vooral tuk zijn op een onafhankelijk Vlaanderen.

In de marge van het interview laat Bruno ook vallen dat het waarschijnlijk niet lang meer duren zal of sommige nv-a mandatarissen komen met een verzoek tot amnestie voor hun papa’s en nonkels die fout waren tijdens de 2de wereldoorlog. Bruno De Wever geeft aan dat de eis om amnestie feitelijk geen zin meer heeft. De slachtoffers van de repressie (some spin, eh?) hebben ondertussen allen het loodje gelegd. Bruno De Wever meent echter dat het nv-a op een rehabilitatie van nazi collaborateurs zou broeden. Komt die er? Zoja, wanneer en welke 3de garnituurs vlaems-nazionalist stampt de boel op gang?

Xenophon 26 augustus 2014 17:53

K&K graag.

4x10E6 26 augustus 2014 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7302352)
K&K graag.

.. het onderwerp zint u niet ?

hamac 26 augustus 2014 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7302343)
8<
In de marge van het interview laat Bruno ook vallen dat het waarschijnlijk niet lang meer duren zal of sommige nv-a mandatarissen komen met een verzoek tot amnestie voor hun papa’s en nonkels die fout waren tijdens de 2de wereldoorlog. Bruno De Wever geeft aan dat de eis om amnestie feitelijk geen zin meer heeft. De slachtoffers van de repressie (some spin, eh?) hebben ondertussen allen het loodje gelegd. Bruno De Wever meent echter dat het nv-a op een rehabilitatie van nazi collaborateurs zou broeden. Komt die er? Zoja, wanneer en welke 3de garnituurs vlaems-nazionalist stampt de boel op gang?

Mij stoort het niet indien er een amnestie zou komen. Mij stoort het evenmin indien ze er niet komt. Oftewel, who cares?

Maar blijkbaar ligt het jou nauwer aan het hart?

4x10E6 26 augustus 2014 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7302366)
Mij stoort het niet indien er een amnestie zou komen. Mij stoort het evenmin indien ze er niet komt. Oftewel, who cares?

Maar blijkbaar ligt het jou nauwer aan het hart?

.. amnestie komt er niet .. hoeft ook niet langer .. doch wat met een rehabilitatie .. een mea culpa jegens de zwartzakken ?

hamac 26 augustus 2014 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7302371)
.. amnestie komt er niet .. hoeft ook niet langer .. doch wat met een rehabilitatie .. een mea culpa jegens de zwartzakken ?

Ik zou zeggen, graaf ze op en vraag het eens.

4x10E6 26 augustus 2014 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7302378)
Ik zou zeggen, graaf ze op en vraag het eens.

.. mja .. daar kijk ik niet onmiddellijk naar uit .. tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip ..

fonne 26 augustus 2014 18:23

Bruno de Wever is een grote zeveraar. Hij schijnt niet eens te weten dat de N-VA amnestie heeft afgewezen toen dat door de SP.A op tafel gelegd werd in 2010.
Het heeft ook geen zin meer. België zal voor eeuwig het stigma meedragen van enig land waar de haatdragenden elke vorm van verzoening blokkeerden.

hamac 26 augustus 2014 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7302385)
.. mja .. daar kijk ik niet onmiddellijk naar uit ..

Nochtans lijkt het topic je hartkleppen in een hoger ritme te doen slaan en geeft het openen van de bloedvaten je een warm gevoel. Of was dat laatste weer een ongelukje?

Citaat:

tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip ..
Zo is dat.
Maar aangezien je nu al terug bent ...

4x10E6 26 augustus 2014 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7302392)
Bruno de Wever is een grote zeveraar. Hij schijnt niet eens te weten dat de N-VA amnestie heeft afgewezen toen dat door de SP.A op tafel gelegd werd in 2010.
Het heeft ook geen zin meer. België zal voor eeuwig het stigma meedragen van enig land waar de haatdragenden elke vorm van verzoening blokkeerden.

.. op het gevaar af in een semantisch kluwen te verzeilen .. amnestie, rehabilitatie en verzoening zijn toch drie verschillende zaken .. niet ? waarvandaan die vlaems-nazionalistische verbloemingsijver ?

Xenophon 26 augustus 2014 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7302353)
.. het onderwerp zint u niet ?

Het onderwerp behoort tot de geschiedenis, en is tot in de treure behandeld. Van diegenen die ik gekend heb die in Rusland zijn gaan vechten was er niemand die amnestie wou.

Het is meer uw stijl die me "K&k" deed posten, het doet me wat denken aan schoofzak vroeger weet je nog?

Op de duur wordt het wat vervelend en steeds moeilijker om ernstig te nemen, wat het onderwerp ook moge zijn.

Maar, laat u door mij uiteraard niet ontmoedigen.

stuyckp 26 augustus 2014 18:53

Zou je niet beter zelf rehabiliteren ?
Of is stilaan reanimatie noodzakelijk.
Sostalisme is blijkbaar aan het sterven aan bloedarmoede.

hamac 26 augustus 2014 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7302403)
waarvandaan die vlaems-nazionalistische verbloemingsijver ?

Bloemen zijn nu eenmaal mooi.

Wapper 26 augustus 2014 18:59

1 Bijlage(n)
Bijlage 95214

4x10E6 26 augustus 2014 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7302437)

euh .. nu ? of nooit ?

Thuleander 26 augustus 2014 19:13

Hoe zit het eigenlijk met Vlaams legioen Syriëstrijders?
Krijgen die amnestie?

fonne 26 augustus 2014 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7302437)

CD&V is er nooit in geslaagd haar belofte voor amnestie waar te maken. Nu ja, dat falen was een van de redenen dat de Volksunie indertijd is afgescheurd van de CVP.

fonne 26 augustus 2014 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7302403)
.. op het gevaar af in een semantisch kluwen te verzeilen .. amnestie, rehabilitatie en verzoening zijn toch drie verschillende zaken .. niet ? waarvandaan die vlaems-nazionalistische verbloemingsijver ?

Ik zie amnestie, rehabilitatie of voor mijn part algemene amnesie, als uitingen van verzoening.

Rahowa 26 augustus 2014 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7302371)

De Oost-fronters deden niks verkeerd,men zou beter de krapuleuze verzetstrijders aanpakken.Het is nu eenmaal internationale rechtspraak om de doodstraf te geven aan ongeuniformmerd uitschot dat schiet op reguliere troepen.

Another Jack 26 augustus 2014 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7302473)
CD&V is er nooit in geslaagd haar belofte voor amnestie waar te maken. Nu ja, dat falen was een van de redenen dat de Volksunie indertijd is afgescheurd van de CVP.

De CD&V heeft zo af en toe ook eens goede ideeën gehad....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be