Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Weer geval van zinloos geweld in Brugge (https://forum.politics.be/showthread.php?t=206675)

Universalia 30 augustus 2014 06:46

Weer geval van zinloos geweld in Brugge

Bron

Detail tekst:

Een man is donderdag in Brugge door twee mannen geschopt tot hij niet meer bewoog. De daders mochten na hun arrestatie meteen naar huis. Dat schrijven Het Nieuwsblad, De Standaard, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg vandaag. Het slachtoffer van de afranseling, een man uit het Brugse, leek eerst lichtgewond. Maar volgens de politie verslechterde zijn toestand gisteren.

Iets wat de laatste tijden toch in stijgende lijn aan het gaan is, dat zinloos geweld her en der.

Citaat:

De daders mochten na hun arrestatie meteen naar huis.
Begrijpe wie begrijpe kan:?

Vergeet u ook niet bij het krantenartikel onderstaande Lees ook er even op na te lezen.

Lees ook
Man in coma na geval van zinloos geweld
17-jarige uur lang vreselijk gepest in Boortmeerbeek
Student (21) bewusteloos geslagen in Antwerpen

Dit zijn geen alleenstaande gevallen meer.

Maar de Politiediensten hebben geen geld meer, wij zoeken 17 miljard in ons land maar we sturen wel vliegtuigen naar Irak, geldstromen die zomaar wegvloeien naar landen waar we eigenlijk geen zaken mee hebben en ga zomaar verder ... leuk toch (<- sarcasme :roll: )

Tijd dat men daar gaat mee stoppen en in eigen land eens orde op zaken gaat stellen.

Misschien zie ik het weer totaal verkeerd maar toch ... 8O

fred vanhove 30 augustus 2014 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7306873)
Bron

Detail tekst:

Een man is donderdag in Brugge door twee mannen geschopt tot hij niet meer bewoog. De daders mochten na hun arrestatie meteen naar huis. Dat schrijven Het Nieuwsblad, De Standaard, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg vandaag. Het slachtoffer van de afranseling, een man uit het Brugse, leek eerst lichtgewond. Maar volgens de politie verslechterde zijn toestand gisteren.

Iets wat de laatste tijden toch in stijgende lijn aan het gaan is, dat zinloos geweld her en der.

Begrijpe wie begrijpe kan:?

Vergeet u ook niet bij het krantenartikel onderstaande Lees ook er even op na te lezen.

Lees ook
Man in coma na geval van zinloos geweld
17-jarige uur lang vreselijk gepest in Boortmeerbeek
Student (21) bewusteloos geslagen in Antwerpen

Dit zijn geen alleenstaande gevallen meer.

Maar de Politiediensten hebben geen geld meer, wij zoeken 17 miljard in ons land maar we sturen wel vliegtuigen naar Irak, geldstromen die zomaar wegvloeien naar landen waar we eigenlijk geen zaken mee hebben en ga zomaar verder ... leuk toch (<- sarcasme :roll: )

Tijd dat men daar gaat mee stoppen en in eigen land eens orde op zaken gaat stellen.

Misschien zie ik het weer totaal verkeerd maar toch ... 8O

De politiediensten geen geld meer ? Er worden in Antwerpen 35 man ingezet met als doel een onnozele kwiet te vatten die wat cannabis tussen zijn tabak heeft gerold ....Blijkbaar is een oude hippie met een jointje nu een veel grotere gevaar dan bier zuipend crapuul die mensen aftuigen.
Geweld is nooit een prioriteit geweest voor politici....vroeger en ook nu niet.

de vuile muilekoek 30 augustus 2014 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7307060)
De politiediensten geen geld meer ? Er worden in Antwerpen 35 man ingezet met als doel een onnozele kwiet te vatten die wat cannabis tussen zijn tabak heeft gerold ....Blijkbaar is een oude hippie met een jointje nu een veel grotere gevaar dan bier zuipend crapuul die mensen aftuigen.

Misschien eens hun pad verleggen en op de politici gaan kloppen ... dat ze eens wakker worden ... die dik betaalde kwietens..

december 30 augustus 2014 12:24

De vijfde kolonne van Islamic State is weer goed bezig ...

Ratatosk 30 augustus 2014 13:21

Citaat:

Politie beslist niet, dat is een taak van het parket.

hurricane 30 augustus 2014 14:35

Ik blijf het een vreemde term vinden. "Zinloos geweld"
Bestaat er dan zoiets als zinvol geweld ?
Los daarvan denk ik dat het erg hoog tijd wordt om mensen terug een opvoeding te geven.
Vrijheid blijheid is nu eenmaal geen goede startgedachte om kinderen op te voeden.
Als ik merk hoe ouders op hun achterste poten staan omdat zoon- of dochterlief eens straf moet schrijven, dienen eerst die ouders opgevoed te worden...
Respect en beleefdheid aanleren is er al lang niet meer bij. En dat is de taak van de ouders. Niet van leerkrachten. Maar het is wél de basis voor een deugdelijke opvoeding.
Zonder dat, krijg je situaties zoals deze.....

Marie van de koster 30 augustus 2014 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 7307345)
Los daarvan denk ik dat het erg hoog tijd wordt om mensen terug een opvoeding te geven.
Vrijheid blijheid is nu eenmaal geen goede startgedachte om kinderen op te voeden.
Als ik merk hoe ouders op hun achterste poten staan omdat zoon- of dochterlief eens straf moet schrijven, dienen eerst die ouders opgevoed te worden...
Respect en beleefdheid aanleren is er al lang niet meer bij. En dat is de taak van de ouders. Niet van leerkrachten. Maar het is wél de basis voor een deugdelijke opvoeding.

2

de vuile muilekoek 30 augustus 2014 15:33

Citaat:

Dan maar eens om te beginnen een mailje te sturen naar de VRT Canvas & VTM nieuws dat ze minder aandacht geven met hun dagelijkse portie geweld in het nieuws ...en hun gruwelbeelden ,het tast de gelukzaligheid aan in ons dagelijks bestaan ,het werkt ondermijnend voor menselijke geest , en zo is het,

Fille van de Foor 30 augustus 2014 18:11

De daders zijn precies weer een beetje te blank om hier, zowel als bij HLN, veel reacties en verontwaardiging los te weken...

december 30 augustus 2014 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor (Bericht 7307521)
De daders zijn precies weer een beetje te blank om hier, zowel als bij HLN, veel reacties en verontwaardiging los te weken...

Aan hun taaltje te horen zijn het zeker géén Vlamingen. Maar pff ... wat een rotopmerking van jou

JBM 30 augustus 2014 18:39

Van mij mag dit uitschot rechtstreeks een paar jaar de bak in. Maar het zal niet gebeuren. Recht in eigen handen kan in geen geval hoor je altijd. Maar je zou godverdomme toch voor minder als bij zulke zaken gewoon geen zak gebeurt.

Anselmo 30 augustus 2014 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 7307279)
Politie beslist niet, dat is een taak van het parket.

Vreemd dat zovelen hier het onderscheid nog altijd niet kunnen maken.

JBM 30 augustus 2014 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7307542)
Vreemd dat zovelen hier het onderscheid nog altijd niet kunnen maken.

Mensen hebben weinig boodschap aan wie die daders nu uiteindelijk laat lopen. Ze zijn gewoonweg met verstomming geslagen dat ze uberhaupt gewoon naar huis kunnen.

Xenophon 30 augustus 2014 18:48

Citaat:

...
...

Uiteraard.

Xenophon 30 augustus 2014 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 7307545)
Mensen hebben weinig boodschap aan wie die daders nu uiteindelijk laat lopen. Ze zijn gewoonweg met verstomming geslagen dat ze uberhaupt gewoon naar huis kunnen.

Tja, dat komt omdat ze er geen verstand van hebben.

In hoeverre moeten we rekening houden met iemand zijn opinie - of ze zelfs maar ernstig nemen, als het duidelijk is dat ze er de ballen van snappen.

Hypochonder 30 augustus 2014 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor (Bericht 7307521)

Het waren blijkbaar Walen uit Moeskroen.

Als dé sport voor idioten wordt beoefend (voetbal) dan is geweld nooit veraf. Wat ik wel goed vind in deze zaak is dat de laksheid en incompetentie van de politie wordt blootgelegd. Iemand die te snel rijdt zal zwaarder worden bestraft dan dergelijke kopschoppers, zo ver is het gekomen.

steventje 30 augustus 2014 19:33

Voetbal, een feest, nietwaar Landuytje?

Bobke 30 augustus 2014 20:02

Citaat:

Hoe weten die gasten toch als iemand wat wiet tussen zijn tabak rolt ?
Strafe gasten de politie van Brugge, ze stijgen in mijn achting.

Bobke 30 augustus 2014 20:04

Citaat:

Volgens mij wel.
Dat is geweld dat nog meer geweld voorkomt.

hurricane 30 augustus 2014 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7307598)
Volgens mij wel.
Dat is geweld dat nog meer geweld voorkomt.

Daar maak je het alleen nog maar erger door.
Stuur die daders naar een bootcamp. Leer ze respect en menselijkheid.
Daar kom je véél verder mee...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be