Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Peeters I zoals verwacht met 15 ministers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=206717)

Pandareus 1 september 2014 06:24

Peeters I zoals verwacht met 15 ministers

Zoals wellicht iedereen verwacht had blijft er een regeringsploeg volgens de klassieke en tevens maximum verdeling van MP + 7 + 7 aan het bewind.
Het gezever van n-va om het met minder te doen en dan met n-va staatssecretarissen te strooien om toch maar het evenwicht in eigen voordeel om te buigen sneuvelde op het altaar der nutteloze schijngevechten.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...inisters.dhtml

reservespeler 1 september 2014 06:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7309154)
Zoals wellicht iedereen verwacht had blijft er een regeringsploeg volgens de klassieke en tevens maximum verdeling van MP + 7 + 7 aan het bewind.
Het gezever van n-va om het met minder te doen en dan met n-va staatssecretarissen te strooien om toch maar het evenwicht in eigen voordeel om te buigen sneuvelde op het altaar der nutteloze schijngevechten.

Er zijn nu eenmaal 3 partners.

Pandareus 1 september 2014 06:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7309157)
Er zijn nu eenmaal 3 partners.

Juist. Vandaar dat het ook niet echt realistisch was om te mikken op een kleinere ploeg. Ik denk dan ook dat het debat daarover 'politique politicienne' was.

reservespeler 1 september 2014 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7309166)
Juist. Vandaar dat het ook niet echt realistisch was om te mikken op een kleinere ploeg. Ik denk dan ook dat het debat daarover 'politique politicienne' was.

Het is altijd realistisch om er op te mikken.
Dat het moeilijk ligt bij andere partijen is dan maar zo.
U kan de N-VA in deze niet verwijten dat ze haar best niet gedaan heeft.
Ga dus neuten tegen CD&V en OVLD.

Trouwens de N-VA komt er maar bekaaid vanaf, meer dan 10% meer dan de CD&V en maar evenveel ministerpostjes. Het is de N-VA dus duidelijk niet om de postjes te doen.

Henri1 1 september 2014 06:57

Hoe kun je nu in godsnaam zeker zijn dat er sprake is van een dubbel-nick ?

Pandareus 1 september 2014 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7309170)

Trouwens de N-VA komt er maar bekaaid vanaf, meer dan 10% meer dan de CD&V en maar evenveel ministerpostjes. Het is de N-VA dus duidelijk niet om de postjes te doen.

Ik vind dat in zijn geheel een vals debat. Waarom zou men op een ploeg van 15 moeten 'besparen' ? Dat men start met géén omzeiling van het eigen systeem meer te doen door dan 6 staatssecretarissen te benoemen die quasi evenveel verdienen. Daar zit de volksverlakkerij.
En ik maak me niet de minste illusies daarover : alle partijen zijn principieel, totdat ze mandaten moeten uitdelen. Dan wil iedereen er zo veel mogelijk.

De echte graadmeter zal zijn hoeveel staatssecretarissen Peeters I zal benoemen.

Vette Pois(s)on 1 september 2014 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kabelman (Bericht 7309196)
Je bedoelt de eerste minister die burgemeester is?

Die mag dat, dat is dubbele ethique a la belgique.

vlijmscherp 1 september 2014 07:13

Citaat:

uiteindelijk maakt het aantal staatssecretarissen uit of er een grotere of kleinere ploeg is.

en het aantal ministers is belangrijk, maar nog belangrijker is de grootte van de kabinetten. dat ze daar eens in snoeien en wat meer vertrouwen hebben in hun FOD's.

hamac 1 september 2014 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 7309197)
Die mag dat, dat is dubbele ethique a la belgique.

Die is trouwens ook nog officieel voorzitter van zijn partij.

Pandareus 1 september 2014 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7309198)
uiteindelijk maakt het aantal staatssecretarissen uit of er een grotere of kleinere ploeg is.

en het aantal ministers is belangrijk, maar nog belangrijker is de grootte van de kabinetten. dat ze daar eens in snoeien en wat meer vertrouwen hebben in hun FOD's.

Juist. Maar net als in de vlaamse regering verwacht ik daar niet veel van voor de federale.

vlijmscherp 1 september 2014 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7309211)
Juist. Maar net als in de vlaamse regering verwacht ik daar niet veel van voor de federale.

ik ook niet echt....

nabat54 1 september 2014 08:02

Citaat:

In een NORMAAL land zou een bepaalde partij geen 7 ministerposten krijgen, die zouden de 14+1 zouden op een normale manier verdeeld worden, en dan kun je al een ministerpost besparen, in een NORMAAL land welliswaar.

nabat54 1 september 2014 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7309170)

Is allemaal van geen tel bij Pandareus, als hij maar op de N-VA kan kappen.

nabat54 1 september 2014 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7309187)
Ik vind dat in zijn geheel een vals debat. Waarom zou men op een ploeg van 15 moeten 'besparen' ? Dat men start met géén omzeiling van het eigen systeem meer te doen door dan 6 staatssecretarissen te benoemen die quasi evenveel verdienen. Daar zit de volksverlakkerij.
En ik maak me niet de minste illusies daarover : alle partijen zijn principieel, totdat ze mandaten moeten uitdelen. Dan wil iedereen er zo veel mogelijk.

De echte graadmeter zal zijn hoeveel staatssecretarissen Peeters I zal benoemen.

Waarom start je dan het debat op ? Waarom wacht je niet tot dat het aantal staatssecretarissen gekend is ?

De schoofzak 1 september 2014 08:10

Citaat:

De nieuwe federale regering zal vijftien ministers tellen. Dat ving Het Laatste Nieuws op in N-VA-kringen.

N-VA mikte lang op een kleinere ploeg met naast de premier vijf Vlaamse en vijf Franstalige ministers. "Maar dan wordt het te krap voor CD&V en Open Vld", zo klinkt het.

N-VA zou drie ministers krijgen. CD&V zou naast de premier nog twee ministerposten binnenhalen, net als Open Vld.

Lees er meer over in Het Laatste Nieuws, ook verkrijgbaar in digitale versie.

Boduo 1 september 2014 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7309154)

HLN ???

Voorbarig, wat betekent dat ook weer ?

Boduo 1 september 2014 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 7309255)
Waarom start je dan het debat op ? Waarom wacht je niet tot dat het aantal staatssecretarissen gekend is ?

Eigenlijk is er nog helemaal NIETS gekend.

Boduo 1 september 2014 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7309211)

"Verwachten" &
"Voorbarig"
dat zijn begrippen waar panda's het moeilijk mee hebben.

Nyquist 1 september 2014 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HLN (Bericht 7309260)
N-VA zou drie ministers krijgen. CD&V zou naast de premier nog twee ministerposten binnenhalen, net als Open Vld.

De Open Vld mag ook een premier leveren? Slordige journalist.

Boduo 1 september 2014 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist (Bericht 7309273)
De Open Vld mag ook een premier leveren? Slordige journalist.

Journalist ?
Sensatiejager !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be