Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gepensioneerde
(Bericht 7310535)
Dat vind ik ook.
Maar dat zeggen wij als blanken.
Omdat wij overweldigd worden door de zwarte huidskleur en de andere gezichtskenmerken daardoor minder goed in ons opnemen.
Of zie ik iets over het hoofd ?
Zou een zwarte blanken goed uit elkaar kunnen houden ?
Zijn er hier zwarthuidige mensen ?
En bemben, onze Koreaanse eiceldonatrix, heeft die het moeilijk om blanken uit elkaar te houden ? Blanken ? Europese types ?
Bembem ?
|
Nou ik heb lang in het buitenland gewoond (voornamelijk Afrika), en ik kan je zeggen dat zwarten los van hun getinte huidskleur wel degelijk heel uiteenlopende types hebben .. zo is bvb. een Rwandees al naargelang dat het een hutu of een tutsi is verschillend qua uiterlijke kenmerken .. zelfde geldt voor Afrikanen uit andere landen i.e. het Zuid-Afrikaanse type, het West-Afrikaanse .. en ik ben er zeker van dat iedereen wel een Ethiopiër en/of een Somaliër weet te onderscheiden van het standaard type zwarte dat men afgebeeld ziet in de media als het om humanitaire campagnes enzo gaat ..
Doorgaans zie ik het verschil als het om Afro-Americans gaat .. Die zijn namelijk zodanig gemengd geweest over de eeuwen heen, dat er een soort van speciaal fenotype uit voortgekomen is, geldt natuurlijk niet voor allen ...
Wat betreft het onderscheiden van blanken onderling, kan ik wel zeggen dat ik dat ook vrij goed kan, ik bedoel dat als ze uiterlijk gezien typisch van hun regio/land blijken te zijn ik het meestal wel kan plaatsen ...
Zo hebben typische Nederlanders bvb. in mijn ogen vaak zo'n konijnenachtig aandoend gebit ... Engelsen hebben vaak dat heel bleke rosachtige type ... Scandinaviërs verwar ik meestal nogal eens met Nederlanders en/of Duitsers ..
Polen en Oost-Europeanen hebben dat typische Slavische type, moeilijk uit te leggen maar ik kan ze er meestal wel uitpikken ... Mediterraanse Zuiderse types daar denk ik niet dat ik veel over moet zeggen, ik denk dat iedereen wel tamelijk gemakkelijk een typische Spanjaard/Italiaan/Portugees kan duiden/herkennen ... Grieken hebben ook iets wat maakt dat ik ze nogal eens herken, met name hun Griekse neus lol ...
En Joden, tja ook al zijn het Semieten, die kan ik ook wel tamelijk goed plaatsen als het op herkennen van fysieke attributen gaat .... Amerikanen zijn net als hun zwarte counterparts ook een mengelmoes van vanalles en nog wat over de eeuwen heen, en ik kan ze er vrijwel ook wel uitpikken als ik echt zou moeten ... Neem nu bvb. Bill Clinton, dat zie je toch wel ergens dat ie niet echt in één of ander Europees land te klasseren valt, tenzij misschien Duitsland, maar dan nog, hij heeft volgens mij een typische yankee kop ...
Eigenlijk zijn Belgen imo. fysiek moeilijker te plaatsen dan bvb. Nederlanders, Fransen, Engelsen etc. Ons landje is in de tijd gewoon overspoeld geweest door verschillende volkeren dat er eigenlijk geen echt Belgisch type is ... Maar als ik ze zou moeten omschrijven dan zou ik zeggen dat Belgen fysiek gezien het dichts aanleunen bij Duitsers ....
Wat betreft Aziaten, kan ik zeggen dat ik ze ook wel tamelijk gemakkelijk onderling weet te onderscheiden, maar dat is off-topic :lol: :lol:
ps. Thuleander, de topic titel is misleidend want blanke mannen verkiezen meestal een black beauty die eerder blank getypeerd is .... Al de zwarte vrouwen uit je voorbeeld zijn niet wat men verstaat onder het prototype 'zwarte vrouw' .. ik bedoel, deze vrouwen zijn niet wat bvb. Demper onder 'negerin' zou verstaan qua fysiek als je begrijpt wat ik bedoel .... het prototype zwarte is voor veel mensen het Negroïde zwarte (Congolese type) dat ze kennen van oa. Kuifje in Congo ....