Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Te snel rijden in Zwitserland: auto kwijt en cel in (https://forum.politics.be/showthread.php?t=206796)

Universalia 3 september 2014 01:36

Te snel rijden in Zwitserland: auto kwijt en cel in
 
Bron

(Dubbeldraadje merk ik nu pas, stond al in K&K)

Detail tekst:

Citaat:

Op reis naar Zwitserland? Rijd dan niet te snel. Sinds de nieuwe verkeerswet van vorig jaar heeft de wegpolitie er al 120 auto’s van hardrijders in beslag genomen. Die worden openbaar verkocht. De bestuurder krijgt meteen ook tot twee jaar cel.
Strak plan van de Zwitsers :cheer:

Ik dacht ongeveer hetzelfde als iemand die op het krantenartikel wist te reageren in de zin van:

Citaat:

Snap niet goed dat politici altijd naar het boetesysteem stappen om hun problemen op te lossen. Misschien heeft dat te maken dat boetes opbrengen, en preventie niet.
Volgens mij staan er op snelwegen niet genoeg verkeersborden die de maximum snelheid aangeven. Ok, Ok, je moet dat weten als bestuurder maar dan stel ik mij de vraag wat met ...

Ik miste per ongeluk aan de kust (snelweg Veurne richting Frankrijk) eens een afslag en kwam in Frankrijk terecht waar dat mij gelijk een verkeersbord opviel wat de maximum snelheid blokletterde en die was: 130km/u

Geen idee van of dat nu nog steeds zo is maar verwacht je dan dat zij die uit Frankrijk komen gas gaan terugpakken??? Nee toch ... :roll:

Zo zie je maar weer dat, voor wat dat ook moge staan, Verenigde Europa.


fabianen 3 september 2014 16:41

Hier iemand half verrot slaan voor het leven en vrij.

Micele 3 september 2014 22:25

Citaat:

Te snel rijden in Zwitserland: auto kwijt en cel in
correctie: HEEL VEEL te snel rijden.

Citaat:

Wie 40 km per uur te snel rijdt in een zone 30 is zijn auto kwijt. Zonder pardon. En u krijgt er nog een celstraf tot 2 jaar bovenop. Ook wie 50 km per uur te snel rijdt in de bebouwde kom of harder dan 200 km per uur rijdt op de snelweg, krijgt dezelfde straf. Op de snelweg is de maximumsnelheid 120 km per uur.
Ook de meettolerantie wordt nog afgetrokken.
Citaat:

http://www.admin.ch/opc/de/classifie.../index.html#a8

Art. 8 Sicherheitsabzug

1 Vom auf die nächste ganze Zahl abgerundeten Geschwindigkeitsmesswert sind folgende Werte abzuziehen:
a. bei Radarmessungen:
1. 5 km/h bei einem Messwert bis 100 km/h,
2. 6 km/h bei einem Messwert von 101-150 km/h,
3. 7 km/h bei einem Messwert ab 151 km/h;
Dus bvb vanaf 208 kmh op de 120 kmh-snelweg.
Of vanaf 106 kmh in de bbk-50 kmh.


Buiten de bbk op gewone wegen is het vanaf -netto- 60 kmh te snel, of vanaf 146 kmh op een 80 kmh-Vmax-weg:
http://www.geissmannlegal.ch/fileadm...11.02.2013.pdf

Micele 3 september 2014 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7311450)
Strak plan van de Zwitsers :cheer:

Volgens mij staan er op snelwegen niet genoeg verkeersborden die de maximum snelheid aangeven. Ok, Ok, je moet dat weten als bestuurder maar dan stel ik mij de vraag wat met ...

Tiens de snelheidsboetes voor lichte snelheidsovertredingen (tem +5 kmh) is minder als in BE, namelijk € 33.
Op de snelweg de helft maar of € 16,5 dus voor tot 131 kmh te rijden (- 6 kmh tolerantie).

Citaat:

http://www.schwiiz.eu/verkehr-bussge...windigkeit.php

Geschwindigkeitsüberschreitung in der Schweiz:

Geschwindigkeitsübertretung innerorts:
1 - 5 km/h: CHF 40.-

6 - 10 km/h: CHF 120.-
11 -15 km/h: CHF 250.-

Geschwindigkeitsübertretung außerorts:
1- 5 km/h: CHF 40.-

6 - 10 km/h CHF 100.-
11 -15km/h: CHF 160.-

Geschwindigkeitsübertretung auf Autobahnen:
1 - 5 km/h: CHF 20.-
6 - 10 km/h: CHF 60.-

11 - 15km/h: CHF 120.-
16 - 20km/h: CHF 180.-
21 - 25km/h: CHF 260.-
:-D of 3 maal goedkoper als BE

cookie monster 3 september 2014 23:56

Te snel rijden in Zwitserland: auto kwijt en cel in

Zouden ze in België mogen toepassen , misschien extreem , maar ....
Zeker in geval van onder invloed & TE snel rijden !!!!
Betrappen ze u daarna toch weer , desnoods tot levenslang bak !!!!
Mocht u toch vrijkomen , geen rijbewijs meer mogelijk !!!!
Betrappen ze u dan toch rijdend , levenslang !!!!

Bij nuchter en enkel TE snel:
eerste keer , zeer zware boete (desnoods gebaseerd op het inkomen)
tweede keer , zeer zware boete + rijbewijs tijdelijk inleveren
derde keer , zeer zware boete + rijbewijs inleveren
+ rijscholing + rijexamen !!
vierde keer , zeer zware boete + rijbewijs + auto inleveren
vijfde keer , gevangenisstraf + zware boete

Distel 5 september 2014 11:48

Jammer genoeg is er nog steeds een hemelsbreed verschil tussen juridisch "te snel" rijden en veiligheidshalve "te snel" rijden. Soit, het is nu wachten tot ze fietsers die door het rood rijden ook hun fiets afpakken en hen in de bak steken. Toch?

Fakteur 5 september 2014 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7312732)
Te snel rijden in Zwitserland: auto kwijt en cel in

Zouden ze in België mogen toepassen , misschien extreem , maar ....
Zeker in geval van onder invloed & TE snel rijden !!!!
Betrappen ze u daarna toch weer , desnoods tot levenslang bak !!!!
Mocht u toch vrijkomen , geen rijbewijs meer mogelijk !!!!
Betrappen ze u dan toch rijdend , levenslang !!!!

Bij nuchter en enkel TE snel:
eerste keer , zeer zware boete (desnoods gebaseerd op het inkomen)
tweede keer , zeer zware boete + rijbewijs tijdelijk inleveren
derde keer , zeer zware boete + rijbewijs inleveren
+ rijscholing + rijexamen !!
vierde keer , zeer zware boete + rijbewijs + auto inleveren
vijfde keer , gevangenisstraf + zware boete

Dus dan is de beste oplossing : levenslang gaan stempelen en geen auto meer aanschaffen. De hangmat structuur is dan perfect. Ocharme al die pendelaars die elke dag gefrustreerd en depressief in de file staan. En als er dan is plaats is en ze rijden te snel flits en hun wagen kwijt. Oeps nog 36 maanden afleggen maar geen wagen meer. Dan maar een nieuwe extra autofinanciëring en de stapel onbetaalde rekeningen maar laten aandikken. Of op ziekenkas gaan wegens blijvende depressie en jarenlang thuis gaan zitten?

johnseena 5 september 2014 12:16

I think you are talking about an error because your language is totally different.

Micele 5 september 2014 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 7314627)
Jammer genoeg is er nog steeds een hemelsbreed verschil tussen juridisch "te snel" rijden en veiligheidshalve "te snel" rijden. Soit, het is nu wachten tot ze fietsers die door het rood rijden ook hun fiets afpakken en hen in de bak steken. Toch?

Tja, als # de rijke Europeanen al hun geld uit CH halen (Duitsers hebben het niet ver...) # , is het mss een kleine troost af en toe een snelle dure auto in beslag te nemen.
3,5 maanden na # dit artikel # was de nieuwe Raserwet van kracht (1.1.2013)

##
Citaat:

http://www.welt.de/newsticker/dpa_nt...chweiz-ab.html

17.09.12

Reiche ziehen ihr Geld aus der Schweiz ab


Zürich - Reiche Europäer ziehen massiv ihr Geld aus der Schweiz ab. Wegen des Drucks auf Steuerflüchtlinge und der geplanten Abgeltungssteuer «gehen wir davon aus, dass insgesamt Hunderte Milliarden Franken aus der Schweiz abfließen werden».

Das sagte UBS-Vermögensverwaltungschef Jürg Zeltner in einem am Montag veröffentlichten Interview des Magazins «Schweizer Bank», über das die Schweizer Agentur sda berichtet. Allein bei der UBS werden nach Meinung von Zeltner bis zu 25 Milliarden Euro abfließen. Mitte 2012 verwaltete die größte Schweizer Bank 640 Milliarden Euro für reiche Kunden. Bei der Credit Suisse wurden den Informationen zufolge seit 2009 rund 26 Milliarden Euro abgezogen.

Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) bekräftigte unterdessen, sie habe die Hoffnung auf eine Umsetzung des umstrittenen Steuerabkommens mit der Schweiz trotz Blockade durch die SPD nicht aufgegeben. «Ich glaube, dass es ein richtiges und gutes Steuerabkommen ist», sagte Merkel am Montag in Berlin. Sie wolle alles tun, um die Sozialdemokraten zu überzeugen. Sonst würde eine wirkliche Chance verpasst. Mit Blick auf die Steueramnestie unter dem früheren SPD-Bundesfinanzminister Hans Eichel sagte Merkel, das jetzige Abkommen mit der Schweiz sei nicht schlechter. «Wir sollten uns freuen, dass es Bewegung gegeben hat.»

Im Schutz des Bankgeheimnisses hat sich die Schweiz zum weltweit wichtigsten Hort von ausländischem Geld entwickelt. Die USA und Deutschland üben Druck aus, reichen Steuerflüchtlingen bei Nachforschungen der Finanzämter keinen Schutz mehr zu gewähren.

Einer Studie der Unternehmensberater von ZEB zufolge verwalten Schweizer Banken rund 2,3 Billionen Euro von ausländischen Kunden. Davon stammen 345 Milliarden Euro laut ZEB-Schätzung aus Deutschland, Italien und Großbritannien. Insgesamt dürften den Experten zufolge fast 660 Milliarden Euro auf nicht versteuerte Gelder aus Westeuropa entfallen. Bis 2016 werden laut Prognose allein Kunden aus Deutschland, Italien und Großbritannien mehr als 100 Milliarden Euro abziehen.

Nach einer Recherche des «Handelsblatt» (Dienstag) machen namhafte Banken in der Schweiz bereits mit deutschen Neukunden nur Geschäfte, wenn die Erträge nach Deutschland gemeldet werden dürfen. Bei der Stichprobe des Blattes gaben sich zwei Reporter als deutsche Kunden aus, die in der Schweiz ein Depot eröffnen wollten. Die Berater von UBS, Deutscher Bank Schweiz, Credit Suisse und Julius Bär boten die Möglichkeit einer anonymen Besteuerung nicht an und wollten nur unter der Bedingung ein Konto eröffnen, dass die Bank die Erträge nach Deutschland melden darf.

Nach jüngsten Recherchen von stern.de haben die Finanzbehörden seit dem Ankauf einer CD mit Kundendaten der Schweizer Bank Credit Suisse im Februar 2010 insgesamt fast 27 700 Selbstanzeigen im Zusammenhang mit Kapitalanlagen in der Schweiz und Liechtenstein registriert. Die meisten Selbstanzeigen verzeichnet laut stern.de Baden-Württemberg (9689 Selbstanzeigen, 321 Millionen Euro Mehreinnahmen). Es folgen Nordrhein-Westfalen (6505, 300 Millionen Euro), Hessen (4212, 444 Millionen Euro) und Rheinland-Pfalz (2493, 160 Millionen Euro).
Kan ook toeval zijn. In elk geval is het ook voor een Zwitser veel relaxer rijden op de Autobahn. :-)

Bobke 5 september 2014 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 7314627)
Jammer genoeg is er nog steeds een hemelsbreed verschil tussen juridisch "te snel" rijden en veiligheidshalve "te snel" rijden. Soit, het is nu wachten tot ze fietsers die door het rood rijden ook hun fiets afpakken en hen in de bak steken. Toch?

Gaan we het aan de individuele automobilist overlaten om de juiste snelheid te bepalen ?

Micele 5 september 2014 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7315174)
Gaan we het aan de individuele automobilist overlaten om de juiste snelheid te bepalen ?

Dat doet de automobilist nu al, maar wel onder de limiet.

Inderdaad, op auto- en snelwegen mag dat helemaal geen probleem zijn.

Op het eiland Man is er geen algemene snelheidsbeperking buiten de bebouwde kom. En toch is het duidelijk verkeersveiliger als België (verkeersdoden/inwoners):
http://forum.politics.be/showthread.php?t=146839

In Duitsland is er geen verschil in het aantal verkeersdoden verhoudingsgewijs onbeperkte/beperkte autobahn.
Citaat:

http://archive.etsc.eu/documents/Speed_Fact_Sheet_1.pdf

German Autobahn: The Speed Limit Debate

Safety on the Autobahn: Current situation

Currently, 52% of the German motorways do not have a speed limit, 15% have temporary speed limits due to weather or traffic conditions and 33% have permanent speed limits. On unlimited sections there is a 130 km/h recommendation.

One argument used in favour of the status quo is that a similar proportion of deaths on the motorways in Germany occur on sections without speed limits as on sections with limits. According to the German Statistics Agency, of the 645 road deaths that occurred on motorways in 2006, 441 or 67% occurred on motorway sections without limits. This is consistent with the figures from the previous year, 2005, when 662 deaths occurred on motorways, 462 (70%) of them on unlimited sections (fig. 3)
Algemeen horen de Duitse snelwegen bij de veiligste in Europa, veiliger als menig beperkte snelweg.

Nog iets ?

Bobke 5 september 2014 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7315179)
Dat doet de automobilist nu al, maar wel onder de limiet.

Inderdaad, op auto- en snelwegen mag dat helemaal geen probleem zijn.

Op het eiland Man is er geen algemene snelheidsbeperking buiten de bebouwde kom. En toch is het duidelijk verkeersveiliger als België (verkeersdoden/inwoners).

In Duitsland is er geen verschil in het aantal verkeersdoden verhoudingsgewijs onbeperkte/beperkte autobahn. Algemeen horen de Duitse snelwegen bij de veiligste in Europa, veiliger als menig beperkte snelweg.

Nog iets ?

Ik zie anders in Duitsland nog veel snelheidsbeperkingen op autowegen.
Volgens mij zijn die net echt niet met de Belgische te vergelijken.
De af en opritten liggen daar iets verder van elkaar.

Micele 5 september 2014 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7315198)
Ik zie anders in Duitsland nog veel snelheidsbeperkingen op autowegen.
Volgens mij zijn die net echt niet met de Belgische te vergelijken.
De af en opritten liggen daar iets verder van elkaar.

Dat schreef ik niet. En wat op en afritten met de snelweglimiet zelf te maken ? Rara...

Maar als je het wilt weten, BE was -statistisch- veel veiliger als D toen er in beide landen geen snelheidslimieten waren. :-)

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-236_nl.htm

Bobke 5 september 2014 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7315205)
Dat schreef ik niet.

Maar als je het wilt weten, BE was -statistisch- veel veiliger als D toen er in beide landen geen snelheidslimieten waren. :-)

Inderdaad, dat schreef ik.

Micele 5 september 2014 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7315212)
Inderdaad, dat schreef ik.

En ik antwoordde voordien dat het helemaal geen probleem is wegen zonder limieten te hebben, mét argumenten.

Denk je nu echt dat een snelheidsbord een bestuurder een "juiste snelheid" kan doen afdwingen ? :lol:

Lees Art 10.1.1 (aangepaste snelheid) eens van de wegcode.
http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/168-art10

Johan Daelemans 5 september 2014 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7315174)
Gaan we het aan de individuele automobilist overlaten om de juiste snelheid te bepalen ?

Ja.

Another Jack 5 september 2014 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7315232)
Ja.

Ook hier lacht de werkelijkheid u niet toe...

Bobke 5 september 2014 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7315220)
En ik antwoordde voordien dat het helemaal geen probleem is wegen zonder limieten te hebben, mét argumenten.

welke argumenten, moet ik gemist hebben ?


Citaat:


Denk je nu echt dat een snelheidsbord een bestuurder een "juiste snelheid" kan doen afdwingen ? :lol:
Citaat:

Ja
Lees Art 10.1.1 (aangepaste snelheid) eens van de wegcode.
http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/168-art10
Waar staat dat ge zelf uw snelheid moogt bepalen ?
Dat slaat op plaatsen waar de toegelaten snelheid hoger is dan wat daar rederlijkerwijs verstandig is.
Maar daar gaan wijsneuzen toch de oorzaak bij de wegbeheerder leggen omdat de signalisatie niet voldeed.

Bobke 5 september 2014 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7315232)
Ja.

Veel geluk.
Een hoop verkeersdoden deelden uw mening.

Micele 5 september 2014 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7315243)
welke argumenten, moet ik gemist hebben ?

Eiland Man en Duitsland, en sowieso alle landen die hogere limieten hebben als Vlaanderen/BE wat niet zo moeilijk is.

Citaat:

Waar staat dat ge zelf uw snelheid moogt bepalen ?
In Artikel 10.1.1.

Citaat:

10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen ...]


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be