![]() |
Aan de Kennedytunnel te Antwerpen is GEEN controle ...
Met de regelmaat van de klok moet ik door de bewuste tunnel en wat mij tegenwoordig steeds meer en meer opvalt is dat vrachtwagens ook de uiterst linkse rijbaan weten te kiezen.
Diezelfde vrachtwagens en andere voertuigen weten ook de opgelegde snelheden niet te respecteren die daar aan de tunnel van toepassing zijn. ![]() Mensen die men dringend eens moet leren dat een wagen/vrachtwagen niet echt stopt op 30cm mocht er daarvoor op de baan iets fout gelopen zijn. :roll: Daar staan flitsers ... laat ons daar even mee lachen ![]() Vrachtwagens die gevaarlijke stoffen vervoeren waar ze zelfs nog niet met door die tunnel mogen rijden en ga zomaar voort ... |
Citaat:
En bij F15-aanwijzingsborden mag men de rijstrook vrij kiezen en is # geen sprake van inhalen: Citaat:
Citaat:
|
Sommige rijden graag (te) snel , want ....
|
Citaat:
Citaat:
Het gaat er mij om die vrachtwagenchauffeurs die al vanuit andere richtingen komen (aangestoven) laat het uit Nederland of van richting kust zijn en die totaal geen reden hebben om de uiterst linkse rijbaan te gaan gebruiken (of er zomaar naar over te schakelen) daar ze perfect rechts kunnen blijven volgen maar dat zal volgens bepaalde chauffeurs niet snel genoeg gaan denk ik. :roll: |
Citaat:
Vrachtwagenbestuurders willen dan ook de flitslimiet 70 + 6 kmh marge rijden en dan gaan ze links rijden (ook als het niet mag = inhaalverbod). Vergeet ook niet dat snelheidsmeters van vrachtwagens in de regel veel nauwkeriger weergeven. Eerst is de snelweg-minimumsnelheid 70 kmh en dan is het maximum 70 kmh aan de K-tunnel, ik denk dat menige bestuurder in de war geraakt bij die onaangepaste snelheidsbeperkingen die trouwens nefast zijn voor de veiligheid. Studies genoeg. |
Bij 'Alloo bij de wegpolitie' op vtm te zien hangen is precies toch veel rond de Kennedy tunnel,wel met anonieme wagens.Is het voor de uitzending maar grijpen wel direct in bij de minste overtreding.
|
Citaat:
Twee motards zetten er eentje aan de kant, waarbij 2 inzittenden géén gordel droegen. De GANSE tijd dat Alloo achter in een dienstvoertuig zat .... droeg hij ook géén gordel. |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe gaan ze die agenten nu begroeten die je ziet in de uitzending als ze worden tegengehouden,want dat zijn nu bv's?'Zijn jullie echt agenten of acteurs?'. |
Citaat:
Soit, als u zich aan de regels houdt .... zullen ze u niet komen lastig vallen hé. Citaat:
Citaat:
|
Vorig jaar was het nog in het nieuws dat ze de flitspalen aan de ingang van de Kennedytunnel dynamisch gingen maken. Staat er op de borden 70, 90, 110dan flitsen ze ook aan 70, 90, 110.
Wat betreft het gedrag van vrachtwagens: daar liggen ze in België niet wakker van. Het is de autobestuurder die in de gaten wordt gehouden en moet boeten voor elke snelheidsovertreding. |
Citaat:
* Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur om de vijf (en afhankelijk van de leeftijd om de drie jaar) uw medische keuring laten hernieuwen ? * Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur een digitach plaatsen en dat kaartje om de vijf jaar hernieuwen ? * Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur een printje bewaren van de huidige werkdag + de voorbije 28 werkdagen ? En de overige schijven of afprints bij de werkgever ? * Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur om de vijf jaar weer examens doen om ADR goederen te vervoeren ? (meerdere categoriën, afhankelijk van het type vervoer) * Moet iemand die nu zijn rijbewijs B behaalt, ook examens afleggen basiskwalificatie voor de vakbekwaamheid ? * Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur om de vijf jaar een code 95 laten aanbrengen op het rijbewijs ? Te bekomen door in totaal 35 u opleiding te volgen in een erkend opleidingsinstituut ? Op al deze vragen, zal het antwoord ongetwijfeld NEEN zijn. Bij de nieuwste generatie digitach's die vanaf 2017 op de markt zullen komen, zal het zelfs zo zijn dat de chauffeur via een gps signaal naar de satelliet gevolgd zal kunnen worden van zodra hij zijn werkdag opstart en zijn digitach kaartje activeert. Via de satelliet zal perfect gevolgd kunnen worden waar hij rijdt, hoe lang hij rijdt, hoe snel hij rijdt etc. Dus wat betreft gecontroleerd worden, kan ik u wel 1 ding garanderen. U komt nog begot nog niet in de buurt van het aantal controles waaraan vrachtwagenchauffeurs dagelijks onderworpen zijn. Ge moet het niet geloven. Maar ja, ne Vlaming is nu éénmaal ne geboren zageman. " 't Zijn de anderen. Ikke zo niet". |
Citaat:
Wel, toevallig heb ik een CE rijbewijs dus lijkt het er op dat het antwoord op een groot aantal van uw vragen JA is. Het gaat hier trouwens over de vele inbreuken die dagelijks door vrachtwagenbestuurders worden begaan zonder dat daar tegen wordt opgetreden en niet over de zogenaamde vakbekwaamheid en medische geschiktheid van beroepschauffeurs. Dat die controles en testen streng zijn is niet meer dsn normaal. |
Citaat:
Het antwoord op al die vragen is dus éénduidig NEEN, ongeacht of u ze nu bezit of niet omwille van uw rijbewijs C+E. Citaat:
Inzake gewicht, worden camionnettes van aannemers en loodzware aanhangers ook zo goed als nooit meegenomen naar een weegbrug. Terwijl een blinde kan zien dat ze bijna tegen de grond schuren door hun gigantische overgewicht op dat moment. En dat vrachtwagens voor overige verkeersinbreuken niet zouden verbaliseerd worden, is je reinste bullshit. Zij lopen even vaak/minder vaak tegen de lamp als u. |
Citaat:
|
Hier, voor diegenen die mij niet geloven dat Alloo z'n gordel niet droeg:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...mpaign=seeding |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be