Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   we zijn pas september en sinterklaas (marsepein, pepernoten..) ligt al in de rekken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=206855)

bembem 4 september 2014 21:49

we zijn pas september en sinterklaas (marsepein, pepernoten..) ligt al in de rekken

Bij de Hema (toeval?) :lol: liggen de pepernoten, marsepeinen figuurtjes, speculaas etc. al volop in de rekken :shock:

Ik had dit eerdere jaren al reeds opgemerkt, die tendens van verkoop in het licht van bepaalde festiviteiten almaar vroeger te verschuiven .. maar toch :shock:

Met Kerst zullen de paaseieren wel in de rekken liggen zeker :lol:

De schoofzak 4 september 2014 22:01

Dat stoort alleen maar zwakke figuren.

Ok, ja, zwakke figuren hebben recht op bescherming.

Maar ik weet het niet hoor. Mocht de consument het afkeuren, ze zouden er wel mee stoppen.

Maarre ... pleit je eigenlijk voor een wettelijk verbod of wat ?

.

bembem 4 september 2014 22:13

een wettelijk verbof waarom niet .. :lol:

ik vind het vooral niet zo leuk omdat ik - en daar geef ik je gelijk, nogal zwak ben, ik kan namelijk niet goed weerstaan aan al dat lekkers, zo zou ik niet willen dat mijn -3kg van afgelopen zomer weer terug op de balans zouden verschijnen :oops::x:x

dus ja, verbieden die boel! :d ! :lol::lol:

IanVD 4 september 2014 22:22

Soms verkopen ze dat zelfs de dag na sinterklaas, dat is dus wel 364 dagen te vroeg!

Lance 5 september 2014 00:45

Sinterklaas is een racistische rotzak die al de kinderen tandbederf en materialistische drang bezorgt. Ik vind het niet kunnen dat er van deze man figuurtjes in chocolade worden gemaakt. Ik blijf bij de negerinnetettekes uit respect voor Zwarte Piet zijn vrouw en negeer de hele hype!

cookie monster 5 september 2014 00:57

http://chordify.net/chords/sinterkla...fteljim-mathon

Sinterklaas is jarig ,'k Zet 'm op de pot ,
als't begint te stinken , doe de deur op slot !!
Daar komt Zwarte Piet aan met een stuk papier ,
daar staat op geschreven: "O , wat stinkt het hier" !!

Peche 5 september 2014 03:39

Geen zorgen BemBem, Sinterklaas en zwarte piet zijn binnen dit en tien jaar van de scene verdwenen.
We leren onze kinderen het echte verhaal en hoe overroepen de heiligheid ervan is.
"Sinterklaas weigerde borstvoeding tijdens de vastenmanden als baby"

Weg ermee :)

de vuile muilekoek 5 september 2014 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7313730)
Dat stoort alleen maar zwakke figuren.

Ok, ja, zwakke figuren hebben recht op bescherming.

Maar ik weet het niet hoor. Mocht de consument het afkeuren, ze zouden er wel mee stoppen.

Maarre ... pleit je eigenlijk voor een wettelijk verbod of wat ?

.

Ik denk dat van al die wir war Sint en Klaas Pasen met Nieuwjaar ..ne mens ooit wel een zwak figuur zou kunnen worden...:lol:

Bobke 5 september 2014 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7313702)
Bij de Hema (toeval?) :lol: liggen de pepernoten, marsepeinen figuurtjes, speculaas etc. al volop in de rekken :shock:

Ik had dit eerdere jaren al reeds opgemerkt, die tendens van verkoop in het licht van bepaalde festiviteiten almaar vroeger te verschuiven .. maar toch :shock:

Die liggen toch het jaar door in de rekken ?

vlijmscherp 5 september 2014 11:13

binnen een goede 2 maand is het dan ook Sint-Maarten, de enige echte Sint.

Dutch_Strawberry 5 september 2014 13:26

Een mens die nog waarde hecht aan onze Sinterklaas en Zwarte Piet traditie, stapt die winkel onder geen beding meer binnen.

Ikzelf ben er nooit geweest en zal er ook nooit ook maar één poot binnenzetten. 'k Ben een mens met principes, ziet u.

Eduard Khil 5 september 2014 13:43

allemaal afschaffen! Gratis bestaat niet: tijd dat we er dat instampen bij de kleinen vanaf hun geboorte.
En vooral, dan nog allemaal religieuze feesten! Brrrrrr!

Demper 5 september 2014 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7314735)
allemaal afschaffen! Gratis bestaat niet: tijd dat we er dat instampen bij de kleinen vanaf hun geboorte.
En vooral, dan nog allemaal religieuze feesten! Brrrrrr!

de vuile muilekoek 5 september 2014 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7314884)

Oeie je oei ... iets los ?

Peche 6 september 2014 06:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7314727)
Een mens die nog waarde hecht aan onze Sinterklaas en Zwarte Piet traditie, stapt die winkel onder geen beding meer binnen.

Ikzelf ben er nooit geweest en zal er ook nooit ook maar één poot binnenzetten. 'k Ben een mens met principes, ziet u.

En da wil zeggen de moslim geen islam, maar het westen wel ne zwarte piet?
"Die zwart ziet van door de schouw te klimmen, en sinterklaas zo heilig en braaf voorbeeld was dat hij tijdens de vastenmaanden als baby borstvoeding weigerde?"
Zoals onze pastoors die nederigheid prediken (ons van kinds af laten wennen aan eenoude grijze sinterklaas) om ons daarna te betasten?
OPERATIE KELK!!!

Moeste genen hypocriet zijn zoude eerst uw eigen shit opkuisen en dan die van een ander.
WESTERSE GELOOFSINSTITUTEN BOUWDEN HET WESTEN OP EN MEER ALS DE HELFT WAREN PEDOFIELEN!!!!!!!!!!!!
Tot op vandaag is ons democratisch systeem vol met pedofielen want wij weten nog heel goed waarvoor we CONOROTTE stonden te brullen.
Gij alleszins niet, .... ge hebt principes he Dutch? Yeah right :roll:

Rudy 8 september 2014 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7313702)

Je kan tegenwoordig alles kopen, op ieder moment. En daar is in zekere zin niets mis mee, tenzij je last hebt van nostalgie.

bembem 9 september 2014 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7319143)
Je kan tegenwoordig alles kopen, op ieder moment. En daar is in zekere zin niets mis mee, tenzij je last hebt van nostalgie.

op zich is daar niets mis mee inderdaad, maar het maakt het in mijn ogen wel minder speciaal in de zin van waar is dan de hunkering naar, het uitkijken en het verlangen naar die ene speciale dag waarop men na zijn/haar schoentje gezet te hebben de snoepjes, speculaasjes, cadeautjes etc. van de Sint ontdekt ... waar is de magie dan nog eigenlijk als men lukraak 3 maanden ervoor al alles voor dit feest in de rekken weet liggen ...

AVV.VVK 10 september 2014 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7315582)
"Die zwart ziet van door de schouw te klimmen, en sinterklaas zo heilig en braaf voorbeeld was dat hij tijdens de vastenmaanden als baby borstvoeding weigerde?"
Zoals onze pastoors die nederigheid prediken (ons van kinds af laten wennen aan eenoude grijze sinterklaas) om ons daarna te betasten?
OPERATIE KELK!!!

Moeste genen hypocriet zijn zoude eerst uw eigen shit opkuisen en dan die van een ander.
WESTERSE GELOOFSINSTITUTEN BOUWDEN HET WESTEN OP EN MEER ALS DE HELFT WAREN PEDOFIELEN!!!!!!!!!!!!
Tot op vandaag is ons democratisch systeem vol met pedofielen want wij weten nog heel goed waarvoor we CONOROTTE stonden te brullen.

HAHA:lol:

Je wordt een karikatuur van jezelf!

Handelen vanuit dwaze vooroordeeltjes:lol:

En dan zegt u nog dat hij hypocriet is :rofl:

Dutch_Strawberry 10 september 2014 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7315582)
OPERATIE KELK!!!

Wauwel wat minder en schrijf eens duidelijkere berichten. Je had je boodschap ook in één zinnetje kunnen neerpennen. Ik walg evengoed van de recente pedofilieschandalen in de RKK, wees maar gerust, ik zal zoiets nooit goedpraten. Ik ben zelf eerder atheïst, maar oeps, dat wist je vast niet, hé. Trouwens, kan je eens eventjes aantonen dat de helft van de westerse katholieke priesters, bisschoppen, pausen, enz. die we doorheen de eeuwen gekend hebben, pedofielen waren? Zijn daar harde cijfers over? Of klets je wat uit je nek? Wel even bij de feiten blijven, hé. Maar goed, ik vergoeilijk dus niets. Die pedofiele priesters mogen ze van mij gerust castreren en afschieten, net zoals ze van mij gerust pedofiele moslim imams mogen castreren en afschieten. Ik vraag mij trouwens af waar ik mij op dit forum ooit heb voorgedaan een fervent voorstander van het katholicisme te zijn als ik van u zo'n reactie krijg...

Rudy 10 september 2014 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7320243)
..., maar het maakt het in mijn ogen wel minder speciaal in de zin van waar is dan de hunkering naar, ...

zou je je kinderen nog willen opvoeden binnen een onschuldige naïviteit, dat een sint of een paashaas lekkers zal brengen als ze braaf zijn

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be