![]() |
Bisschop Bonny: "Ik wil met mijn brief mensen verenigen, niet verdelen"
Bisschop Bonny: "Ik wil met mijn brief mensen verenigen, niet verdelen"
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...verdelen.dhtml Ik vertrouw dit niet !! Is dit een manier om zieltjes te winnen ?? |
Citaat:
Dus, waar zit nu eigenlijk het probleem? Wat staat u inhoudelijk tegen in wat de bisschop schrijft? |
Mgr. Bonny wenst vooral niet-katholieken te verenigen, lijkt me.
De brief is een echt dieptepunt in de Belgische kerkgeschiedenis. Op een gegeven moment, tussen paragrafen waarin hij het nalatenschap van Zijne Heiligheid Paulus VI veroordeeld, schrijft hij dat het niet aan hem is om te oordelen. Verder prijst hij relativistische theologen. Rektor Rik Torfs droomt nu al over de inzegening van homoseksuele relaties... Ik hoop dat Rome de juiste disciplinaire maatregelen uitvoert. In communie zijn met Mgr. Bonny was eerder al niet zo prettig, maar dit slaat werkelijk alles. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor het overige heb ik me nog volledig op de vlakte gehouden over de mgr. Bonny schrijft, al heb ik daar natuurlijk zo mijn oordeel al over. |
Citaat:
|
Citaat:
Met andere woorden, Bonny zegt eigenlijk: al die mensen aan wie de communie is geweigerd, werden ten onrechte 'gestraft'. |
Citaat:
Net zoals er ook zovele andere bisschoppen zijn die wel getrouw het katholicisme uitdragen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De laatste stuiptrekkingen van een instituut dat op sterven na dood is.
Alleen op financieel vlak is het de laatste jaren feesten geblazen. Steeds hetzelfde bedrag dat steeds door minder gerokte mannen wordt verdeeld... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Baas in eigen huis heet zoiets. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be