patrickve |
6 september 2014 19:01 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser
(Bericht 7315780)
Niet in België. Diplomaten in België zijn allemaal carrière diplomaten. Ze hebben allemaal weliswaar een politiek kleur, en die is zoals gebruikelijk van belang bij de postjesverdeling. Echter het zijn geen gebuisde politici.
|
Ah, ok. Ik weet dat in Frankrijk de ambassades vaak dumpingsplekjes zijn voor gebuisde politiekers met verdiensten (of met een geheimpje dat geheim moet blijven :-) ).
Citaat:
En die ambassades en consulaten zijn nodig. Waar moet je als Belg die in bijvoorbeeld Spanje woont aders naar toe om je een nieuw paspoort te halen?
|
Ja, kijk. Ik moet een nieuwe identiteitskaart hebben, en daarvoor moet ik die bekomen van de ambassade in Parijs. Nu is het voor mij ongeveer even ver om naar Parijs te gaan dan naar Brussel. Echter, ik kan het ook per briefwisseling doen met de ambassade in Parijs :-) Ik stuur een hoop documenten op, een aantal gezegelde omslagen waarmee ze mij dinges terugsturen, en een cheque van 20 Euro of zo. En dan sturen ze mij per post mijn nieuwe kaart op. Grappig niewaar :-)
|