Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   5.000 euro voor jonge Belgen die in Syrië willen vechten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=206909)

Universalia 6 september 2014 05:58

5.000 euro voor jonge Belgen die in Syrië willen vechten

Misschien niet echt op zijn plaats in deze rubriek maar ik dacht, ik post hem hier maar, daar het om 'jonge Belgen????' gaat ...

Misschien zijn er van origine best wel enkele idiote Belgische jongeren bij die zich laten verleiden door het geld om mee te gaan strijden maar ik heb toch de indruk dat de meesten niet echt een Belgische roots hebben van die strijders. :roll:

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Ronselaars proberen Belgische tieners naar Syrië te lokken door met bankbiljetten te zwaaien. Verschillende tieners die de afgelopen maanden vertrokken, kregen tot 5.000 euro aangeboden.

subocaj 6 september 2014 09:20

Vergeet niet ze eerst wat wapens van FN te verlappen voor die 5.000 €. De economie moet blijven draaien.

Johan Bollen 6 september 2014 09:34

Wordt oogluikend toegestaan en zelfs gestimuleerd in de hoop dat ze tegen het regime in Syrië gaan vechten. Spelen met vuur doen onze politici. Denken dat we gebaat zouden zijn met chaos in het midden Oosten. Verdeel en heers. Chaos is echter niet te controleren. Het kan zich wel eens tegen de aanstoker keren.

subocaj 7 september 2014 05:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7315707)
Wordt oogluikend toegestaan en zelfs gestimuleerd in de hoop dat ze tegen het regime in Syrië gaan vechten. Spelen met vuur doen onze politici. Denken dat we gebaat zouden zijn met chaos in het midden Oosten. Verdeel en heers. Chaos is echter niet te controleren. Het kan zich wel eens tegen de aanstoker keren.

De dreiging alleen al brengt de aanstokers geld op. De rest interesseert hen niet.
Grondstoffen en winst zijn belangrijker dan mensen.
Voetvolk genoeg om tegen elkaar op te zetten, religies, etnisch, taal, er is altijd wel een reden te vinden die bruikbaar is.
Intussen stijgen de winstmarges, want het spelletje van zogenoemde dreigende tekorten door de instabiele toestanden, geeft hun de kans de prijzen op te drijven.

Nr.10 8 september 2014 19:32

Deze praktijken vinden plaats in de straten van Brussel, Vilvoorde, ...

vlaams realist 8 september 2014 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7315565)
Misschien niet echt op zijn plaats in deze rubriek maar ik dacht, ik post hem hier maar, daar het om 'jonge Belgen????' gaat ...

Misschien zijn er van origine best wel enkele idiote Belgische jongeren bij die zich laten verleiden door het geld om mee te gaan strijden maar ik heb toch de indruk dat de meesten niet echt een Belgische roots hebben van die strijders. :roll:

Bron

Detail tekst:

Ik vind dat dat kan verdubbeld worden door onze overheid . Soort van "vertrek-premie" . Er kan natuurlijk geen terugkeer zijn .
Na verloop van 1 jaar zijn we geld aan het uitsparen .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be