![]() |
Ik heb een vraag aan de separatisten
Ok. Stel nu dat Wallonië beslist om het Nederlands als 1ste taal in te voeren om zo aan te sluiten bij Vlaanderen.
Zouden jullie dat toejuichen of niet? |
Citaat:
zou jij dit toejuichen of niet ?:roll: |
Citaat:
|
Ik weet dat het niet zal gebeuren
Het is puur hypothetisch ! |
Wilt Schotland minder onafhankelijk worden omdat ze dezelfde taal spreken in Engeland?
|
Citaat:
Wallonië wil een deel worden van Vlaanderen (hypothetisch hè), Engeland niet van Schotland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch vind ik dat de huidige taalwetgeving onze vrijheid ondermijnt. Een administratieve taal is nodig maar voor de rest zou men de mensen meer vrijheid moeten geven. Taal wordt nu teveel gebruikt als middel voor een elite om de macht te verwerven. Ongeveer zoals godsdienst vroeger werd gebruikt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe kan dan wel concreet een taal gebruik worden om een elite te bevoordelen? Kunt u uw beschuldiging eens concreet invullen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Taal heeft de rol van godsdienst overgenomen. Het was de CVP destijds die de taalproblemen lanceerde. Daarna zijn ze rechts voorbij gelopen. Maar het ging altijd om de macht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Walen die in Vlaanderen komen wonen moeten Het Nederlands erkennen als de officiële taal van Vlaanderen. Ambtenaren die een landsgedeelte werken dat tweetalig is, moeten de twee talen machtig zijn, hetzelfde met hulpdiensten, ziekenhuizen, ... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be