![]() |
alles draait om innerlijke vrijheid
Wie van julie kan zeggen dat hij vrij is, als men ten minste voor ogen houdt dat een slaaf vrijer kan zijn dan zijn meester?
|
ahhh hier zijde :p
Ik ben niet vrij, ik heb een schuld, een verleden, en veel emoties die me gevangen houden. Wanneer ik mezelf daar van loskoppel kom ik als een vrij man terug, om er weer in te verdwalen en een nieuwe cirkel te draaien. Soms gaat de cirkel lekker aangenaam, soms word ik een vortex gezogen waar ik niet van weet nog levend terug te komen. Which makes it quite profound to me. Sobreity is a nice paradigm. |
Citaat:
|
Citaat:
Indien het zo moeilijk is voor onszelf om ons inwendig vrij te voelen; hoe kunnen we dan van onze omgeving Eisen dat hij vrij zou zijn; vooral als men ervan uitgaat dat onze omgeving de spiegel is van ons innerlijke? Je spreekt over je verleden, je spreekt over je emoties; waarom houden ze ons zo vast of zijn wij het die ze niet willen loslaten en waarom? |
Citaat:
Verkiezen we niet die werkelijkheid op te blazen om onszelf een gevoel van belangrijkheid en onvervangbaarheid aan te praten? Denk u niet dat het mogelijk is om die werkelijkheid tot een minimum te herleiden en af te handelen zodat we een zee van tijd over houden om vrij te zijn? Of neen, liever zichzelf wijs maken dat we zo druk en zo hoognodig bezig zijn ook al is het aan zuivere en onnodige bladvulling van onze tijd hier op aarde. |
(zucht) hippies... :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eén klein voorbeeldje maar, zodat ik me er iets kan bij voorstellen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En je mag er boeken over schrijven ...
|
Citaat:
|
Citaat:
Succes dat die speech had in slavenmiddens in het Oude Rome! |
Citaat:
Nog nooit van gehoord. |
Citaat:
|
Citaat:
Nog zo een roemruchte fabel waar ze de mensen kort mee hielden. Gelukkig is die kwasten hun rijk hier ver uitgezongen. Nu nog hun subsidies afpakken. Moet best mogelijk zijn in tijden van crisis als ze zelfs besnoeien op sportclubs. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be