zonbron |
23 september 2014 05:06 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard
(Bericht 7322877)
Als men al eens begint met de meest enge definitie van ''trol'' te hanteren is er weinig discussie mogelijk denk ik, en het zou veel oplossen.
Zoals deze bv.: Een trol is iemand die herhaaldelijk reageert met one-liners die weinig of niets met de discussie te maken hebben, louter en alleen om herrie te schoppen, herhaaldelijk op de man te spelen, reageert met opmerkingen die niets tot discussies bijdraagt etc.
Het gaat om herhaaldelijk. Zoals zonbron zegt, merkt men dat al snel wie trolt. Maar het spijtige is dat die dat ongestoord mogen blijven doen. Er zijn tal van internationale kwaliteitsforums waar die geen enkele kans krijgen, en mijn ervaring is, dat dit werkelijk de kwaliteit van een forum ten goede komt.
Probleem is, dat dit vrij arbeidsintensief werk is hier voor een moderator om dat te bestraffen. Maar na een tijdje heeft men de les wel geleerd en zou het kunnen beteren. ;-)
|
2!
Ter info, genomen uit het forumreglement:
Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:
dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.
Nu, dat gezegd zijnde... Het dalende aantal waardige posters (wat het aatal lezers betreft is mij dat niet duidelijk) valt heus niet volledig te verklaren vanuit de werking van de moderatie, integendeel.
Ik stel zelf vast, hoe langer hoe meer mensen zich afzijdig van de (geo)politiek en aanverwanten houden.
Vandaar mijn OP, misschien kunnen we op een of andere wijze daar wat verandering in brengen. Ikzelf heb geen voorstel, maar er zijn hier op het forum toch enige denkers aanwezig welke misschien wat nuttigs kunnen voorstellen.
Het platform politcs.be is een uniek instrument, dit voor iedereen. Hoe loodsen we kwaliteit en de interesse van 'het volk' (opnieuw) binnen? Dat was de vraagstelling.
Graag merk ik op dat maatschappelijke (socio/politieke) ontwikkelingen aan de grond van deze problematiek liggen, dat staat dus niet onmiddelijk in verband met de moderatie noch de aanwezigheid van hardnekkige forumtrollen. Deze stoorzenders hebben trouwens ook hun belang, ze vervullen meermaals de smakelijke rol van echte 'eyeopeners' voor de goede verstaander.
Hoe lokken we het betere en ook de 'politiek ontgoochelenden', ondanks de zogenaamde 'ontkende' politieke en sociale 'rampspoed', opnieuw naar dit waardevol platform? Stap voor stap...
;-),
zb
|