![]() |
4 promille en toch niet dronken volgens politie
Bron
Detail tekst: Citaat:
Ach, 4 promille valt nog best mee :roll: 8O p.s. Juist gelezen, dramatisch!!! :cry: Citaat:
Die situatie daar is best gevaarlijk, ik zou daar niet durven fietsen. Sterkte voor ouders/familie en vrienden van het slachtoffertje ... |
Tja, oefening baart kunst.
|
Citaat:
|
Citaat:
'Dronken' zijn is geen objectief vast te stellen feit: sommigen zijn al 'dronken' bij 0.2 promille, andere nog niet bij 4 promille blijkbaar. Zolang je nog recht kan lopen, niet omver valt, niet met dubbele tong praat, ... ben je niet 'dronken'. Dat staat echter volledig los van de alcoholintoxicatie: die is wél objectief vast te stellen. Namelijk: x aantal promille in het bloed. Het is trouwens op basis van die alcoholintoxicatie dat deze bestuurder zal bestraft worden, niet op het feit of hij al dan niet 'dronken' kenmerken vertoonde. Geloof mij vrij, het zal deze man zijn beste dag nog niet zijn daar in de rechtbank... |
vier promille, tklappen niet waard :lol:
|
'alcoholintoxicatie' in plaats van 'dronkenschap' en 4 promille een lichtere straf?
Dit zal tot een nietigverklaring leiden van de vaststelling. |
Citaat:
. |
Wel, ik kan maar akkoord gaan met maximaal drie boetes per 200 meter.
De enige reden daarvoor is: het doet toch echt geen pijn om de snelheidsbeperkingen na te leven; en bijkomend: stel je eens voor dat je één minuut en 30 seconden tijd verliest en later thuis komt, zodat je minder tijd over hebt om met je overspelige vrouw ruzie te maken. Waarom diende je gisteren al geen echtscheidingsvraag in ? |
Citaat:
Alcoholische intoxicatie daarentegen is een objectief waarneembaar gegeven, meetbaar en dus makkelijk kwantificeerbaar. Ik vind het juist erg goed dat men beide termen hanteert. Zo is iemand die twee glazen gedronken heeft en 0,4‰ in het bloed heeft maar toch staat te zwalpen over de baan ook een gevaar. Volgens mij is dit helaas wel toegestaan, doch ik ben daar niet zeker van. Ik kan aannemen dat de Poolse bouwvakkers die ik hier in de buurt aan het werk zie aan de 4‰ raken zonder dat ze uiterlijke kenmerken van dronkenschap vertonen. |
Citaat:
http://wegcode.be/wetteksten/secties...swet/460-t4hs5 Citaat:
|
Dank u voor de verduidelijking.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be