Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   De oorzaak van de jihad . (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207034)

vlaams realist 9 september 2014 17:28

De oorzaak van de jihad .

Laat ik netjes uitleggen door een "slimmere" mens .
https://www.youtube.com/watch?v=ErNKPxrS_Wk

vlaams realist 9 september 2014 17:31

Een "geleerde" met 9 doctoraten . Volgens de uitleg op you tube .
Dus , bron ? You-tube .

vlaams realist 9 september 2014 17:44

En nu de mening van een bekwame Nederlands-sprekende moslim .

Integendeel jij schrijft mij zaken toe die niet terecht zijn. Ten eerste ik ben niet PRO IS in zijn algemeenheid. Wat bij mij past ik dat ik terughoudend ben over mijn oordeel over hen. Zeker omdat eerlijk nieuws moeilijk te verkrijgen is. Dit geld ook voor de kwestie Oekraine / Rusland daarin ben ik ook objectief. Rusland wordt hier als de vijand afgeschilderd ik accepteer dat niet zomaar.

M.b.t IS het zijn mijn moslim broeders zeker niet foutloos. En ik zie ook dingen waarvan ik denk waarom zo? Maar ik weet niet waarom zo daarom veroordeel ik ze niet gelijk. Ik ben erg blij met het Khalifaat omdat ik denk dat dat de rechten en de eer van de Moslims overall in de wereld zal versterken en verbeteren. Een centrale leiding voor de Moslims is 1 van de belangrijkste fundamenten om de Moslims uit hun onderdrukking te helpen. Onderdrukking van dictatoriale regimes, van armoede van corruptie en van vernedering.

De goede dingen die ik zie zijn legio:

1. Vernietigen van afgods plekken.
2. Vechten tegen millitante shi'ieten.
3. Islamitische rechtbanken oprichten.
4. Met Islaam regeren in de straten (handel, kledij etc).
5. Scholen oprichten met islamitische grondslag.
6. Uitschakelen anti islamitische legers en regimes.
7. Beschermen vrouwen kinderen.

etc etc.

Ik kan dus niet zeggen dat tegen ze ben en ik persoonlijk vind dat niemand dat zou moeten doen. Al Nusra een aftakking van Al Qaida heeft aanslagen gepleegd in Europa tegen de gewone burger. Daar ben ik tegenstander van. IS heeft dit nooit gedaan en vecht alleen tegen hun tegenstanders op Eigen gr

vlaams realist 9 september 2014 17:48

Bron ; http://forums.marokko.nl/showthread....5100741&page=9

Wapper 9 september 2014 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antisemiet (Bericht 7320104)
Er is niks mis met echte jihadisten, bijvoorbeeld strijden tegen de zionistische onderdrukker en bezetter.

Zijn er ook valse jihadisten dan?

smiley 9 september 2014 18:55

Citaat:

Er is niks mis met echte jihadisten, bijvoorbeeld strijden tegen de zionistische onderdrukker en bezetter.

Is strijden tegen de islamitische bezetter/onderdrukker toegestaan ?

smiley 9 september 2014 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antisemiet (Bericht 7320133)
Ja, zoals tegen het regime in Bahrein.

Dan heeft de islam wel een probleem.

smiley 9 september 2014 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antisemiet (Bericht 7320151)
Want?

Aangezien de islam voor andersgelovigen onderdrukking is.

smiley 9 september 2014 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antisemiet (Bericht 7320170)
Onzin, in Syrië voor de oorlog leefde (en leven nu nog steeds, in gebied dat in handen is van de regering) christenen en moslims vredig samen. Christenen en moslims hebben gelijke rechten in Syrië.

'On the Bible and Quran we swore we would protect your soil', nummer van het Syrisch Arabisch Leger.
https://www.youtube.com/watch?v=UfNh...utoplay=1&fs=1

Eenheden van het leger betuigen hun medeleven over vermoorde christelijke burgers.

Ja onder het regime van Assad. Maar is het regime van Assad een puur islamitisch regime ? Een kalifaat met sharia ? Een land dat trouwens eens door de islam bezet werd, Syrie was de bakermat van het christendom. Waarom denk je dat jihadis die voor een islamitisch kalifaat vechten Assad weg willen ? Westerlingen willen Assad weg omdat zij een democratie voor ogen hebben. Jihadis vechten echter niet voor een democratie. Hoe vergaat het christenen die in een kalifaat onder de sharia dienen te leven (van anderen nog maar te zwijgen die slechts de keuze hebben tussen bekering of de dood) ? Wat als ze weigeren de dhimmi taks of bloedgeld (door bvb een zoon af te staan die men dan als jihadist opvoed om daarna te worden gebruikt nog andere aan de islam te onderwerpen 'ongelovigen' wereldwijd te bestrijden) te betalen ?

Lukkas 9 september 2014 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antisemiet (Bericht 7320196)
Nee, de Syrische overheid is seculier maar dat is prima compatibele met de islam. Het overgrote deel van de Syrische soennitische moslims steunt de regering. De vrouw van president dr. Bashar al-Assad is dr. Asma al-Assad, een moderne soennitische moslim.

Westerlingen willen Assad niet weg omdat zij een democratie voor ogen hebben, maar omdat Syrië een bondgenoot is van Iran en Rusland, de Libanese verzetsbeweging Hezbollah en het verzet in Gaza steunt. Tevens zijn in 2009 voor de Syrische kust enorme olievelden gevonden, en ook in het binnenland. Dit bedreigt Qatar, dat een bondgenoot is van het westen.

In Iran wordt de sharia toegepast maar daar hebben moslims en christen ook bijna dezelfde rechten, ze moeten alleen een hoofddoek dragen. En 'zelfs' joden hebben het goed in Iran:
"The Iranian Jews have been present in this country for a long time, for some 2,700 [years]. During these 2,700 years they have always been in full understanding with the society, they've lived in friendship and brotherhood, so therefore I don't think that bringing up such an issue could damage the Jewish community in Iran.
http://en.wikipedia.org/wiki/Maurice_Motamed

En nee, zowel joden als christenen moeten geen extra belasting betalen in Iran.

Bijna dezelfde rechten? Dus toch discriminatie op gebied van geloof.

En als zij geen hoofddoek willen dragen, wat gebeurt er dan?

JeeBee 9 september 2014 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antisemiet (Bericht 7320196)
Nee, de Syrische overheid is seculier maar dat is prima compatibele met de islam. Het overgrote deel van de Syrische soennitische moslims steunt de regering. De vrouw van president dr. Bashar al-Assad is dr. Asma al-Assad, een moderne soennitische moslim.

Westerlingen willen Assad niet weg omdat zij een democratie voor ogen hebben, maar omdat Syrië een bondgenoot is van Iran en Rusland, de Libanese verzetsbeweging Hezbollah en het verzet in Gaza steunt. Tevens zijn in 2009 voor de Syrische kust enorme olievelden gevonden, en ook in het binnenland. Dit bedreigt Qatar, dat een bondgenoot is van het westen.

In Iran wordt de sharia toegepast maar daar hebben moslims en christen ook bijna dezelfde rechten, ze moeten alleen een hoofddoek dragen. En 'zelfs' joden hebben het goed in Iran:
"The Iranian Jews have been present in this country for a long time, for some 2,700 [years]. During these 2,700 years they have always been in full understanding with the society, they've lived in friendship and brotherhood, so therefore I don't think that bringing up such an issue could damage the Jewish community in Iran.
http://en.wikipedia.org/wiki/Maurice_Motamed

En nee, zowel joden als christenen moeten geen extra belasting betalen in Iran.

In 1946 leefden in de Arabische landen circa een miljoen joden. In 2000 zijn het er minder dan 10.000. Hoe zou dat toch komen?

In 1948 waren er in Iran 150.000 joden. Daarvan bleven er in 2011 nog 8.700 over. Maar toegegeven, ze hebben het daar, relatief gezien, beter dan in de Arabische landen. Maar de grote uittocht, vooral na de revolutie zegt toch ook hier iets.

En, meer bepaald wat je uitdrukking 'bijna dezelfde rechten' betreft, de positie van de erkende minderheden (Zoroastriërs, Joden en Christenen) is in wezen terug gereduceerd (na de revolutie) tot ongeveer het dhimmi-statuut waarbij ze uitgesloten zijn van ambtelijke functies, leger, enz). De positie van de anderen is nog veel slechter: het vermoorden van afvalligen of heidenen - daaronder ook de Baha'i is - zelfs niet strafbaar.

Het is dus niet de bijna rozengeur en maneschijn die je zoetgevooisd wil doen geloven.

Dixie 9 september 2014 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee (Bericht 7320479)
In 1946 leefden in de Arabische landen circa een miljoen joden. In 2000 zijn het er minder dan 10.000. Hoe zou dat toch komen?

In 1948 waren er in Iran 150.000 joden. Daarvan bleven er in 2011 nog 8.700 over.

voor Jodenhaters zal het weer niet waar zijn :roll:

TV-verslaafde 9 september 2014 23:47

Je bent een jood dr geboorte. Laten we alle religies zo regelen. Dat zou al veel zever voorkomen. Met dat domme bekeren altijd.

Een jood heeft mij nog nooit lastiggevallen met bekeerpraatjes. Christenen en moslims wel...

DeProf_eet 9 september 2014 23:54

Citaat:

Er is volgens mij inderdaad niets mis met echte jihadisten, zolang de ene jihadist maar strijd tegen de andere, of tegen mensen zoals U, die ze niet alle vijf op een rij hebben. En ik kan het weten, want ik ben de Profeet.

Snerror 10 september 2014 05:00

Citaat:

Grappig hoe altijd de Israëli's er worden bijgesleurd. Het lijkt een constante te zijn.

Nierika 10 september 2014 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7320031)
Laat ik netjes uitleggen door een "slimmere" mens .
https://www.youtube.com/watch?v=ErNKPxrS_Wk

Eigenlijk is zijn betoog één lange klaagzang die, moest een westerling het stellen, als racisme werd beschouwd.
Maar ipv in te zien dat het de islam zelf is die aan de grondslag ligt van de armoede, vernedering, het voedseltekort en de ongeletterdheid, vraagt deze sikkejnog meer islam...

JeeBee 10 september 2014 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antisemiet (Bericht 7320539)
Dat komt omdat ze vrijwillig zijn verhuist naar Israel. De grote uittocht was omdat ze onterechte angst hadden.

Bron?

Ja, ja, vrijwillig verhuisd, onterechte angst. Mensen 'verhuizen' niet allemaal van daar waar ze al eeuwen ongeteld wonen wegens 'onterechte' angst in een proces dat jaren lang voortduurt. Meer nog, ze laten hun huis en bezittingen niet zo maar achter om als een dief in de nacht te vertrekken.

Mijn bron is een recente cursus zoals gegeven aan de KUL over islamitisch recht.

Wapper 10 september 2014 10:34

Exit Antisemiet. :lol:

Nierika 10 september 2014 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7320834)
Exit Antisemiet. :lol:

Dit topic is meteen heel wat korter...

andev 10 september 2014 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7320891)
Dit topic is meteen heel wat korter...

En velen onder ons zijn dat gezeik en geklaag over het moslimgedoe meer dan beu, wat ze ook nog te vertellen hebben...
Die lieden met hun speciale godsdienst horen hier niet thuis, zo simpel is het.
Ook al leven zij in de waan dat ze de ganse wereld moeten overspoelen.
De "wereld" wacht niet meer op hen dan op een rattenplaag.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be