![]() |
War on drugs: compleet fiasco.
Gelukkig beginnen zelfs politici dit in te zien, en vallen stilletjesaan de "schellen van de ogen".
Koffi Anan neemt het voortouw. Hopelijk zien ook onze politici in dat het continu verrijken van misdaadorganisaties op kap van de volksgezondheid een slecht idee is. http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...gsbeleid.dhtml |
Ik heb altijd al gezegd: verstrek gratis cocaïne en heroïne aan onverbeterlijke drugsverslaafden. Behandel hen uiteraard niet als een crimineel. Dit heeft toch geen zin.
Dan stort de drugshandel in elkaar. Maar om drugshandelaars te decriminaliseren, is wel een brug te ver. |
Citaat:
|
Ik lees daar in onvoldoende zaken om mij te overtuigen.
Men gunt de misdaadwereld die winsten niet. Maar denken zij nu echt dat na een legalisering van een hele hoop drugs, dat die mannen zich dan plots gaan uiten als brave burgermannetjes? De Schoof denkt eer dat zij dan elders gemakkelijke winsten gaan opzoeken. Mogelijks in de sector "erg gevaarlijke vb. synthetische drugs" of whatever. En dan zitten we met gemakkelijk toegankelijke drugs op iedere straathoek, èn dezelfde criminelen als vroeger. De Schoof herhaalt nog eens: werk een volledig preventief programma uit voor het probleem alcohol. Alcohol dus is legaal en blijft legaal; maar de uitgebreide preventie zorgt voor een groot deel van oplossing voor alle problemen die zich nu stellen met alcohol. Als dat programma dan lukt, dan pas kunnen we beginnen met legaliseren van vb. cannabis, met tegelijk een preventief breed programma. . |
Citaat:
Er is trouwens geen war on drugs. Bij mij zou war on drugs ook een economische oorlog impliceren: de markt verstoren door gratis producten uit te delen, zodat de criminelen plots met grote stocks zitten die ze niet kwijt geraken; vervolgens de gratis verspreiding plots stop zetten, zodat de prijs enorm de hoogte in gaat ... Bij mij zou er per gevang een drugshond moeten zijn. enz. enz. . |
Citaat:
Of hetzelfde verder doen waar we al decennia mee bezig zijn... Alcoholpreventie heeft op jongeren hetzelfde effect als een mug die tegen mijn koplamp vliegt... |
Citaat:
Het zijn 2 zeer eenvoudige producten die kunnen aangemaakt worden. De overheid kan onder controle opdracht geven aan een bedrijf om dit te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Drugspreventie haalt volgens mij geen zak uit. Het werkt langs geen kanten.
Je kunt het 1 , 2 , 3 keer zeggen 'ventje, drugs is slecht hoor' Daar hebben die gasten geen oren naar. Je kunt enkel 1 of 2 keer een poging doen om mensen van de drugs af te halen of als het niet lukt, aan 'stervensbegeleiding' doen, door hen drugs gratis te geven. Zal de samenleving minst kosten en de drugseconomie stort in elkaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet ook niet of we onze sociale zekerheid nog eens extra mogen belasten met het bekostigen van drugs. Legaliseer het spul gewoon en behandel het als drank en sigaretten. |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens officiële handel in papaver en cocaplanten bestaat al hoor. Het wordt gebruikt in de farmasector. |
Citaat:
|
Citaat:
We kunnen wel de analyse maken wat het meest kost aan de samenleving: Drugsverslaafden overlast laten veroorzaken aan de samenleving, en nog eens het zoveelste rehabilitatieprogramma opstarten. De bijhorende misdaden en criminele organisaties. Of een paar serres die deze plantjes kweken, een labo met 10 mensen die de drugs prepareren, en in een ziekenhuis met verpleegster installeren die een keer per dag een piekuur in hun gat schiet met heroïne. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be