![]() |
Bevat festivalbier minder alcohol dan gewone pint ??
Bevat festivalbier minder alcohol dan gewone pint ??
http://www.hln.be/hln/nl/39/Lekker-E...one-pint.dhtml Klopt dit of klopt dit niet ?? Ik drink geen alkoholische dranken , dus ik kan niet antwoorden :( |
We kennen het begrip kermispintjes.
Voor zover ik weet was dat een oude truk van de cafébazen om tijdens carnaval bier met een scheut water te serveren. In 1 specifiek geval weet ik zeker dat de cafébaas na 16u vaten aansloeg die s' ochtens maar voor een kwart leeggedronken waren, en dat kwart was aangevuld met water en een dikke schep suiker. Het zou me niet verbazen dat er nog steeds van die grappen uitgevoerd worden. |
Citaat:
Kermispinten zijn momenteel pintjes met een iets grotere schuimkraag. |
Het zou me in ieder geval niet verwonderen. In België halen ze allerlei trukken uit mensen het geld uit hun zakken te kloppen. Ofwel zijn de brouwers de schuldige ofwel de festivalorganisatoren.
|
Ik kan mij niet voorstellen dat brouwerijen hun productielijn gaan aanpassen voor festivals.
|
Citaat:
|
2,5 %.
En dan zijn er nog mensen die hier dronken van worden. |
Citaat:
|
Op sommige festivals is er inderdaad bier met een lager alcoholgehalte, ze serveren daar Heineken.
|
Citaat:
|
Was ooit bij een concert van één of andere metalgroep, bier was niet te zuipen en later bij de Stones zelfde laken en pak.
Zie je mensen boven hun hoofd sjouwen met een papieren houder met 8 bier in plastic bekertjes dat natuurlijk grotendeels gemorst wordt. Woekerprijzen van 3 tot 5 euro per glas. In mijn tijd kon je nog gewoon een fles whiskey of jenever naar binnen smokkelen. En in elkaar worden geslagen door Hells Angels. ![]() Rolling Stones Zuiderpark Den Haag. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be