Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nederland schrapt "knecht", "zwart" en "roe" in Sinterklaasliedjes (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207118)

steventje 12 september 2014 09:53

Nederland schrapt "knecht", "zwart" en "roe" in Sinterklaasliedjes

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cu...djes-Aangepast

Het begin van het einde?

Skobelev 12 september 2014 10:04

de politiek correcte waanzin. Waarom maken ze gewoon elke blanke niet af en laten het land aan de inwijkelingen?

Thuleander 12 september 2014 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7323317)
de politiek correcte waanzin. Waarom maken ze gewoon elke blanke niet af en laten het land aan de inwijkelingen?

Idd.
Waarom moet het zo langzaam een geleidelijk gaan?
Pussies.

circe 12 september 2014 10:14

Citaat:

Een greep uit de aanpassingen
Uit "Sinterklaasje, kom maar binnen"
Oorspronkelijk: Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht, want we zitten allemaal even recht.
Nu: Sinterklaasje kom maar binnen met je Piet, want we zingen allemaal blij een lied.

.
kweeniehoor.... De Sint met zijn (grote?) piet?

Citaat:

Oorspronkelijk: En we zingen en we springen en we zijn zo blij, want er zijn geen stoute kinderen bij.
Nu: En we zingen en we springen en we zijn zo blij, en we dansen samen zij aan zij.

Uit "Zie ginds komt de stoomboot"
Oorspronkelijk: Zijn knecht staat te lachen en roept ons reeds toe. Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe.
Nu: Kijk, Piet staat te lachen en roept naar de kant: ik heb genoeg lekkers voor heel Nederland.

Uit "Daar wordt aan de deur geklopt"
Oorspronkelijk: Want al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed.
Nu: Hij is hier voor jou en mij, kom er maar bij
de politiek correcten hebben duidelijk ook nooit leren dichten en rijmen... de versvoeten kloppen niet en het Nederlands is ook al erbarmelijk (maar dat is natuurlijk veel minder erg dan dat "piet" zwart zou zien.

Ulrik 12 september 2014 10:30

Onze grootouders hebben gevochten voor onze vrijheid en dit soort van “Born again nazi’s” maakt alles kapot.

Lukkas 12 september 2014 10:35

Een mens zou er op den duur nog fier op zijn dat hij een racist is.

circe 12 september 2014 10:35

Binnenkort zal het woord "piet" ook wel verboden worden zeker?

SMI94 12 september 2014 10:44

Kan mij iemand mij een keer in simpele bewoordingen uitleggen waarom ik zou moeten wakker liggen van sinterklaasliedjes? En van het feit dat ze daar in Holland wat aan die tekst gaan prutsen?

Het interesseert mij werkelijk geen hol hoor, net zoals 99,9% van de andere Belgen of Vlamingen.

Ulrik 12 september 2014 11:04

Niemand hoeft wakker te liggen van Sinterklaasliedjes.
Waar het om gaat is dat we steeds verder afglijden naar een soort van totalitaire heilstaat, waar je constant op je tellen moet passen of je niks verkeerd heb gedaan of gezegd.
Op basis van de tendens die nu ingezet is in Nederland heeft Wilders straks wel een heel sterk precedent om aan de slag te gaan.

Allesstroomt 12 september 2014 11:07

Misschien moet de tekst van de koran ook een beetje aangepast worden in Nederland. En die van de bijbel. Want wat in die boeken staat gaat wel een beetje verder dan geknecht en geroe. En als we dan toch bezig zijn kunnen we knippen in nogal wat films, boeken, liedjes, ... , misschien moeten we blanke wc potten ook maar verbieden en ze een neutrale kleur geven. Ik voel me beledigd telkens iemands stront tegen het blanke email spletterd. Vanaf nu spreek ik elke zwarte in Nederland aan met zwarte piet. Zo heten ze daar toch allemaal blijkbaar.

cookie monster 12 september 2014 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steventje (Bericht 7323307)

Dit ruikt naar sexisme & pedofilie :(

circe 12 september 2014 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt (Bericht 7323374)
Misschien moet de tekst van de koran ook een beetje aangepast worden in Nederland. En die van de bijbel. Want wat in die boeken staat gaat wel een beetje verder dan geknecht en geroe. En als we dan toch bezig zijn kunnen we knippen in nogal wat films, boeken, liedjes, ... , misschien moeten we blanke wc potten ook maar verbieden en ze een neutrale kleur geven. Ik voel me beledigd telkens iemands stront tegen het blanke email spletterd. Vanaf nu spreek ik elke zwarte in Nederland aan met zwarte piet. Zo heten ze daar toch allemaal blijkbaar.

hahahahaha nu lig ik telkens in een deuk als ik naar het WC ga. Ik ga me binnenkort een bruine WC pot kopen! Zou het CGKR daar iets op tegen hebben?

Lukkas 12 september 2014 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 (Bericht 7323350)
Kan mij iemand mij een keer in simpele bewoordingen uitleggen waarom ik zou moeten wakker liggen van sinterklaasliedjes? En van het feit dat ze daar in Holland wat aan die tekst gaan prutsen?

Het interesseert mij werkelijk geen hol hoor, net zoals 99,9% van de andere Belgen of Vlamingen.

Wat een kortzichtig gelul.

Charlie don't Surf 12 september 2014 12:18

Jaja...

Het Oosten 12 september 2014 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steventje (Bericht 7323307)

Goed zo.

Skobelev 12 september 2014 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7323345)
Binnenkort zal het woord "piet" ook wel verboden worden zeker?

Alle blanke Pieten laten kelen?

circe 12 september 2014 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7323448)
Alle blanke Pieten laten kelen?

besnijden?

Zucht 12 september 2014 16:42

Hoe noemt men in NL de "knechten" in wielerploegen tegenwoordig ?

Mylai 12 september 2014 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik (Bericht 7323340)
Onze grootouders hebben gevochten voor onze vrijheid en dit soort van “Born again nazi’s” maakt alles kapot.

Er zaten meer grootouders van ons bij de SS dan in het verzet.

Ulrik 12 september 2014 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mylai (Bericht 7323876)
Er zaten meer grootouders van ons bij de SS dan in het verzet.

Het zou goed kunnen dat voorouders van politiek correcte racisten bij de SS zaten, uit de manier van handelen blijken inderdaad parallellen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be