Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   muis in de slaapkamer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207176)

Guinevere 14 september 2014 20:10

muis in de slaapkamer

Sinds afgelopen nacht hoor ik één of meerdere muizen in m'n slaapkamer nota bene. De kamer van alle kamers, weldra een ex-kamer, dat wel. Ik werd 's nachts uit mijn slaap opgeschrikt en daarnet zag ik er een klein grijs-zwart ding van de ene naar de andere kant lopen! En ik ben echt wel vies van muizen.
Wat doe ik er tegen voor de periode dat ik hier nog zit? Liefst goedkope oplossingen voorstellen, met dank.

Henri1 14 september 2014 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7326021)
Sinds afgelopen nacht hoor ik één of meerdere muizen in m'n slaapkamer nota bene. De kamer van alle kamers, weldra een ex-kamer, dat wel. Ik werd 's nachts uit mijn slaap opgeschrikt en daarnet zag ik er een klein grijs-zwart ding van de ene naar de andere kant lopen! En ik ben echt wel vies van muizen.
Wat doe ik er tegen voor de periode dat ik hier nog zit? Liefst goedkope oplossingen voorstellen, met dank.

Best dit product voeren:

Guinevere 14 september 2014 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7326029)
Best dit product voeren:

Gaat die dan wegblijven of dood?

Bobke 14 september 2014 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7326057)

Nee, ge gaat geen muizen meer zien zodra de fles leeg is.

Henri1 14 september 2014 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7326057)

Nope, ze worden zat en u kunt ze dan gemakkelijk verwijderen.

Moest het product geen effect hebben kunt u het altijd nog zelf consumeren.

Win-Win situatie dus.

Wapper 14 september 2014 20:40

Muizen vluchten nu massaal binnen omdat het 's nachts kouder wordt. Wij zetten in dit seizoen daarom altijd de airco op minimum.

P.S. Dit geldt ook voor spinnen!!

Guinevere 14 september 2014 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7326066)
Nope, ze worden zat en u kunt ze dan gemakkelijk verwijderen.

Moest het product geen effect hebben kunt u het altijd nog zelf consumeren.

Win-Win situatie dus.

Ik drink geen smirnoff, eigenlijk bijna geen alcohol. Het zou dus geldverspilling zijn moest het ook niet werken op de muizen.

Guinevere 14 september 2014 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7326090)
Muizen vluchten nu massaal binnen omdat het 's nachts kouder wordt. Wij zetten in dit seizoen daarom altijd de airco op minimum.

P.S. Dit geldt ook voor spinnen!!

Ah zo, dat verklaart veel! Bedankt voor deze bijdrage. Ik had enkele dagen ook een spin over de vloer zien kruipen maar na de muizen begon ik te denken dat het aan mijn slaapkamer lag. Die beesten komen ook nergens anders dan in de slaapkamer, die de koudste van het hele huis is, dus best bizar.

Bon, ik haal gif in huis.

Zipper 14 september 2014 21:59

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7326128)
Ah zo, dat verklaart veel! Bedankt voor deze bijdrage. Ik had enkele dagen ook een spin over de vloer zien kruipen maar na de muizen begon ik te denken dat het aan mijn slaapkamer lag. Die beesten komen ook nergens anders dan in de slaapkamer, die de koudste van het hele huis is, dus best bizar.

Bon, ik haal gif in huis.

ge gaat zo'n lief diertje toch niet vergiftigen, zeker ?? :-(

maddox 14 september 2014 23:02

In Huize Chaos hebben we een natuurlijk afweersysteem tegen levende muizen.

Het enige nadeeltjes zijn dat na het binnenbrengen de muizen niet noodzakelijk dood zijn, en na het doden niet noodzakelijk volledig opgegeten.

Tot een paar jaar terug was dat geen punt. Onze Duitse herder vond levende muis geleverd door onze katten heerlijk. Een horse d'oevre als het ware. Hapslikweg.

Dus ik stel voor dat ik eens langskom, met een reismand waar 1 machtige jager inzit. In dit geval onze Isegrim.

Xenophon 14 september 2014 23:51

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7326227)

Het enige nadeeltjes zijn dat na het binnenbrengen de muizen niet noodzakelijk dood zijn, en na het doden niet noodzakelijk volledig opgegeten.

Tot een paar jaar terug was dat geen punt. Onze Duitse herder vond levende muis geleverd door onze katten heerlijk. Een horse d'oevre als het ware. Hapslikweg.

Dus ik stel voor dat ik eens langskom, met een reismand waar 1 machtige jager inzit. In dit geval onze Isegrim.

De mijne zijn tanden zijn precies groter.

maddox 14 september 2014 23:57

Daar kan ik geen uitspraak over doen.

Wat ik wel kan zeggen dat van onze 7 rakkers Isegrim wel de meest succesvolle van de hoop is.

Xenophon 15 september 2014 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7326277)
Daar kan ik geen uitspraak over doen.

Wat ik wel kan zeggen dat van onze 7 rakkers Isegrim wel de meest succesvolle van de hoop is.

De mijne op de foto vangt gewoonlijk alleen motten.

maddox 15 september 2014 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7326284)
De mijne op de foto vangt gewoonlijk alleen motten.

Bij ons varieert het tussen spitsmuisjes, kleine ratjes, mollen, duiven tot en met patrijzen. Met als afwisseling, stukken gebraden kip of schaap.

bembem 15 september 2014 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7326227)

wat een schattig kattekopje zeg :-))))))

bembem 15 september 2014 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7326188)
ge gaat zo'n lief diertje toch niet vergiftigen, zeker ?? :-(

³!

ik had vroeger zo'n wit laboratorium (albino) muisje, zo'n lief beestje, muisjes zijn wel degelijk aanhankelijke diertjes en slim ook ... én proper! dat beestje waste zichzelf dagelijks (net als een kat/poes) met zijn 2 pootjes achter zijn oren en dan de rest van zijn lijfje, ook ging die altijd zijn behoeftes doen in 1 van de hoeken ver van zijn "huisje" :lol:

bembem 15 september 2014 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7326273)
De mijne zijn tanden zijn precies groter.

dat zijn inderdaad grote tanden voor een kat ...

piazzolla 15 september 2014 00:52

muizen zijn huisdieren, dit zijn geen ratten he ... :x
" De meest diervriendelijke en effectieve bestrijding wordt bereikt door het huis goed schoon te houden en vooral bakvet op het gasfornuis, broodkruimels op de vloer of in het broodrooster, etensresten op en in pannen te verwijderen, en geen eten in open verpakkingen te laten slingeren." (wiki)

Muizen hebben een zeer goed aanpassingsvermogen, en hebben het snel door wat er aan de hand is:

nog uit wiki: " Deze soort heeft zich in de voetstappen van de mens over vrijwel de hele wereld verspreid. Hierdoor is de huismuis na de mens het zoogdier met de grootste verspreiding ter wereld."

bembem 15 september 2014 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla (Bericht 7326307)
muizen zijn huisdieren, dit zijn geen ratten he ... :x
" De meest diervriendelijke en effectieve bestrijding wordt bereikt door het huis goed schoon te houden en vooral bakvet op het gasfornuis, broodkruimels op de vloer of in het broodrooster, etensresten op en in pannen te verwijderen, en geen eten in open verpakkingen te laten slingeren." (wiki)

Muizen hebben een zeer goed aanpassingsvermogen, en hebben hebben het snel door wat er aan de hand is:

nog uit wiki: " Deze soort heeft zich in de voetstappen van de mens over vrijwel de hele wereld verspreid. Hierdoor is de huismuis na de mens het zoogdier met de grootste verspreiding ter wereld."

ratten zijn ook lieve beestjes hoor

SDX 15 september 2014 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7326289)
wat een schattig kattekopje zeg :-))))))

Mooi èh? :)

Die van Xeno ook. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be