Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Ok, en wat nu? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207180)

Lance 14 september 2014 22:13

Ok, en wat nu?

Laat ons even afstappen van de klassieke discussies of de Westerse wereld beter af zou zijn zonder moslims al dan niet, want dat leidt toch nergens toe.

Ik sta open voor ieders mening, dus ik wil even aannemen dat zoals bijv. Circe beweert, België een betere plaats zou zijn zonder moslims. Ok. En we nemen dan de stelling aan: al wie zijn andere cultuur en geloof niet wil opgeven: buiten! Ok.
We weten echter allemaal dat de meerderheid van de moslims hun geloof nooit zal opgeven en ook niet zonder slag of stoot op de vlieger richting land van origine zal gezet kunnen worden. Ok, en wat nu?

Hoe willen jullie praktisch te werk gaan? Gaan jullie ze doodschieten als ze beslissen van terug te vechten? Gaan jullie ze in stilte naar een concentratiekamp voeren? Kunnen jullie de mogelijke sociale drama's onder ogen zien?

Ik zou graag weten wat mensen als Circe (en andere volgelingen) effectief zouden doen als het zover zou komen, want ik ben van het principe: als ge iets predikt, al of niet terecht, moet ge ook kunnen omgaan met de mogelijke (verregaande) consequenties...

bembem 15 september 2014 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7326199)
Laat ons even afstappen van de klassieke discussies of de Westerse wereld beter af zou zijn zonder moslims al dan niet, want dat leidt toch nergens toe.

Ik sta open voor ieders mening, dus ik wil even aannemen dat zoals bijv. Circe beweert, België een betere plaats zou zijn zonder moslims. Ok. En we nemen dan de stelling aan: al wie zijn andere cultuur en geloof niet wil opgeven: buiten! Ok.
We weten echter allemaal dat de meerderheid van de moslims hun geloof nooit zal opgeven en ook niet zonder slag of stoot op de vlieger richting land van origine zal gezet kunnen worden. Ok, en wat nu?

Hoe willen jullie praktisch te werk gaan? Gaan jullie ze doodschieten als ze beslissen van terug te vechten? Gaan jullie ze in stilte naar een concentratiekamp voeren? Kunnen jullie de mogelijke sociale drama's onder ogen zien?

Ik zou graag weten wat mensen als Circe (en andere volgelingen) effectief zouden doen als het zover zou komen, want ik ben van het principe: als ge iets predikt, al of niet terecht, moet ge ook kunnen omgaan met de mogelijke (verregaande) consequenties...

Als het zover zou komen .. tja, dat kun je nu eigenlijk niet weten hoe iemand effectief zou reageren, echter kan men stellen dat de mens een wolf is voor zijn medemens "homo homini lupus est" .. geen uitzonderingen, een voorbeeldje: in de tijd in de concentratiekampen - op het moment dat het gas uit de douche kwam, en iedereen wanhopig naar een uitweg zocht, bleek achteraf dat ouders in hun doodsstrijd hun eigen kinderen hadden vertrappeld ... dus ja, als mensen hun eigen familie vertrappelen in een ieder-voor-zich situatie, dan gaan ze zeker geen vreemden voor laten gaan als je begrijpt wat ik bedoel ....

SDX 15 september 2014 01:14

Er zou in i.i.g. meer plaats vrijkomen in de gevangenissen.

In èlk Europees land trouwens.

maddox 15 september 2014 05:34

Het resultaat. Ik denk dat Libanon een prima voorbeeld is van hoe het kan gaan.

En neen, concentratiekampen en uitroeien is geen oplossing. Te duur en het levert alleen maar gezeik met de rest van de wereld op.

Misschien dat we eens iets van de Chinezen kunnen leren, die hebben het probleem blijkbaar wel onder controle zonder dat de wereld veel meer doet dan eens mompelen.

mvd 15 september 2014 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7326341)

Als in 'de christenen laten hun geloof varen, en verdwijnen bijgevolg ten koste van de moslims' ?

Citaat:

En neen, concentratiekampen en uitroeien is geen oplossing. Te duur en het levert alleen maar gezeik met de rest van de wereld op.

Misschien dat we eens iets van de Chinezen kunnen leren, die hebben het probleem blijkbaar wel onder controle zonder dat de wereld veel meer doet dan eens mompelen.

En de politie moet daarvoor natuurlijk eerst terug 'bepaalde wijken' in durven.

:roll:

maddox 15 september 2014 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7326501)
Als in 'de christenen laten hun geloof varen, en verdwijnen bijgevolg ten koste van de moslims' ?

Welke keuze hadden de andersgelovigen in Libanon op't moment de moslims de overhand kregen?

Citaat:

En de politie moet daarvoor natuurlijk eerst terug 'bepaalde wijken' in durven.
Ik denk dat het simpeler op te lossen is.
We richten moslim enclaves op. En we zijn lief, we starten die met normale infrastructuur en diensten. Maar als de moslims eisen dat die infrastructuur en diensten halal zijn, mogen ze er zelf voor zorgen.

Buiten die enclaves is geloof/religie een persoonlijke zaak, een hobby waar men niemand anders mee lastig mag vallen.

mvd 15 september 2014 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7326509)
Welke keuze hadden de andersgelovigen in Libanon op't moment de moslims de overhand kregen?

Hoe komt het dat de moslims de overhand hebben gekregen?

Citaat:

Ik denk dat het simpeler op te lossen is.
We richten moslim enclaves op. En we zijn lief, we starten die met normale infrastructuur en diensten. Maar als de moslims eisen dat die infrastructuur en diensten halal zijn, mogen ze er zelf voor zorgen.

Wat met moslims die weigeren in zo'n enclave te gaan wonen?

Citaat:

Buiten die enclaves is geloof/religie een persoonlijke zaak, een hobby waar men niemand anders mee lastig mag vallen.

Wat versta je precies onder ''niemand mee lastig vallen''? Moeten christenen en joden ook in enclaves?

maddox 15 september 2014 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7326510)
Hoe komt het dat de moslims de overhand hebben gekregen?

De moslims daar waren plots met meer, en ze schuwen grof geweld niet.
Citaat:

Wat met moslims die weigeren in zo'n enclave te gaan wonen?
Die moeten dan voldoen aan de andere regeltjes waar ook iedereen buiten die enclaves zich aan moeten houden.

Citaat:

Wat versta je precies onder ''niemand mee lastig vallen''?
Hetgeen onder de overlastregels valt.

Citaat:

Moeten christenen en joden ook in enclaves?
Niemand moet.

Ulrik 15 september 2014 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7326199)

Niet mee akkoord.
Zo lang men niet vrij van elke intimidatie de stap kan zetten om de islam te verlaten kan je deze claim niet maken.

mvd 15 september 2014 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7326552)
De moslims daar waren plots met meer, en ze schuwen grof geweld niet.

Hoe komt dat?

Citaat:

Die moeten dan voldoen aan de andere regeltjes waar ook iedereen buiten die enclaves zich aan moeten houden.

Zoals nu?

vlijmscherp 15 september 2014 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7326321)
Er zou in i.i.g. meer plaats vrijkomen in de gevangenissen.

In èlk Europees land trouwens.

je antwoordt niet op de vraag. Hoe ga je dat regelen?

vlijmscherp 15 september 2014 12:51

Citaat:

er zijn daar toch ook problemen met de Oeigoeren?

vlijmscherp 15 september 2014 12:52

Citaat:

wat is dan het verschil met nu?

maddox 15 september 2014 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7326600)
er zijn daar toch ook problemen met de Oeigoeren?

Er zijn daar problemen met de Oeigoeren , maar die zijn op hetzelfde niveau als het allahtoons gezeik hier.

maddox 15 september 2014 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7326602)
wat is dan het verschil met nu?

Dat moslims hun eigenheid kunnen bewaren zonder die op te dringen aan anderen. In hun enclave.

vlijmscherp 15 september 2014 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7326609)
Dat moslims hun eigenheid kunnen bewaren zonder die op te dringen aan anderen. In hun enclave.

nogmaals, wat is het verschil met nu?

mvd 15 september 2014 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7326609)

De facto zijn er zo'n enclaves. Het probleem is dat ze altijd maar groter worden. Uw idee is blijkbaar om hen staatkundig te gemoed te komen.

Begin jij altijd zo vroeg op de dag te drinken?

mvd 15 september 2014 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7326606)
Er zijn daar problemen met de Oeigoeren , maar die zijn op hetzelfde niveau als het allahtoons gezeik hier.

Wat is het nu? Hebben de Chinezen 'het probleem wel onder controle' of is het dezelfde situatie als hier?

maddox 15 september 2014 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7326612)
nogmaals, wat is het verschil met nu?

Oh, binnen die enclaves is er geen verbod op boerka's, onverdoofd slachten en recrutering voor IS en dergelijke groepen.

maddox 15 september 2014 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7326617)
De facto zijn er zo'n enclaves. Het probleem is dat ze altijd maar groter worden. Uw idee is blijkbaar om hen staatkundig te gemoed te komen.

Begin jij altijd zo vroeg op de dag te drinken?

Voor mij is het midden in de nacht. Helaas kan ik niet slapen wegens wegenwerken.

En ja, ik wil "hen" tegemoetkomen. Is dat zo erg?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be