![]() |
Ok, en wat nu?
Laat ons even afstappen van de klassieke discussies of de Westerse wereld beter af zou zijn zonder moslims al dan niet, want dat leidt toch nergens toe.
Ik sta open voor ieders mening, dus ik wil even aannemen dat zoals bijv. Circe beweert, België een betere plaats zou zijn zonder moslims. Ok. En we nemen dan de stelling aan: al wie zijn andere cultuur en geloof niet wil opgeven: buiten! Ok. We weten echter allemaal dat de meerderheid van de moslims hun geloof nooit zal opgeven en ook niet zonder slag of stoot op de vlieger richting land van origine zal gezet kunnen worden. Ok, en wat nu? Hoe willen jullie praktisch te werk gaan? Gaan jullie ze doodschieten als ze beslissen van terug te vechten? Gaan jullie ze in stilte naar een concentratiekamp voeren? Kunnen jullie de mogelijke sociale drama's onder ogen zien? Ik zou graag weten wat mensen als Circe (en andere volgelingen) effectief zouden doen als het zover zou komen, want ik ben van het principe: als ge iets predikt, al of niet terecht, moet ge ook kunnen omgaan met de mogelijke (verregaande) consequenties... |
Citaat:
|
Er zou in i.i.g. meer plaats vrijkomen in de gevangenissen.
In èlk Europees land trouwens. |
Het resultaat. Ik denk dat Libanon een prima voorbeeld is van hoe het kan gaan.
En neen, concentratiekampen en uitroeien is geen oplossing. Te duur en het levert alleen maar gezeik met de rest van de wereld op. Misschien dat we eens iets van de Chinezen kunnen leren, die hebben het probleem blijkbaar wel onder controle zonder dat de wereld veel meer doet dan eens mompelen. |
Citaat:
Citaat:
:roll: |
Citaat:
Citaat:
We richten moslim enclaves op. En we zijn lief, we starten die met normale infrastructuur en diensten. Maar als de moslims eisen dat die infrastructuur en diensten halal zijn, mogen ze er zelf voor zorgen. Buiten die enclaves is geloof/religie een persoonlijke zaak, een hobby waar men niemand anders mee lastig mag vallen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zo lang men niet vrij van elke intimidatie de stap kan zetten om de islam te verlaten kan je deze claim niet maken. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Begin jij altijd zo vroeg op de dag te drinken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ja, ik wil "hen" tegemoetkomen. Is dat zo erg? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be