![]() |
Nederlandse minister wil gemeenschappelijke voetbalcompetitie
Wie zei ook alweer dat de Benelux op zijn gat zat? Uit het snelnieuws van De Standaard:
Nederlandse minister wil gemeenschappelijke voetbalcompetitie ![]() BRUSSEL - De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Bernard Bot heeft vanmorgen een voorstel voor een gemeenschappelijke Belgisch-Nederlandse voetbalcompetitie gelanceerd. Hij wil daarmee de samenwerking de Benelux-landen versterken. Bot deed zijn voorstel tijdens een toespraak op de Belgisch-Nederlandse Conferentie in Den Haag. ,,Stelt u zich eens een competitie voor met wedstrijden als Club Brugge tegen Ajax, Feyenoord tegen Anderlecht'', vroeg Bot. ,,Een dergelijke competitie zou spannender zijn en kwalitatief hoogwaardiger. De clubs zouden bovendien meer mogelijkheden krijgen om zich te verweren tegen rijke clubs in grotere competities elders in Europa.'' Belangrijker nog voor Bot is dat Belgen en Nederlanders daardoor meer belangstelling voor elkaar zouden krijgen. ,,Iets dergelijks zou ook het geval kunnen zijn wanneer bijvoorbeeld de Ronde van Vlaanderen eens het Nederlands grondgebied zou aandoen - zoals dat met de Tour de France al is gebeurd.'' Verder pleit de Nederlandse minister voor de verdere intensivering van overleg tussen de Benelux-landen op alle niveaus - tussen de hoofdsteden en tussen onze diplomatieke posten in andere landen, op al die dossiers die zich daar voor lenen. Hij wil ook doorgaan met de wederzijdse detachering van ambtenaren. 28/09/2004 - kld |
Hoe gaat die liga noemen ? De JupiHein-liga.
|
Citaat:
|
Dit vind ik een heel goed idee. Maar ik ben er wel niet zo zeker van, dat mijn buffalootjes goed zouden meedraaien op dat niveau.
|
Citaat:
|
Anderlecht :evil: bah...dan heb nog liever dat het Ajax wordt. De dietse kampioen moet een nederlandstalige zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
OK, de 'Belgische' ploegen mogen altijd in hun thuistenuutje spelen....
|
Citaat:
|
... maar dan zorgen de Belgen wel voor bier en worsten in de pauze!
|
Citaat:
|
je zal eerst een voorschot moeten storten op de rekening van m. ossaert in den haag
|
Citaat:
|
Een gemeenschappelijke voetbalcompetitie, wat een origineel idee. ;-)
Niet eens zo gek trouwens, nu ze de Eredivisie willen 'opleuken' met allerlei onzinnige maatregelen, zoals wedstrijden met kerst en oud&nieuw, en een aparte eindcompetitie tussen de nummers 2 t/m 5 van de reguliere ranglijst om de plaatsen voor Europees voetbal. Alsof het nog niet erg genoeg is om na 34 wedstrijden als nummer twee te eindigen, kan die nummer 2 vervolgens ook nog eens de Champions' League mislopen door de play-off met nummer 5 of vervolgens de wedstrijd tegen de winnaar van de wedstrijd tussen nummer 3 en 4 te verliezen. Doe dan maar liever heel snel een BeNeLiga. |
Hoeveel plaatsen voor de Europese Liga der Kampioenen ("champions league") zijn er dan te vergeven in de nieuwe BeNeLiga? Eevenveel als in de oude belgische en nederlandse competities tezamen? Of minder?
Eigenlijk vind ik het wel een leuk idee. Maar of men in Belgie erg op Feyenoord- en Ajax-supporters zit te wachten betwijfel ik. |
Hahaha germinal en den Aantwaarp allebij in tweede klasse.FCB olee olee
|
Ik vind het ook een goed idee; ten eerste kan hierdoor de kwalitiet van zowel Belgische als Nederlandse clubs verbeteren en ten tweede bevordert dit de banden tussen Nederland en Belgie.
|
Citaat:
|
Uitstekend idee, maar ik hou mijn hart vast over welk deel van de Benelux dat uiteindelijk "non" zal zeggen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be