Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams Blok grootste partij volgens peiling. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=20726)

Truder 28 september 2004 10:18

Vlaams Blok grootste partij volgens peiling.

Vlaams Blok grootste partij volgens peiling

Mochten er vandaag opnieuw verkiezingen zijn, dan zou het Vlaams Blok de grootste politieke partij worden in Vlaanderen.
Dat blijkt uit de laatste peiling van La Libre Belgique, Het Laatste Nieuws, VTM en RTL.
Het Vlaams Blok blijft dus stijgen en steekt ook het CD&V/N-VA-kartel voorbij, dat in vergelijking met de verkiezingen twee procent verliest. Premier Guy Verhofstadt is in Vlaanderen de populairste politicus.
De peiling werd afgenomen tussen 2 en 15 september, nog voor het DHL-dossier brandend actueel werd
Bron: gva

Peiling: "Blok wordt grootste"
Als er nu verkiezingen zouden zijn, dan wordt het Vlaams Blok voor het eerst de grootste partij van Vlaanderen. Dat blijkt uit de verkiezingsenquete van VTM, Het Laatste Nieuws en La Libre Belgique.

Het Blok haalt bij de peiling 24,3% van de stemmen en da's 1/10de% meer dan het kartel CD&V / N-VA. Die partij verliest ook de meeste kiezers aan het Vlaams Blok. De andere regeringspartijen doen het een stuk beter dan CD&V. SP.A - Spirit haalt zelfs 1,6% meer dan bij de vorige verkiezingen en VLD zit opnieuw boven de 20%. Groen! haalt de kiesdrempel van 5%. Maar liefst 44% van de Vlamingen vindt dat het Vlaams Blok op Vlaams niveau moet meeregeren. In die groep zitten opvallend veel CD&V-kiezers.

Mijn mening is simpel. Zolang de semi-intellectule linkse kaste hun zin blijft doen en niet naar de bevolking luistert zal het Vlaams Blok blijven stijgen. Het Vlaams Blok is onderstussen naar alle waarschijnlijkheid nog gestegen dankzij het DHL circus. En als de tweede veroordeling erdoor komt, zal het weer meer mensen verontwaardigen en terug stemmen opleveren.
En dan spreek ik nog niet over al die haatcampagnes van sommige met haat doordrenkte figuren zoals sommige muziekinstrumenten, die gasten zorgen voor onbetaalbare reclame voor het Vlaams Blok.

predator 28 september 2004 12:24

Truder schreef :

Citaat:

Mochten er vandaag opnieuw verkiezingen zijn, dan zou het Vlaams Blok de grootste politieke partij worden in Vlaanderen.
(In)Truder ik heb dat artikel ook gelezen. Vertel jij welk % men vooropstelt, moesten die peilingen NU gehouden worden ?

Beste Groeten.

Tegendradigaard 28 september 2004 12:32

Te oordelen aan de reacties die ik opvang ... nog wel enkele procenten meer ....
en dan niet vergeten .. de traditionele onderschatting van het Blok bij peilingen ....

ancapa 28 september 2004 12:34

Volgens HLN en zijn editoriaal... ligt het zeker tussen 25 en 30 % !

ancapa 28 september 2004 12:36

Als DHL verhuist en weer eens duizenden banen verloren gaan mag deze flutregering vallen als een baksteen en gaan we voor 1.250.000 kiezers en 30 % !

Misschien gaat het (geluid)signaal dan wel door de geluidsmuur !

Tegendradigaard 28 september 2004 12:38

ALS, ALS ze zoveel halen dan zal het bijna gedaan zijn met la Belgique.. en ik dacht dat 1.000.000 al onhaalbaar zou zijn ... eens een idee groeit .... wie weet hoe groot ze kunnen worden..
zeker als je de klungelaars angstig ziet rondlopen zoals kiekens zonder kop...

Herr Flick 28 september 2004 13:07

Ze graven hun eigen put alsmaar dieper, vandaag of morgen kalft hij in, en is het gedaan ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be